Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Înfiinţare distribuţie gaze naturale în satele VÎNĂTORI, MIRCEŞTII NOI, MIRCEŞTII VECHI, RĂDULEŞTI, JORĂŞTI şi BALTA RAŢEI aparţinătoare comunei Vînători - titular - PRIMARIA VINATORI

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE – PROIECT

NR. 12787 / 28.11.2019

 

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : PRIMĂRIA VÎNĂTORI, cu sediul in sat Vinatori, comuna Vinatori, judetul Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9751 / 06.09.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.10.2019  faptul că proiectul:

Înfiinţare distribuţie  gaze naturale în satele VÎNĂTORI, MIRCEŞTII NOI, MIRCEŞTII VECHI, RĂDULEŞTI, JORĂŞTI şi BALTA RAŢEI aparţinătoare comunei Vînători ”,  propus a fi realizat în intravilanul satelor : Vînători, Mirceştii Noi, Mirceştii Vechi, Răduleşti, Jorăşti şi Balta Raţei, comuna Vînători.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 3). - Industria energetică:

lit (b) instalaţii industriale pentru transportul gazelor, aburului şi apei calde; transportul energiei      electrice prin cabluri aeriene, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1”.

 

b) Caracteristicile proiectului :

b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Pentru alimentarea cu gaze a viitorilor abonati din satele Vînători, Mirceștii Noi, Mirceștii Vechi, Rădulești, Jorăști si Balta Raței, aparţinătoare comunei Vînători, judetul Vrancea se va proiecta un sistem de distributie gaze naturale, care va fi amplasat initial pe strazile si ulitele importante. Reteaua de distributie proiectata va functiona la presiune medie (6,0 - 2,0 bar). Distributia va fi de tip ramificat si va alimenta o serie de ramuri arborsecente. Acolo unde va fi posibil, se vor inchide si bucle locale. Lungimea initiala a retelei de distributie este de 27.393 km.

Dimensionarea retelei propuse spre proiectare pentru satele Vînători, Mirceștii Noi, Mirceștii Vechi, Rădulești, Jorăști si Balta Raței, aparţinătoare comunei Vînători, judetul Vrancea este orientativa, urmand ca la faza de proiect tehnic sa se definitiveze traseele noului sistem de distributie precum si lungimea reala a acestuia.

Conductele retelelor de distributie gaze proiectate vor fi alcatuite din tevi cu  urmatoarele dimensiuni:  

 

Nr. crt.

CONDUCTE/Dn

 

 

PE

180

OL

5”

PE

160

OL

4”

PE 140

PE

125

PE

90

 

1

Retele de distributie g.n. localit BALTA RATEI

 

80

4550

 

 

 

1215

 

2

Retele de distributie g.n. localit MIRCESTII NOI

 

 

1660

140

2150

930

260

 

3

Retele de distributie g.n. localit MIRCESTII VECHI

 

 

 

 

 

 

2130

 

4

Retele de distributie g.n. localit RADULESTI

 

 

 

 

 

 

4450

 

5

Retele de distributie g.n. localit VINATORI

 

 

 

50

1250

2988

2460

 

6

Retele de distributie g.n. localit JORASTI

 

 

 

 

 

 

3080

 

TOTAL GENERAL

 

 
 

 

 

Reteaua de distributie conform studiului de fezabilitate va fi executata in marea ei majoritate din tevi din polietilena de inalta densitate PE 100 SDR 11 si din tevi din otel SR EN ISO  3183 : 2013. Tevile din otel se vor folosi numai la executarea conductelor montate aerian, la traversarile drumurilor nationale si la tuburile protectoare. Avand in vedere cele de mai sus, sistemul de alimentare cu gaze, care urmeaza sa deserveasca comuna va fi compus, in principal din : retea initiala de distributie gaze naturale cu diametre cuprinse intre 90 mm si 160 mm, in lungime totala de 27.393 km ;  bransamente de gaze de medie presiune ; posturi de reglare la capete de bransament, instalatii de utilizare.

Bransamentele, posturile de reglare de la capetele bransamentelor si instalatiile de utilizare nu fac obiectul prezentei documentatii, ele urmand sa fie proiectate si executate prin grija fiecarui abonat in parte.   La realizarea retelei de distributie se vor folosi numai materiale care vor avea calitatea prevazuta in standarde, agremente tehnice sau in documentatia de executie, daca acestea sunt prevazute a avea caracteristici tehnice superioare celor din norme.

La executarea prezentei lucrari se vor folosi urmatoarele tevi si conducte : tevi din polietilena de inalta densitate PE 100, SDR 11, livrate in colaci sau bare ;  tevi din otel SR EN ISO 3183 :  2013.

In cadrul prezentei lucrari se vor folosi robineti din polietilena de inalta densitate. Robinetii din polietilena vor fi confectionati din polietilena de inalta densitate PE 100 SDR11 si vor fi asamblati prin sudura. 

Adancimea de pozare a conductelor de distributie executate din tevi din otel va fi cuprinsa intre 0,9 m si 1,0 m, functie pozitia de montaj, spatiu verde sau carosabil, iar a celor din polietilena de 0,90 m. Distantele stipulate mai sus sunt masurate de la generatoarea superioara a conductei pana la cota terenului sistematizat.

Conductele din otel, montate suprateran se vor proteja impotriva coroziunii prin grundiure si vopsire cu vopsea galbena.

In principalele puncte se vor monta robineti de sectorizare care sa permita scoaterea din functiune a diferitelor tronsoane de conducta fara oprirea livrarii gazelor in intreaga zona.

Pentru depistarea eventualelor scapari de gaze, pe traseul conductelor de gaze se vor monta rasuflatori din 50 in 50 m. Rasuflatorile vor fi de tip ,,spatiu verde” fiind fixate in beton.

Conductele din otel se vor monta la traversarea diferitelor obstacole, (cai ferate , traversari de cursuri de ape si soave, etc) în terenuri instabile (care prezinta pericol de alunecari, mlastinoase si terenuri sensibile la inmuiere cat. ,,B”,etc).

La stabilirea traseelor de amplasare a retelelor de distributie gaze s-a acordat prioritate asigurarii conditiilor de siguranta, acestea vor fi amplasate numai in domeniul public, in zona verde din afara carosabilului, cu respectarea distantelor minime admise intre conductele subterane de gaze naturale si alte instalatii, constructii sau obstacole subterane, conform prevederilor legale in vigoare

Conductele vor fi amplasate în  urmatoarea ordine de preferinta : zone verzi; trotuare; alei pietonale; zona carosabila a strazii.

Conductele din polietilena de inalta densitate vor fi montate pe un pat de nisip cu grosimea,  dupa compactare, de 10 cm, care trebuie sa asigure o rezemare continua a conductei pe fundul santului, fara ondulari în plan vertical. Pentru evitarea deteriorarilor conductelor în timpul operatiunilor de umplere a santurilor, acestea vor fi astupate cu un strat de nisip de 10 cm grosime peste generatoarea superioara a tevilor.

Conductele din polietilena se vor aseza pe mijlocul santului cu serpuire orizontala care sa preia dilatarile. Umplutura santurilor se va face în straturi maxime de 30 cm grosime, bine compactate (manual sau mecanic), astfel ca in final sa se asigure un grad de compactare de 92 ÷ 95%. Umplerea santurilor se va face pe zone de 20 ÷ 30 m avansand intr-o singura directie. In cazul în care, in timpul de lucru, nu exista variatii de temperatura a mediului ambiant mai mari de 50C, umplerea santurilor se va putea face pe lungimi pana la 50 m. Umpluturile nu se vor face cu : argile contractate sau macroporice ; maluri si argile moi ; materiale cu continut de teren vegetal sau substante organice, materiale eterogene rezultate din demolari, cu resturi din lemn, materiale cu bulgari.

Imbinarea conductelor din polietilena: - se vor folosi urmatoarele procedee : sudarea cu elemente incalzitoare; sudura de tip ,,electrofuziune”; imbinare cu racorduri mecanice; alte procedee agrementate. Fiecare tip de sudura se va realiza cu echipamente specifice tipului de imbinare, agrementate in conformitate cu legislatia in vigoare. Toate imbinarile trebuie sa prezinte cel putin aceeasi rezistenta cu cea a tevii. In timpul realizarii sudurilor, temperatura mediului ambiant va fi cuprinsa intre 0°C si 40°C, iar pe timp de ploaie sau ninsoare se vor folosi prelate pentru protectia imbinarii.

Pentru verificarea etanseitatii, inainte de punerea in functiune, conductele de distributie se supun la probe de presiune, timp in care se vor controla toate imbinarile precum si conducta pe intreg traseul supus probei, proba realizandu-se cu conducta montata în sant, astfel : proba preliminara, cu aer, la presiunea de 6,0 bar, timp de o ora ;   proba de rezistenta, cu aer, la presiunea de 9,0 bar ; proba de etanseitate, cu aer, la presiunea de 6,0 bar .

Pe timpul probelor presiunea se va masura cu manometre inregistratoare, diagrama de proba facand parte integranta din cartea constructiei.

Asigurarea utilitatilor : In vederea desfasurarii in conditii cat mai bune a activitatii de distributie gaze naturale va exista o statie de Reglare Masurare SRMP, precum si un dispecerat de gaze, care vor deservi comuna.

Pentru buna functionare a dispeceratului de gaze, acesta necesita asigurarea cu urmatoarele utilitati: Energie electrica, apa, canalizare sau fosa septica.

Se atasaza avizul favorabil eliberat de catre Comuna Vînători, judetul Vrancea prin care se aproba folosirea utilitatilor existente pe teritoriul comunei precum si avizul favorabil eliberat de catre SC ELECTRICA DISTRIBUTIE MUNTENIA NORD VRANCEA SA.

 Lucrari necesare organizarii de santier : Organizarea de santier se va desfasura pe un teren ce va fi pus la dispozitia viitorului concesionar cu titlu gratuit de catre Primaria comunei Vînători, judetul Vrancea. Locul exact unde se va desfasura organizarea de santier va fi stabilit de comuna acord de catre reprezentantii primariei si viitorul concesionar.

 

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: In amenajarea investitiei se vor folosi materiale din resurse naturale, precum: produsele de balastiera (nisip, pietris de diverse sorturi) .

 

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : In urma lucrarilor de executie a conductelor de gaze proiectate nu rezulta cantitati importante de deseuri. In timpul lucrarilor de terasamente vor rezulta resturi de pietris, pamant sau deseuri vegetale.

Prin grija constructorului, pe toata  perioada executiei lucrarilor, toate deseurile rezultate ca urmare a executiei lucrarilor, cat si deseurile menajere se vor colecta si vor fi transportate in locuri special amenajate, indicate de Primaria locala.  Organizarea de santier, executata de antreprenor, va trebui sa indeplineasca toate conditiile igienico-sanitare, in conformitate cu prevederile legale.

Tipuri de deseuri generate in perioada de executie a proiectului conform HG 856/2002 .

 

17 03 02

asfalturi, altele decât cele specificate la 17 03 01

17 05 04

pamânt si pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03

17 05 08

resturi de balast, altele decât cele specificate la 17 05 07

20 01 01

hârtie si carton

20 03 99

deseuri municipale, fara alta specificatie

 

Deseurile se vor colecta si depozita pe suprafete special amenajate in acest scop si vor fi preluate de o firma de salubritate pe baza de contract.

 

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

 

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

 

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 153 / 23.07.2019,  emis de Primaria comunei Vinatori.terenul se afla situat in intravilanul satelor : Vînători, Mirceştii Noi, Mirceştii Vechi, Răduleşti, Jorăşti şi Balta Raţei, comuna Vînător, judetul Vrancea; folosinta actuala a terenului : zona de drumuri de interes local, zona de drumuri judetene; zona de curs de apa clasificat ; zona de canal de irigatii si zona utilitati publice.

 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul.

 

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul comunei Vinatori.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

 

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

     d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 153/ 23.07.2019  emis de Primaria comunei Vinatori, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

      - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in  

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.