Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea infrastructurii secundare de irigaţii la OUAI - SPP 15B - Măicăneşti, judeţul Vrancea - titular - ORGANIZAŢIA UTILIZATORILOR DE APĂ PENTRU IRIGAŢII SPP15B - MĂICĂNEŞTI

Decizia  etapei de încadrare - proiect

Nr. 12951 / 10.12.2019

 

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de ORGANIZAŢIA UTILIZATORILOR DE APĂ PENTRU IRIGAŢII SPP15B - MĂICĂNEŞTI, cu sediul social în satul Maicanesti, comuna Maicanesti, judetul Vrancea, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 10648 / 01.10.2019,

               în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare ,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.11.2019 că proiectul : Modernizarea infrastructurii secundare de irigaţii la OUAI - SPP 15B - Măicăneşti, judeţul Vrancea” propus a fi amplasat în extravilanul satului Măicăneşti, comuna Măicăneşti,  judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.13 a ( orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa 1 sau in prezenta anexa deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului ) .

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare..

- proiectul propus intră sub incidenta prevederilor art. 48, alin.(1), lit. b din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Teritoriul deservit de OUAI SPP 15 B MĂICANESTI in suprafaţa bruta =  493 ha din care 465 ha suprafata neta este structurat astfel:

 

•  Plot SPP15 B=493 ha suprafata bruta – 465 ha suprafata neta (supus lucrarilor de interventii)

            Sunt propuse lucrări de reabilitare pe suprafaţa de 465 ha (SPP 15B=465 ha) care  aparţine de                             UAT Măicănești - T216 P1141, T223 P1166, T224 P1167, T225 P1169, T236 P1194 Extravilan Măicănești.

Lucrari propuse:

1.Procurare si montare agregat de pompare Qp=450mc/h, Pn = 132 kw;

2.Racordare agregat de pompare la colector existent si montare ansambluri de protectie;

3.Realizare instalaţie electrică de forta pentru un agregat de pompare nou Qp=450mc/h, Pn = 132 kw:

-Procurare si montare celula motor PN 132 KW cu variator de turatie - 1 buc.

-Procurare si montare celula de intrare cu intrerupator– 1 buc

4.Realizare instalatie electrica de alimentare utilitati exterioare statie – curent pivoti

-           Procurare si pozare cablu electric in pamant, pe strat de nisip si marcare cu folie de avertizare din PVC                                                

-           Procurare si realizare confectii metalice de sustinere tablouri electrice (confectii metalice din teava patrata zincate 40x40x3 mm)

-           Procurare si montare tablouri electrice tip cutie pentru utilitati exterioare complet echipate 

-           Procurare, montare si verificare prize de pamant realizata din 3 electrozi 2,5m     

5. Retea distributie apa SPP 15B 

– se propune alimentarea pivotilor P1 din Antena A1 , prin procurarea si montarea unei conducte tip  PE 100; PN 8; SDR 21 cu acoperire protectiva   pe o lungime de 450 metri cu urmatorul diametru:

DN  200  =    450 metri,

– se propune alimentarea pivotilor P2 din Antena A2 , prin procurarea si montarea unei conducte tip  PE 100; PN 8; SDR 21 cu acoperire protectiva   pe o lungime de 302 metri cu urmatorul diametru:

DN  200  =    302  metri,

– se propune alimentarea pivotilor P3 din Antena A3 , prin procurarea si montarea unei conducte tip  PE 100; PN 8; SDR 21 cu acoperire protectiva   pe o lungime de 193 metri cu urmatorul diametru:

DN  200  =    193 metri,

– se propune alimentarea pivotilor P4 din colector , prin procurarea si montarea unei conducte tip  PE 100; PN 8; SDR 21 cu acoperire protectiva   pe o lungime de 1560 metri cu urmatoarele diametre:

DN  250  =    890  metri,

DN  200  =    670  metri

6.Procurare echipamente de irigat (in limita fondurilor disponibile).

 

Descrierea principalelor lucrari :

-  Procurare si montare agregat de pompare nou

- Montare instalatie hidromecánica pe aspiratie si refulare agregat de pompare nou.

- Procurare si montaj instalatie de forta si automatizare pentru agregat de pompare nou

- Montaj instalatie de alimentare cu energie eléctrica utilitati exterioare statie

- Refacere retea distributie apa SPP 15 B   

 

 

 

Coordonate STEREO 70  ale amplasamentului proiectului

 

Nr.

Pct.

X

[m]

Y

[m]

1

439322

691583

2

439329

690855

3

438977

691132

4

438137

690570

5

438736

691492

6

438582

691608

7

439671

692025

8

439432

692209

 

 

Suprafata ocupata permanent (perimetrul imprejmuit) = 1850  mp (din care 231  mp suprafata construita)

Suprafata ocupata temporar  : Se reda circuitului agircol imediat dupa terminarea lucrarilor  = 11634 mp

     -      Prelungire CP 3 existent : L=260m x 3 m (latime lucru)= 780  mp

-           Retea conducta A 4a: L=2100m x 3 m (latime lucru)  = 6300 mp

Total suprafata supusa lucrarilor de interventii: 1850  mp + 7080 mp = 8930  mp.

-           Suprafata deservita de SPP 13 = 669  ha suprafata bruta – 647 ha suprafata neta

 

Nu sunt necesare cǎi noi de acces circulaţia realizându-se pe reţeaua de drumuri existente. Executantul va întreţine drumurile de acces în stare corespunzǎtoare pentru trecerea sigurǎ şi fǎrǎ probleme a vehiculelor şi instalaţiilor pânǎ la terminarea lucrǎrilor.

In perioada de funcƫionare - Alimentarea cu apă pentru irigat  pentru udarea culturilor agricole se realizează conform  Abonamentului de utilizare/exploatare a resurselor de apǎ ȋncheiat intre  AN Apele Romȃne – ANIF-FILIALA TERITORIALA DE IMBUNATATIRI FUNCIARE DUNAREA INFERIOARA.

   Alimentarea cu apa a statiei SPP 13 se face de catre Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, Filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare Brăila din Raul Siret prin statia de baza  SPA Namoloasa, canalul de aductiune CA Namoloasa, statia de repompare SRPA 0, canalul de aductiune CA1, statia de repompare SRPA 1, canalul de distributie CD4 pana la SPP 13, infrastructura ce apartine Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, Filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare Brăila. 

 

Organizare de santier

  • Lucrarile de constructii si instalatii aferente organizarii de santier vor fi constituite la   OUAI SPP15B MAICANESTI in perimetrul imprejmuit al statiei SPP 15B  sau in imediata apropiere, depozitarea materialelor principale se va facea la statia SPP 15B  astfel se va asigura condițiile tehnice necesare pentru buna desfasurare a lucrarilor de C+M, o organizare de șantier bună poate scădea timpul de execuție al construcției și tot printr-o bună organizare a șantierului, clientul are certitudinea calității construcției.

Organizarea de şantier va fi amenajată conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; astfel:

-  organizarea de șantier va fi dotatǎ cu toalete ecologice.

- pentru prevenirea poluǎrilor accidentale cu combustibil, lubrifianţi, se vor utiliza utilaje şi mijloace de transport având reviziile la zi.

  • Nu se vor repara şi întreţine utilaje/mijloace de transport în amplasament;
  • Constructorul nu va executa conectări şi deconectări care necesită întreruperea surselor de alimentare cu energie electrică şi a altor utilităţi sau modificarea reţelelor de utilităţi fără avizul scris al beneficiarului.
  • Utilajele/mijloacele de transport nu se vor spăla în zona aferentă amplasamentului.
  • Depozitarea materialelor de construcţii se va face în locuri amenajate corespunzător;
  • La finalizarea lucrărilor, terenurile afectate prin realizarea lucrărilor vor fi aduse la stadiul iniţial de funcţionalitate;
  • Personalul executantului va purta echipament de protecţie şi de lucru inscripţionat cu numele societăţii respective, pentru o mai bună identificare. Personalul executantului va fi instruit cu privire la răspunderile ce revin executantului cu privire la depozitarea şi eliminarea deşeurilor, măsurilor de protecţie şi prim ajutor etc. 

 

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate : Obiectivul propus nu este in relatie cu alte proiecte existente sau planificate. Program finantat de Uniunea Europena prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala prin Sub-Masura  4.3 - „Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole si silvice - Componenta de Infrastructura de irigatii - Domeniul de interventie DI 5A Eficientizarea utilizarii apei in agricultura,

 

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii : apa , pamant, agregate minerale.

Pentru irigatii, va fi utilizata apa preluata din Raul Siret prin statia de baza  SPA Namoloasa, canalul de aductiune CA Namoloasa, statia de repompare SRPA 0, canalul de aductiune CA1, statia de repompare SRPA 1, canalul de distributie CD4 pana la SPP 15B.

 

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate :

     Deşeuri generate în perioada de execuţie:

 - deşeuri din construcţii: pământ excavat și pietre – categoria 17, cod 17 05 04;

-  deşeuri municipale amestecate: categoria 20, cod 20 03 01; cca 0,5 kg/zi.angajat;

- deşeuri tehnologice:

- pământ amestecat cu materii organice rezultate ȋn urma sapaturi  (categoria 17, cod 17 05 04) și defrișǎrii vegetaƫiei ierboase terasamente – retea interioara de irigaƫii (categoria 02, cod 02 01 03);

  - deșeuri din beton (beton degradat camin – montaj vana de linie): categoria 17, cod 17 01 01;

- deșeuri de ambalaje: ambalaje  de hȃrtie-carton: categoria 15, cod 15 01 01 ; ambalaje din materiale plastice – cod 15 01 02;

Vor fi respectate prevederile Legii 211/2011 privind gestionarea deşeurilor şi HG 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile. Vor fi respectate condiţiile prevăzute în acordul de mediu

Aceste normative transpun Directiva cadru 75/442/CEE privind deşeurile, modificată prin directivele 91/156/CEE, 91/692/CEE şi 96/350/CE.

Pământul amestecat cu materii organice rezultat ȋn urma terasamentelor, dupa inlocuirea retea distributie apa se va folosi la astuparea trenseei si se ȋmprǎștie ȋn straturi de  20-30 cm pe lungimea conductelor inlocuite și ulterior se ȋncorporeazǎ ȋn sol. 

Betonul degradat (camin vana linie), va fi transportat la o staţie de concasare, iar pietrişul rezultat va fi folosit pentru a fi împrăştiat pe drumurile de acces din incinta sistemului de irigaţii.

Deșeurile de ambalaje generate vor fi valorificate prin agenƫi economici autorizaƫi.

Deșeurile municipale amestecate vor fi preluate de operatorul local de salubritate ȋn vederea eliminǎrii la un depozit autorizat.

Pǎmȃntul excavat va fi folosit la sistematizarea terenului.

 

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

 

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

  • -  riscuri de dezastre naturale  - nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.
  • -  riscuri cauzate de schimbarile climatice- realizarea proiectului contribuie la diminuarea efectelor cauzate de schimbarile climatice (seceta).

 

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

Lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in extravilanul satului Maicanesti, comuna Maicanesti , iar funtionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

 

c) Amplasarea proiectelor :

 

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 9/02.05.2019 emis de Primaria comunei Maicanesti, terenul este situat in extravilanul satului Maicanesti, comuna Maicanesti; folosinta actuala a terenului si destinatia admisa : teren agricol.

 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale                        ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul.

 

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul III.

 

III. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 9 /  02.05.2019; precum si a avizelor menţionate in cadrul acestuia.

- Se vor respecta urmatoarele acte de reglementare emise de alte autoritati: avizul de gospodarire a apelor nr. 109/20.11.2019 emis de SGA Vrancea, acord tehnoc ANIF –Filiala Teritoriala de IF Vrancea nr. 2034 / 07.11.2019.

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare .

- Lucrarile propuse prin proiect se vor realiza astfel incat sa se asigure starea de conservare favorabila a speciilor si habitatelor pentru care au fost declarate siturile respective.

- Se vor lua toate masurile necesare evitarii poluarii factorilor abiotici (apei, aerului, solului si subsolului), precum si pentru evitarea oricarui  impact ce ar putea fi generat de proiect asupra biodiversitatii.

- Instruirea personalului in vederea prevenirii riscurilor tehnologice , a evacuarilor accidentale de poluanti in mediu, a evitarii producerii de zgomot peste limitele admise si a depozitarii necontrolate de deseuri de orice fel.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor   

      utilizate.

      - Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor .

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   La finalizarea lucrarilor, operatorul va transmite la APM Vrancea raportarea privind evidenta gestiunii deseurilor rezultate.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii                             (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata .

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.