Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul EXTINDERE RETEA ELECTRICA - titular - SC NEC PROD PREST S.R.L

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE

PROIECT

Nr. 6092 din  07.06.2019

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre : SC NEC PROD PREST SRL, cu  sediul in com. Vizantea- Livezi, jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 2769/ 11.03.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 09.05.2019 faptul că proiectul: ,, EXTINDERE RETEA ELECTRICApropus a fi amplasat în  extravilanul comunei Vizantea- Livezi, sat Vizantea- Manastireasca, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, , pct. 3 b ( instalatii industriale pentru transportul energiei electrice prin cabluri aeriene, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1) si 13 a ( orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).         

   - proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 si 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,

     

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Mărimea proiectului :

Regimul juridic: Terenul ocupat cu lucrarile propuse apartine domeniului public al comunei si este dat in concesiune  catre SC NEC PROD PREST SRL

Regimul economic: Terenul respectiv este încadrat la categoria de folosinţă actuala drumuri de interes local si zona de utilitati publice, cu destinatia : retele utilitati publice.

 Regimul tehnic : Terenul are suprafata de 597639 mp, iar suprafata terenului ocupata de proiectul de investitie este de 100 mp ; traseul retelei electrice este de 1050 ml.

Lucrarile de extindere a retelei electrice se vor realiza cu respectarea prevederilor legale : in intravilanul localitatilor pozarea cablurilor electrice se va face in solutie subterana, iar in extravilanul localitatilor pozarea cablurilor se va face atat in solutie subterana  cat si supraterana.

In cazul in care lucrarile propuse afecteaza si alte retele de utilitati amplasate in zona lucrarilor, se va obtine in prealabil acordul detinatorilor retelelor respective.

 

 

Descrierea proiectului:

Prin aceasta investitie proprietarul doreste realizarea extinderii retelei electrice 20 kV existente in zona in vederea alimentarii cu energie electrica a pensiunii agroturistice apartinand SC NEC PROD PREST SRL. Instalatia va fi racordata la stalpul nr. 14 existent al racordului la PTA 9307 FERMA COACAZE existent si consta in:

  • montare lanturi de intindere cu izolatoare compozite la consola de intindere existenta pe stalpul nr. 14 al racordului la PTA 9307 Ferma Coacaze;
  • plantarea unui stalp de beton centrifugat, tip SC 15014, montat in fundatie turnata, echipat cu consola de intindere, lanturi de intindere cu izolatoare compozite, separator trifazat orizontal 20 kV si priza artificiala de legare la pamant cu rezistenta de dispersie mai mica de 4 ohm;
  • construirea unei linii electrice aeriene 20 kV cu conductoare Al-Ol 35/6 mmp, în lungime de 1050 m, pe stalpi de beton centrifugat tip SC 15006, in fundatii burate si tip SC 15014 in fundatii turnate, prize de pamant cu rezistenta de dispersie mai mica de 10 ohm;
  • plantarea unui stalp de beton centrifugat, tip SC 15014, montat in fundatie turnata, echipat cu consola de intindere, lanturi de intindere cu izolatoare compozite, separator trifazat orizontal 20 kV si priza artificiala de legare la pamant cu rezistenta de dispersie mai mica de 4 ohm;
  • construirea unui post de transformare aerian pe un stalp de beton centrifugat tip SC 15014, in fundatie turnata, echipat cu consola de intindere, lanturi de intindere cu izolatoare compozite, suport comun pentru sigurante fuzibile si decarcatoare cu oxid de zinc 20 kV, platforma de operare cu balustrada, transformator 20/0,4 kV, 63 kVA, cu pierderi reduse conform Regulamentului UE 548/2014, bloc de masura si protectie din poliester armat cu fibra de sticla, In = 80 A si priza artificiala de legare la pamant cu rezistenta de dispersie mai mica de 1 ohm;
  • construirea unei linii electrice subterane de joasa tensiune, L = 30 m, pentru racordarea tabloului de distributie al instalatiei de utilizare la BMPT;
  • montarea tabloului de distributie al instalatiei de utilizare;

Accesul la teren se face din DJ 205E.

Vecinatati :

•          la Nord (domeniul public al comunei Vizantea Livezi)

•          la Sud  (domeniul public al comunei Vizantea Livezi)

•          la Vest (domeniul public al comunei Vizantea Livezi)

•          la Est   (domeniul public al comunei Vizantea Livezi)

ALCATUIRE CONSTRUCTIVA:

  • Fundatia – la stalpii de beton tip SC 15014 fundatiile sunt turnate, iar la cei tip SC 15006 fundatiile sunt burate.
  • Structura – postul de transformare aerian este construit pe un stalp de beton armat, in fundatie turnata

Linia electrica aeriana 20 kV va fi realizata cu conductoare Al-Ol 3x(35/6 mmp), in lungime de 1050 m, sustinute de stalpi de beton centrifugat tip SC 15006 si 15014, echipati cu console de intindere si de sustinere cu lanturi de intindere/sustinere cu izolatoare compozite si prize de legare la pamant cu un contur cu valoarea rezistentei de dispersie sub 10 ohm si cu doua contururi cu valoarea rezistentei de dispersie sub 4 ohm.

Postul de transformare aerian va fi realizat cu echipamente avand urmatoarele functiuni :

  • consola de intindere echipata cu lanturi de intindere cu izolatoare compozite;
  • suport comun pentru sigurante fuzibile si decarcatoare cu oxid de zinc 20 kV;
  • platforma de operare cu balustrada;
  • transformator 20/0,4 kV, 63 kVA, cu pierderi;
  • bloc de masura si protectie din poliester armat cu fibra de sticla, In = 80 A;
  • priza artificiala de legare la pamant cu trei contururi cu rezistenta de dispersie mai mica de 1 ohm.

 

Organizarea de santier :

- Organizarea de santier se va realiza in incinta proprie. Lucrarile de executie se vor desfasura numai in limitele incintei detinute de titular conform contractului de concesiune nr. 49/07.01.2013.

- Marcarea santierului in conformitate cu legislatia in vigoare.

- Se va face o imprejmuire pentru organizare de santier.

- Lucrari de sistematizare verticala, sapaturi si sprijiniri.

- Se vor prevedea accese in incinta santierului marcate corespunzator.

- Se va trasa constructia ce urmeaza a fi construita.

- Pamantul rezultat din sapaturi se va depozita pe terenul beneficiarului si se va folosi la umplutura.

- Betonul se va aduce din statii autorizate.

- Se vor folosi accesele existente la teren.

- Nu se vor depozita materialele pe spatiile comune sau publice. Caile de circulatie si evacuare vor fi pastrate libere pe toata perioada santierului.

- La iesirea din santier se vor curata rotile autovehiculelor si a altor utilaje.

        Justificarea  necesității  proiectului: 

 Lucrarea este determinata de alimentarea cu energie electrică si asigurarea necesarului de putere si energie pentru pensiunea agroturistica apartinand SC NEC PROD PREST SRL.

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si / sau aprobate:nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si biodiversitatii: proiectul nu utilizeaza resurse naturale

b4) Cantitatea si tipurile de deşeuri generate/ gestionate : In perioada de executie a lucrarilor prevazute in proiect rezulta deseuri din constructii, deseuri menajere, ambalaje din hartie- carton, plastic, deseuri metalice, cabluri, etc. Stocarea temporara a  deseurilor se va face in spatii special amenajate, managementul deseurilor generate pe amplasament  in perioada de executie se va realiza in conformitate cu legislatia in vigoare.

b5) Poluarea si alte efecte negative : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accidente, majore si / sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu si titularul de proiect/ constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

 

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor:     Terenul ocupat cu lucrarile propuse este situate in extravilanul comunei Vizante Livezi, sat Vizantea- Manastireasca. Folosinta actuala – drumuri de interes local si zona de utilitati publice, destinatia- retele utilitati publice

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural,acordandu-se  o atenţie speciala urmatoarelor zone :

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin: nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere: nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international: nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor  naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrologica

: nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: amplasamentul nu este situat in astfel de zone

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :            

       nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a populatiei : proiectul nu va avea un impact semnificativ;

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic : nu este cazul,  .

 

 

 d) Tipurile si  caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 7 / 20.03.2019 emis de Primaria Vizantea- Livezi, Avizului tehnic de racordare nr. 30401878562/28.12.2018 emis de SDEE Muntenia Nord cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului  autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

      - Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

      Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.