Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea plotului de irigatii SPP1 Namoloasa , judetul Vrancea - titular - ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP1 MAIAPRODSILVA

Decizia  etapei de încadrare - proiect

Nr.           /11.09.2019

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP1 MAIAPRODSILVA, cu sediul social în com. Nanesti, sat Nanesti, jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7557 / 11.07.2019,

               în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare ,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 05.09.2019 că proiectul : “ Modernizarea plotului de irigatii SPP1 Namoloasa , judetul Vrancea ” propus a fi amplasat în extravilanul comunelor Maicanesti si Nanesti , T72, T75, T76, T81, T82, T97, T98, T100, T102 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.13 a ( orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa 1 sau in prezenta anexa deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului ) .

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, amplasamentul acestuia fiind situat în urmatoarele arii protejate: Aria de Protecţie Specială Avifaunistică ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior si Situl de Importanţă Comunitară  ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior.

- proiectul propus intra sub incidenta prevederilor art. 48, alin.(1), lit. b din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

              Din punct de vedere juridic, terenul pe care urmează să se amplaseze lucrările din obiectivul de investiţie „Modernizarea plotului de irigaţii SPP1 Nămoloasa, judeţul Vrancea” ce fac obiectul prezentului proiect, este situat în extravilanul comunelor Măicăneşti si Năneşti fiind în proprietatea  membrilor Organizaţiei Utilizatorilor de Apă pentru Irigații  SPP 1 Maiaprodsilva  județul Vrancea.

      Infrastructura a fost preluată de Organizaţia Utilizatorilor de Apă pentru Irigații SPP 1 MAIAPRODSILVA de la ANIF conform Protocolului de transmitere al proprietății asupra infrastructurii amenajării interioare din data de 16.04.2008 și Ordinul MADR nr. 721/02.12.2007 - Stația de pompare SPP 1 și Rețeaua de conducte.

Amplasament hidrotehnic: Plotul de irigații SPP 1 face parte din amenajarea hidroameliorativă (irigaţii/desecări) Ciorăşti-Măicăneşti, bazin hidrografic Siret.

Sursa de apă: râul Siret. Plotul  SPP 1 se alimentează din canalul de irigaţii CA care transportă apa prelevată de staţia SPA Nămoloasa din râul Siret, până la stația de pompare SPP 1.

 

Coordonate STEREO 70 Plot SPP1 Nămoloasa

 

Nr. pct

Y (long)

X (lat)

Y (long)

P1

449096.855

697032.743

449096.855

P2

448817.683

697386.370

448817.683

P3

448538.102

697739.865

448538.102

P4

448979.428

697918.339

448979.428

P5

448708.964

698353.011

448708.964

P6

445858.668

698660.409

445858.668

P7

446215.130

698923.694

446215.130

P8

446563.151

699198.453

446563.151

P9

445925.637

699284.707

445925.637

P10

446250.985

699585.379

446250.985

P11

445274.411

698740.477

445274.411

 

 

Principalele căi de comunicare care asigură accesul în zonă sunt :

- Drumul naţional DN 23 Focşani – Brăila;

- Drumul naţional DN 23B care duce spre vest la Ciorăşti (Focşani – Brăila);

- DJ 204B până în localitatea Tătăranu,

- Drumurile de exploatare agricolă din cadrul comunei Măicăneşti

 

Pentru aducerea plotului de irigaţii SPP 1 Nămoloasa la o stare de funcționare corespunzătoare, sunt necesare lucrări de modernizare și reabilitare care constau din:

Stația de punere sub presiune SPP 1:

            1. Construcții și arhitectură:

ž fundații pentru hidrofor: dimensiuni: 2,0 x 2,0 x 1,30 m.

ž fundaţii pentru electrocompresor: dimensiunile 1,45x1,3x1,1 m = 2buc.

            2. Instalații hidromecanice

Se propune ca staţia de pompare sa fie completată cu următoarele echipamente:

- 1 buc. electrocompresor Q = 700 l/min, Pn = 10 bar;

- 1 buc. recipient pentru hidrofor 30 mc, Pn = 16 bar;

Racord hidrofor pe conducta de refulare ;

Instalație de aer comprimat ;

Instalații de protecție:

- cu dispozitiv de aerisire-dezaerisire DAD3;

- cu supapă de suprapresiune;

- echipamente de măsura: indicator magnetic de nivel cu contacte electrice = 1buc;

            3. Instalații electrice:

Alimentarea cu energie electrica nivel 20kV se va face din rețeaua existentă a SC Electrica Focșani. Proiectul propune înlocuirea și montarea de echipamente electrice şi de automatizare pentru hidrofor, electrocompresor, instalație de supraveghere video.

Electrocompresorul va fi alimentat din postul de transformare de 40 kVA din tabloul de servicii interne. Alimentarea cu energie electrică a electrovanelor Dn 200 mm la pivoții P 1, P 2, P 3, P 4 și P 5 se va face cu cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 50 + 25 M s 8778 pe lungimea de 2900 m, cu cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 70 + 35 M s 8778 pe lungimea de 4400 m și cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 95 + 50 M s 8778 pe lungimea de 2800 m.

Alimentarea cu energie electrică a electrovanelor Dn 200 mm la pivoții P 6, P 7, P 8, P 9, P 10 și P 11 se va face cu cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 50 + 25 M s 8778 pe lungimea de 2200 m, cu cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 70 + 35 M s 8778 pe lungimea de 3100 m și cablu energie ACYAbY 0,6/ 1 KV 3x 95 + 50 M s 8778 pe lungimea de 4400 m.

            Ÿ Rețeaua interioară de irigații

            Amenajarea interioară, deservită de Plotul de irigaţii SPP 1, constă dintr-o reţea de conducte de transport CP care alimentează conductele de distribuţie - antene (A1¸ A11). 

Lucrări prevăzute: înlocuirea conductelor pe o lungime de 5377 m din PEHD, Pn 10, astfel:

Montarea conductei secundare CS

- se montează conducta secundară CS, L = 761 m din PEHD cu:

  • De 250 mm, L = 305 m;
  • De 200 mm, L = 456 m;

La intersecția conductei secundare cu conducta principală, antenele de irigații și în zonele de racord cu piese speciale s-au stabilit 3 buc. noduri hidrotehnice, ce vor fi executate astfel:

Ÿ nodul nr. 4, pe CS, la intersecția CP/CS/Ant A;

Ÿ nodul nr. 6, pe CS, la intersecția CS/Ant C;

Ÿ nodul nr. P9, pe CS, la intersecția CS/P9 /Ant D ;

      Montarea conductelor de distribuție (antene) și racordurilor pivoți:

- se montează antena A, în lungime de 752 m din PEHD  si OL; țeava OL provine din:

Ÿ T1-Antena A – traversare Ant A/Cn 397;    

Ÿ T2-Antena A – traversare Ant A/Cn 394  ;    

- se montează antena B, în lungime de 670m din: PEHD si OL Dn 200 mm; țeava OL provine din:

Ÿ T1-Antena B – traversare Ant B/Cn 397;    

Ÿ T2-Antena B – traversare Ant B/Cn 394  .  

La racordarea antenei B din conducta principală s-a prevăzut un nod hidrotehnic:

Ÿ nodul nr. 5, pe antena B, la intersecția CP/ Ant B

- se montează antena C,  în lungime de 434m din: PEHD si OL Dn 200 mm ; țeava OL provine din:

Ÿ T1-Antena C – traversare Ant C/Cn 401;    

- se montează antena D, în lungime de 1218m din: PEHD  si OL Dn ; țeava OL provine din:

Ÿ T1-Antena D – traversare Ant D/Cn 401;    

Ÿ T2-Antena D – traversare Ant D/Cn.

- se montează conducta racord pivot P1, în lungime de 235m;

- se montează conducta racord pivot P2, în lungime de 221m;

La racordarea pivoților P1 și P2 din antena existentă A3, s-a prevăzut un nod hidrotehnic:

Ÿ nodul nr. 1, pe antena A3/P1/;

- se montează conducta racord pivoți P3+P4, în lungime de 900m din: PEHD si OL cu Dn 200 mm ; țeava OL Dn 200 mm provine din:

Ÿ T1-P3+P4 – traversare conductă racord pivoți P3+P4/Cn;     

Ÿ T2-P3+P4 – traversare conductă racord pivoți P3+P4/Cn 522.   

La racordarea pivoților P3 și P4 din antena existentă A5, s-au prevăzut 2 noduri hidrotehnice:

Ÿ nodul nr. 2, pe antena A5/ P3+P4 ;

Ÿ nodul P3, Racord P3 din conducta racord P3+P4 ;

- se montează conducta racord pivot P5, în lungime de 186 m din PEHD cu De 200 mm;

La racordarea pivotului P5 din antena existentă A5, s-a prevăzut un nod hidrotehnic:

Ÿ nodul nr. 3, pe antena A5/ Racord P5  ;

 

Racordarea pivoților la conducta de transport

Sunt prevăzute un număr de 12 racordări pentru 12 pivoti.

Hidranți pe rețeaua de antene

Pentru a se putea iriga suprafețele neacoperite de pivoți, pe antenele A, B și D, s-a prevăzut un număr de 8 hidranți din PEHD, cu diametrul De 110 mm, prevăzuți cu vane hidrant Dn 100 mm, Pn 10; hidranții de capăt vor avea montat și dispozitiv de aerisire-dezaerisire ;

Antena A, va avea: 2 hidranți simpli, De 200x110 mm; 1hidrant de capăt De 200x110 mm, echipat și cu DAD Dn 80 mm, Pn 10;

Antena B, va avea: 2 hidranți simpli, De 200x110 mm; 1 hidrant de capăt De 200x110mm, echipat și cu DAD Dn 80 mm, Pn 10;

Antena D: va avea: 1 hidrant simplu, De 200x110 mm; 1 hidrant de capăt De 200x110 mm, echipat și cu DAD Dn 80 mm, Pn 10;

Platforme pivoți, din beton armat C12/15:

Pentru pivoții P1-P11 și Pn, s-au prevăzut 12 buc. platforme beton armat C12/15, cu dimensiunile de 3,56x3,56x1,15m; platforma pentru 1 pivot cuprinde: strat balast 10 cm grosime, S = 12,67mp;

C) Echipamente de irigații

Se vor achiziționa 2 instalații de udare prin aspersiune tip pivot 220 m pentru pozițiile P 1, P 2, P 3, P 4 și P 5 cu alimentare din antenele de irigații A 3 și A5 și 2 tip pivot 220 m și 280 m pentru pozițiile   P 6, P 7, P 8, P 9, P 10 și P 11, cu alimentare din conducta principală CP, prin conducta secundară CS şi antenele de irigații A, B, C și D. Aceste echipamente de irigații vor fi  dotate cu debitmetru pentru contorizare apă.

Gradul de utilizare a suprafeței de udare de 951 ha în alternativa 2 (propusă) este de 100%.

            Armăturile, accesoriile lor și sistemele de îmbinare prevăzute vor corespunde tuturor exigențelor avute la alegerea conductelor, deci și măsuri de protecție exterioară. Se vor realiza de asemenea plăci din beton armat pentru centrul pivoților și alimentarea cu energie electrică a pivoților.

În tabelul de mai jos sunt evidențiate lungimile conductelor de transport și distribuție ce se vor moderniza şi suprafețele de teren scoase temporar din circuitul agricol la înlocuirea conductelor în această etapă.

 

Specificație

Lungime ce se va moderniza (m)

Suprafața ce va fi scoasă temporar din circuitul agricol     (mp)

CS

761

4566

Antena A

752

4512

Antena B

670

4020

Antena C

434

2604

Antena D

1218

7308

Racord pivot P1

235

1410

Racord pivot P2

221

1326

Racord pivot P3 + P4

900

5400

Racord pivot P5

186

1116

TOTAL

5.377

32.262

 

 

 

 

Lungime ce se va moderniza: L = 5.377 m.

 

Suprafața ce va fi scoasă temporar din circuitul agricol: S = 5.377 m x 6 m = 32.262 mp.

La execuția lucrărilor de înlocuire a conductelor de distribuție pe lungimea de 5.377 m se va scoate temporar din circuitul agricol, pentru circa 45 zile, suprafața de 32.262 mp pe tarlalele, T 72,T 75, T76, T78, T81, T82, T97, T98, T100, T102, fără a fi necesară efectuarea procedurilor de scoatere temporară din circuitul agricol.

            Alimentarea cu energie electrică urmează să se facă în stația SPP 1 dintr-un post de transformare nou de  20/0,4 Kv, cu puterea de 1000 kva,  suficient față de puterea instalată.

 

Suprafaţa brută deservită de staţia de pompare SPP1 este de 996 ha, din care suprafaţa netă este de 951 ha. La execuția lucrărilor de înlocuire a conductelor de distribuție pe lungimea de 5.377 m se va scoate temporar din circuitul agricol, pentru circa 45 zile, suprafața de 32.262 mp pe tarlalele, T72,T75, T76, T78, T81, T82, T97, T98, T100, T102, fără a fi necesară efectuarea procedurilor de scoatere temporară din circuitul agricol.

 

Organizare de santier

Organizarea de şantier (S = 200 mp) se va realiza în interiorul amplasamentului, pe toată durata execuţiei lucrărilor, astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

Organizarea de şantier va fi amenajată conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; se vor amplasa:

  • un panou de identificare a investiƫiei;
  • un container uzinat dotat cu birou şi vestiar;
  • un container pentru depozitarea materialelor și sculelor;
  • un container amenajat pentru servirea mesei;
  • un container metalic pentru colectarea deșeurilor din construcƫii;
  • containere pentru colectarea deşeurilor generate, europubelă pentru deşeuri menajere;
  • 2 toalete ecologice pentru colectarea apelelor uzate menajere;
  • un tablou electric cu branșament provizoriu;
  • un pichet PSI (stingǎtoare de incendiu, ladǎ cu nsip, tȃrnǎcop, lopeƫi, gǎleƫi, etc.);
  • instalaƫie de iluminat exterior a organzǎrii de șantier;

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate : Pe amplasamentul din extravilanul Comunelor Năneşti şi Măicăneşti,  Organizaţia Utilizatorilor de Apă pentru Irigaţii SPP1 MAIAPRODSILVA desfăşoară activităţi auxiliare pentru producţia vegetală cod CAEN rev. 2-0161 Proiectul propus va asigura complementaritatea activităţilor existente/ propuse astfel încât să nu existe un efect cumulativ al impactului asupra factorilor de mediu (apă, aer, sol, subsol, aşezări umane, biodiversitate).

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii : apa , pamant, agregate minerale.

Pentru irigatii, va fi utilizata apa preluata din raul Siret.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate :

     Deşeuri generate în perioada de execuţie:

     - deşeuri din construcţii: pământ excavat și pietre – categoria 17, cod 17 05 04;

     Modernizarea rețelei de irigații constă ȋn executarea unui nou sistem de irigații pe alt amplasament, iar reƫeaua existentă va fi folositǎ pentru irigarea culturilor ȋn timpul execuƫiei lucrǎrilor și ca rezervǎ ȋn campaniile de irigaƫii viitoare;

- deșeuri reciclabile:

  • ambalaje de hȃrtie și carton- cod 15 01 01; cca 60 kg;
  • ambalaje de materiale plastice – cod 15 01 02; cca 30 kg;
  • ambalaje de lemn – 15 01 03; cca 40 kg;
  • ambalaje amestecate – 15 01 06; cca 40 kg;

- deşeuri municipale amestecate: categoria 20, cod 20 03 01; cca 0,5 kg/zi.angajat; cca 1200 kg;

Pǎmȃntul excavat va fi folosit la sistematizarea terenului.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza , inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

  • -  riscuri de dezastre naturale  - nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.
  • -  riscuri cauzate de schimbarile climatice- realizarea proiectului contribuie la diminuarea efectelor cauzate de schimbarile climatice (seceta).

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

Lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in extravilanul comunei Maicanesti si extravilanul comunei Nanesti , iar funtionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 1/11.01.2019 emis de catre Consiliul Judetean Vrancea, terenul este situat in extravilanul comunelor Maicanesti si Nanesti, folosinta actuala a terenului statie de punere sub presiune si retea de conducte ingropate+teren neproductiv - extravilan.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : amplasamentul proiectului este  situat în urmatoarele arii protejate: Aria de Protecţie Specială Avifaunistică ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior si Situl de Importanţă Comunitară  ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : amplasamentul proiectului este situat în urmatoarele arii protejate: Aria de Protecţie Specială Avifaunistică ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior si Situl de Importanţă Comunitară  ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul III.

II. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare adecvata sunt urmatoarele:

   - proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare si se supune prevederilor Ordinului MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, amplasamentul acestuia fiind situat în urmatoarele arii protejate: Aria de Protecţie Specială Avifaunistică ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior si Situl de Importanţă Comunitară  ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior.

  - proiectul nu este susceptibil de a avea un impact negativ semnificativ asupra ROSPA0071/ ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior deoarece: nu se distruge habitatul de cuibarit/hranire/reproducere a speciilor de interes comunitar, nu se fragmenteaza sau degradeaza habitate de interes comunitar, nu apar efecte de bariera in arealul de implementare. Intregul proiect va fi amplasat pe o suprafata antropizata, in vecinatatea careia s-au desfasurat activitati similar celor propuse. Pana la amplasament exista deja realizate  cai de acces si linii de transport energie electrica.

  - a fost emis de catre Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate –Serviciul Teritorial Vrancea , avizul favorabil cu conditii nr. 17/09.09.2019.

III. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.1/11.02.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea precum si a avizelor menţionate in acesta.

- Se vor respecta urmatoarele acte de reglementare emise de alte autoritati: avizul de gospodarire a apelor nr. 82/27.08.2019 emis de SGA Vrancea, aviz nr. 17/09.09.2019 emis de Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate-Serviciul Teritorial Vrancea , acord tehnoc ANIF –Filiala Teritoriala de IF Vrancea nr. 1781/25.07.2019

- Se vor respecta conditiile din avizul nr. 17/09.09.2019 emis de Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Vrancea,

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare .

- Lucrarile propuse prin proiect se vor realiza astfel incat sa se asigure starea de conservare favorabila a speciilor si habitatelor pentru care au fost declarate siturile respective.

- Se vor lua toate masurile necesare evitarii poluarii factorilor abiotici ( apei, aerului, solului si subsolului ) , precum si pentru evitarea oricarui  impact ce ar putea fi generat de proiect asupra biodiversitatii.

- Instruirea personalului in vederea prevenirii riscurilor tehnologice , a evacuarilor accidentale de poluanti in mediu, a evitarii producerii de zgomot peste limitele admise si a depozitarii necontrolate de deseuri de orice fel.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor   

      utilizate.

      - Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor .

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   La finalizarea lucrarilor, operatorul va transmite la APM Vrancea raportarea privind evidenta gestiunii deseurilor rezultate.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata .

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.