Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Lucrări de întărire RED pentru crearea condiţiilor de racordare SC AUTOPIN 2001 SRL - titular - S.D.E.E. Focsani

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE

PROIECT

Nr. 8632 din 12.08.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : S.D.E.E.  FOCŞANI, cu  sediul in municipiul Focsani, str.  Independentei, nr. 2,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7070 / 22.05.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 01.08.2019  faptul că proiectul: ,, Lucrări de întărire RED pentru crearea condiţiilor de racordare SC AUTOPIN 2001 SRL ”, propus a fi realizat în intravilanul  satului Broşteni, comuna Broşteni, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b) Caracteristicile proiectului :

  1. Necesitatea și oportunitatea lucrării

     Acest proiect are ca scop crearea conditiilor de racordare la RED a unui loc de consum, ce apartine utilizatorului SC AUTOPIN 2001 SRL, amplasat in judetul Vrancea, comuna Brosteni, sat Brosteni, judetul Vrancea s-a constatat:

            LEA 0.4 kV existenta nu are capacitatea pentru a alimenta consumatorul la puterea solicitata, conform ATR nr. 30401870585 din 29.06.2018. Puterea maxima ce poate fi avizata fara lucrari de intarire retea este de 5 kW. Sunt necesare lucrari de intarire generale din partea SDEE FOCSANI.

            PTA 3215 Brosteni este amplasat pe un stalp metalic de medie tensiune, avand cutia de distributie metalica (veche) si plecarile JT pana la drumul public prin proprietati private     ( aproximativ 120 m).

            Conform ATR nr. 30401870585 din 29.06.2018, se cere :

-           Proiectarea unui nou post de transformare pentru preluarea LEA 0.4 kV existenta si asigurarea conditiilor tehnice pentru racordarea consumatorului ( SC AUTOPIN SRL) prin construire LEA 20 kV din LEA 20 kV Andreiasu- derivatie Rotaresti, alimentat din statia 110/20 kV Focsani Vest;

-           Reconfigurarea retelei de joasa tensiune existenta

Descrierea sumară a proiectului și soluția propusă

  Având în vedere situaţia energetică prezentata, pentru respectarea parametrilor tehnici  de functionare a retelei de 0.4 kV si a parametrilor de calitate a energiei electrice distribuite la consumatorii din comuna Brosteni, sat Brosteni, precum si pentru crearea conditiilor de racordare la RED a unui loc de consum nou, ce apartine utilizatorului SC AUTOPIN 2001 SRL, se propune următoarea soluţie :

  •    Proiectarea unui post de transformare aerian (PTA) 20/0,4 KV, in zona de sud-est a comunei Brosteni, sat Brosteni ( conform planului de situatie nr.2 ) și realizarea racordului aerian LEA 20 kV pentru alimentarea postului de transformare, avand o lungime de 330 m din LEA 20 kV existenta – derivatie Andreiasu, amplasat la limita de proprietate a DJ 205B- strada Beciului (pe amplasamentul retelei existente LEA 0.4 kV), conform planului de situatie nr. 2 anexat.

Se vor demonta 6 stalpi existenti din reteaua de joasa tensiune care vor fi inlocuiti cu 6 stalpi de medie tensiune ( stalpii nr. 2- 7). Se va monta un stalp pentru realizarea racordului de 20 kV (stalpul nr. 1- echipat cu separator orizontal).

  •    Reconfigurarea retelei de joasa tensiune existenta prin modernizarea LEA 0.4 kV in lungime totala de 420m ( de la PTA proiectat pana la intersectia cu strada General A. Vaitoianu ), cu cablu torsadat T2X 50 Ol-Al +3x70 Al mmp, ce va fi montata pe stalpi comuni cu LEA 20 kV proiectata.
  • Preluare LEA 0.4 kV existena in PTA proiectat

Din PTA Proiectat vom realiza doua plecari in LEA 0.4 kV, o plecare va fi modernizata pana la intersectia cu strada General A. Vaitoianu, cu conductoare torsadate T2X 50 Ol-Al+3x70 Al mmp si va prelua  consumatorii ce sunt alimentati din aceasta strada, a doua plecare va prelua consumatorii alimentati din DN2M (partea dreapta, conform planului de situatie nr. 2) ;

            Amplasamentul instalaţiilor electrice proiectate/modernizate este prezentat în planul de incadrare in zona si in planurile de situatie, anexate documentatiei de solicitare acord de mediu.

După executarea lucrărilor de întărire a rețelei (lucrare care face obiectul prezentului proiect), alimentarea cu energie electrica de la CD 1-6 a PTA proiectat la BMPT abonat (SC AUTOPIN S.R.L.), se va face conform ATR, de catre unitati atestate ANRE (aceasta lucrare nu face obiectul prezentului proiect).

Amplasament: Terenul pe care vor fi amplasate instalațiile electrice proiectate este situat în intravilanul localității Brosteni, sat Brosteni, jud. Vrancea. Lucrările de înlocuire a liniei electrice de 0.4 kV cu linie electrica de 20 kV comuna cu 0.4 kV din localitatea Brosteni necesită ocuparea următoarelor suprafețe de teren:

Ocupare definitaiva :

 Arabil                                          Pășune                                    Neproductiv

      0 mp                                             0 mp                                       3 mp

Se estimează ocuparea următoarelor suprafețe de teren:

  • definitiv                                                 3,0 mp;
  • temporar                                                427 mp.

Total : 430 mp

       Terenul ocupat definitiv și temporar este situat pe domeniul public.

După terminarea lucrărilor se va aduce terenul la starea inițială şi se va transporta pământul excedentar.

        Lucrările cuprinse în proiect au ca scop imbunătățirea condițiilor de viață ale tuturor locuitorilor din zonă, fără a influiența ambientul existent.

  1. Descrierea caracteristicolor fizice ale întregului proiect

Lucrările de întărire sunt împărțite astfel:

  • amplasarea unui post de transformare de 20/0,4 kV 100 kVA;
  • inlocuirea liniei electrice existenta de 0.4 kV, amplasata pe partea dreapta a DJ205B cu o linie electrica noua de 20 kV, comuna cu 0.4 kV. Aceasta implica inlocuirea stalpilor existenti cu stalpi noi din beton de MT si plantarea de noi stalpi ( 3 buc) pentru a realiza racordarea la linia existenta de 20 kV (conform planului de situatie anexat).
  • reconfigurarea si racordarea LEA 0,4 kV din zonă la PTA-ul nou proictat;

Descrierea lucrărilor de demolare necesare:

Se vor demonta si inlocui stalpii existenti din beton cu stalpi noi de medie tensiune.

Lucrări necesare organizării de șantier: Nu sunt necesare lucrări  pentru organizare de şantier.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: Nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta); apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : Se vor realiza puncte special amenajate în vederea colectării și depozitării temporare a deșeurilor și se va implementa sistemul de colectare selectivă a deșeurilor. Serviciul de colectare a deșeurilor va fi realizat printr-un operator de salubritate autorizat potrivit legii, printr-un contract încheiat cu beneficiarul investiției. Depozitarea deșeurilor se va face doar în locurile special amenajate, nicidecum pe rampe neautorizate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul. Lucrarile prevazute in proiect  vor fi realizate in  interiorul Perimetrului Istoric Piata Unirii si al Gradinei Publice iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul este inventariat in intravilanul satului Brosteni, comuna Brosteni, judetul Vrancea si apartine domeniului public al UAT Braosteni, str. Drumul Beciului, DJ 205 B. Folosinta actuala : zona drum de interes local  si zona de utilitati publice .

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :            

       nu este cazul;

       h) ariile dens populate : terenul este situat in intravilanul municipiului Focsani;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul .

 

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

     d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 11/16.05.2019 emis de Primaria comunei Brosteni, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

Se interzice diminuarea spatiului verde existent si taierea arborilor limitrofi aleilor.

- Pe tot parcursul executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru : protectia spatiilor verzi ( inclusiv a arborilor /arbustilor ) existente pe amplasamentul sau in imediata vecinatate a proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in  

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

 

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

                  Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.