Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Reabilitare Pasaj pe str. Marasesti ( DN 2 D km 2+223) peste magistrala CF 500 Buzau- Marasesti in Municipiul Focsani - titular - PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE- PROIECT

Afisat in data de 13.11.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre : PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI , cu  sediul in Focsani, str. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8741/ 08.08.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 17.10.2019 faptul că proiectul: ,, Reabilitare Pasaj pe str. Marasesti ( DN 2 D km 2+223) peste magistrala CF 500 Buzau- Marasesti in Municipiul Focsani propus a fi amplasat în municipiul Focsani, str. Marasesti ,, Pasarela Odobesti ’’ , judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, pct. – ul 13, lit. a) < Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului> .                 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Mărimea proiectului :

Regimul juridic: Obiectivul ,, Pasaj pe str. Marasesti peste magistrala CF 500 Buzau- Marasesti in municipiul Focsani face parte din tronsonul de drum national DN 2 D km 0+000- km 2 + 552, domeniul public al statului, administrat de Ministerul Transportulrilor si concesionat  Companiei Nationale de Administrare a infrastructurii Rutiere SA. Conform Protocolului de Predare – Preluare nr. 30368/57918/16.08.2017 respectivul tronson de drum national a  fost dat  spre administrare Consiliului Local al Municipiului Focsani. Pasajul se afla in intravilanul municipiului Focsani

Regimul economic: Conform PUG/2000- UTR 28, CR 28, terenul se afla in subzona de cai de comunicatii terestre existente. Terenul face parte din categoria de folosinta cai de comunicatii terestre- drumuri, strazi, trotuare si se supune reglementarilor fiscale corespunzatoare zonei ,, A’’.

 Regimul tehnic: Lucrarile de reabilitare Pasaj pe strada Marasesti ( DN 2 D km 2+223) peste magistrala CF 500 Buzau- Marasesti in municipiul Focsani se vor putea realiza in baza une documentatii intocmite de proiectanti de specialitate autorizati cu respectarea legislatiei in vigoare in domeniu. Se vor executa lucrari de reparatii, tencuieli, vopsitorii ale elementelor pasajului ( grinzi, parapet, trotuare, etc) si reabilitarea sistemului de hidroizolatie si evacuare a apelor pluviale fara sa fie afectate elementele de structura.

Constructorul va marca si semnaliza corespunzator zona de lucru pentru evitarea incidentelor si accidentelor de orice fel.

Caracteristicile podului propus pentru reabilitare :

Podul este drept cu o lungime de 222.5 m, are 9 deschideri din care doua deschideri peste  magistrala de Cf 500  de 26.70 m si 7 deschideri laterale de 23.70 m.

 

In plan podul este amplasat in curba iar in profil longitudinal declivitatea podului este de 1.60%. In profil transversal, calea pe pod este in profil acoperis.

Latimea podului este de 11.25 m din care latimea carosabilului de 7.90 m (doua benzi de circulatie) si 2 trotuare cu latimea de 1.5 m. Trotuarele sunt delimiate de carosabil cu borduri din beton cu inaltimea de 10 cm  deasupra nivelului carosabilului. Pe trotuare exista parapeti pietonali metalici.

Calea podului are imbracamintea din beton asfaltic la fel ca si cea de pe trotuare. Pe pod nu exista marcaj rutier axial.

Suprastructura podului este alcatuita din 4 grinzi din beton postcomprimat cu  5 cabluri SBP  cu console de 1.5 m. In lungul podului cele 4 grinzi au inaltime de 1.60. Conlucrarea dintre grinzi este asigurata de o placa din beton armat cu 2 console pentru trotuar si de cate 3 antretoaze (cate una pe fiecare pila, cate una la capete si una centrala).

Gurile de scurgere se afla la fata bordurilor.

Rezemarea grinzilor pe pile se face prin intermediul aparatelor de reazem metalice si a celor din neopren. Rezemarea grinzilor incepand cu sensul de mers spre Focsani dinspre Odobesti este  mobila la un capat si fixa la celalalt capat pe fiecare deschidere in parte.

Infrastructura este alcatuita din 16 pile cu elevatii din beton,sub forma circulara, continuizate la partea superioara prin intermediul unei rigle din beton armat pe care sunt pozitionate reazemele grinzilor. Pilele sunt  fundate direct prin intermediul unor fundatii din beton.

Racordarile cu terasamentele se realizeaza cu sferturi de con pereate cu beton. Scurgerea apelor nu se desfasoara satisfacator deoarece casiurile sunt in mare parte neconforme iar accesul sub pasaj este practic imposibil datorita lipsei scarilor de acces.

Rampa de acces spre Odobesti este taluzata cu pamant vegetal cu panta de 1:1 iar rampa de acces spre Focsani este taluzata, pe toata lungimea acestea fiind ziduri de sprijin.

Nu exista parapeti de protectie directionali pe rampe si nici pe pod.

In dreptul liniilor principale de cale ferata sunt panouri protectoare la linia parapetilor pietonali.

Pasajul este iluminat, la trotuare existand cablurile de alimentare cu energie electrica sub placile din beton armat.

 

SOLUTIA PROIECTATA

Date tehnice generale:

Lungime pod: 227.20 m

Lungime rampe de acces: 165 m (Odobesti) + 100 m (Focsani) = 265 m

Lungime totala proiect: 492.20 m.

Latime pod: 10.90 m, din care:

  • latime carosabil: 7.90 m (2 x 3.95 m);
  • latime trotuare: 2 x 1.50 m;

Latime suprastructura: 11.40 m.

Pentru reabilitarea pasajului superior peste CF, amplasat pe strada Marasesti, pe DN 2D km 2+223 sunt necesare urmatoarele operatii:

1. Lucrari preliminare

Realizarea unei semnalizari rutiere corespunzatoare semaforizate si devierea traficului rutier, alternativ, pe cate o banda de circulatie, cu restrictii de viteza, conform normativelor tehnice in vigoare.

2. Infrastructura pod

Se vor realiza reparatii cu betoane/mortare speciale la elevatiile pilelor/culeelor si protectii anticorozive a betonului, in special la riglele pilelor care sunt puternic degradate. Se va realiza inlocuirea barelor de armatura corodate.

Injectarea cu rasini epoxidice a eventualelor fisuri si crapaturi ale elevatiilor. Fisurile si crapaturile se vor injecta dupa curatarea si suflarea cu aer comprimat.

Aparatele de reazem se curata si se vopsesc.

Elevatiile pilelor care sunt puternic degradate se vor consolida prin camasuire pe o grosime de 20 cm cu betoane speciale armate.

Se vor realiza protectii anticoroziva a elementelor din beton.

Se vor utiliza schele si esafodaje pentru realizarea proceselor tehnologice de reabilitare.

3. Suprastructura pod

Desfacerea elementelor prefabricate care delimiteaza partea carosabila (bordurile), a imbracamintii pe pod, sapei de protectie a hidroizolatiei, a rosturilor de dilatatie, a hidroizolatiei precum si demolarea betonului de panta pana la nivelul superior al placii de beton.

 Se va realiza desfacerea trotuarelor pietonale pana la nivelul placii de beton (consolei), inclusiv a parapetului pietonal. Se demoleaza betonul degradat de la lisele parapetului.

Se va realiza demolarea betonului degradat de la nivelul placii dintre grinzi, armaturile existente se vor curata iar cele corodate se vor inlocui. Se vor realiza reparatii la nivelul placii de beton armat care solidarizeaza grinzile cu b.a. C35/45.

Se vor realiza reparatii cu b.a C35/45 la lisele parapetului.

Se va realiza stratul suport (beton de panta) al hidroizolatiei cu beton C35/45, min. 2 cm si panta de 2%.

Realizarea hidroizolației din materiale performante conform AND 577 și AND 590 precum și realizarea unei protecții a hidroizolației din beton asfaltic BA8 de 3 cm conform AND 577, AND 590 și AND 546.

Montarea bordurilor prefabricate 20x25, din beton C35/45.

Se vor monta guri de scurgere noi cu tuburi prelungitoare din PVC dn110 racordate la o teava colectoare dn160 care se va descarca sub pod.

Realizarea umpluturii trotuarelor cu beton C30/37. In trotuare, cu acordul beneficiarului, daca in zona podului exista utilitati, se vor monta 3 tuburi din PVC dn110.

Pe trotuare se va asterne un strat de uzura din BA8 in grosime de 3 cm. Se va realiza un cordon de impermeabilizare la marginea carosabilului si trotuare.

Se vor monta parapeti pietonali si de protectie de tipul H4b cf AND 593.

In zona caii ferate se vor monta panouri de protectie metalice.

Se executa imbracamintea caii pe toata lungimea podului, in doua straturi, conform AND 546 și AND 605 avand urmatoarea alcatuire: strat din BAP16 in grosime de 4 cm si strat din MAS16 rul. 50/70 in grosime de 4 cm.

Se vor realiza dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie moderne si etanse.

Se vor realiza protectii anticoroziva a elementelor din beton.

La intradosul suprastructurii se vor realiza reparatii cu mortare speciale si protectii anticorozive a betonului.

Se vor utiliza schele si esafodaje pentru realizarea proceselor tehnologice de reabilitare.

4. Racordari cu terasamentele si rampe de acces

Se vor reface sferturile de con de pe rampa Odobesti prin pereere cu beton si executia de scari de acces.

Taluzele de pe rampele de acces se vor retaluza .

Se vor realiza reparatii cu mortare speciale si protectii anticorozive la zidul de sprijin de pe rampa Focsani.

In cadrul acestei investitii se vor realiza lucrari de reabilitare a rampelor de acces pe o lungime de 165 m pe rampa Odobesti si pe o lungime de 100 m pe rampa Focsani.

Pe rampele de acces se va realiza fezarea imbracamintei asfaltice existente pe o grosime de 4 cm dupa care se vor asterne 2 straturi asfaltice de ranforsare -  BA16 rul. 50/70 in grosime de 4 cm si BAD22.4 leg. 50/70 in grosime de 6 cm.

Pe rampa Odobesti se vor realiza trotuare pietonale noi iar pe rampa Focsani se vor reface cele existente.

Carosabiul va fi delimitat de trotuare cu borduri prefabricate 20x25, din beton C35/45.

Umplutura trotuarelor se va realiza cu beton C30/37. In trotuare, cu acordul beneficiarului, daca in zona podului exista utilitati, se vor monta 3 tuburi din PVC dn110.

Pe trotuare se va asterne un strat de uzura din BA8 in grosime de 3 cm. Se vor monta parapeti pietonali si de protectie de tipul H4b cf AND 593.

Pe rampa Odobesti trotuarele pietonale se vor monta pe fundatii din beton C25/30.

Evacuarea apelor pluviale pe rampele de acces se va realiza prin prevederea de guri de scurgere de tipul 1 pe rampa Focsani si de tipul 2 pe rampa Odobesti (din beton, cu capac carosabil D400, conducta de descarcare dn200 si casiu).

5. Retea de iluminat

Pentru asigurarea sigurantei circulatiei pe timp de noapte, pe pod si pe rampele de acces s-a prevazut o retea de iluminat public stradal compusa din stalpi de iluminat, metalici –otel, zincati, cu inaltimea de 9 m prevazuti cu console si corpuri de iluminat cu LED racordati la reteaua de iluminat stradal a strazii. Reteaua de alimentare va fi de tipul LES 0.4KV ACYABY (cablu de aluminiu cu armatura metalica - LES tip ACYABY 3x35+16mmp + Ol-Zn 40x4mmp) montata in tubulatura de protectie DN40 corugata.

Stalpii vor fi amplasati pe pod pe lisele trotuarelor iar pe rampele de acces vor fi amplasati pe fundatii din beton (rampa Odobesti) respectiv pe lisele trotuarelor (rampa Focsani) iar tubulatura subterana va fi montata in trotuare.

6. Semnalizare rutiera

Se executa semnalizarea rutiera, se ridica restrictiile de circulatie si se deschide podul pentru circulatia rutiera si pietonala.

Dupa finalizarea lucrarilor marcajele rutiere de pe pod si rampe vor fi aduse la starea initiala respectiv se va realiza un marcaj longitudinal axial pe lungimea podului respectiv marcaje longitudinale axiale pe rampele de acces.

Marcajele se vor realiza cu vopsea bicomponenta aplicata la rece cu grosimea de 2000 microni. Marcajele vor fi de tipul E (linie continua) cf. SR 1848-7.

Pe pod si rampele de acces se vor monta indicatoare rutiere conform normativelor tehnice in vigoare.

Semnalizarea rutiera care se va proiecta la faza de Proiect Tehnic va fi avizata de Politia Rutiera.

Pe perioada executiei lucrarilor, Antreprenorul va respecta  „Normele metodologice privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie in vederea executarii de lucrari in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului” aprobate prin Ordinul comun al Ministerului de Interne si Ministerului Transporturilor nr. 1112/411-2000  publicat in Monitorul Oficial nr. 397/25.08.2000, cit si al celorlalte norme, standarde si prevederi legale in vigoare. Se impune semnalizarea corespunzatoare pentru evitarea oricaror feluri de accidente, inclusiv pe timp de noapte.

DESCRIEREA LUCRARILOR DE DEMOLARE NECESARE

In cazul prezentului proiect sunt necesare lucrari de demolare punctuale la nivelul betonului degradat din placa de suprabetonare.

Lucrarile se vor realiza astfel încât sa se evite eventualele prăbușiri.

Ordinea și modul de execuție sunt la alegerea Antreprenorului, care este în totalitate responsabil de lucrari și de securitatea propriului personal, precum și de protejarea vecinătăților.

În cadrul procesului de demolare nu se vor folosi materiale explozibile sau agenţi chimici ce pot afecta mediul înconjurător. Materialele rezultate din demolarea podului vor fi manipulate şi transportate corespunzător.

Molozul rezultat în urma demolării elementelor din beton si beton armat se va depozita temporar pe platforma de depozitare, urmând a fi încărcate și transportate către puncte de colectare speciale

Organizarea de santier :         

Organizarea de  şantier în vederea implementării proiectului – presupune activităţi specifice pregătirii frontului de lucru necesar derulării proiectului.

-organizarea spaţiilor necesare depozitării temporare a materialelor, măsurile specifice pentru conservare pe timpul depozitării şi evitării degradărilor ;

-măsuri specifice privind protecţia şi securitatea muncii, precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor, decurgând din natura operaţiilor şi tehnologiilor de construcţie cuprinse în documentaţia de execuţie a obiectivului;

-măsuri de protecţia vecinătăţilor (transmitere de vibraţii şi şocuri puternice, degajări mari de praf, asigurarea acceselor necesare).

Lucrările provizorii necesare organizării incintei constau în împrejmuirea terenului aferent proprietăţii printr-un gard ce va rămâne în continuare, după realizarea lucrărilor de construcţie. Accesul în incintă se va face prin două porţi, una pentru personal şi cealaltă pentru maşini.

Materialele de construcţie cum sunt balastul, nisipul, se vor putea depozita şi în incinta proprietăţii, în aer liber, fără măsuri deosebite de protecţie. Materialele de construcţie care necesită protecţie contra intemperiilor se vor putea depozita pe timpul execuţiei lucrărilor de construcţie în incinta magaziei provizorii, care se va amplasa la început. În acest sens, pe terenul aferent se va organiza şantierul prin amplasarea unor obiecte provizorii :

-magazia provizorie cu rol de depozitare materiale, vestiar muncitori şi depozitare scule;

-tablou electric;

-punct PSI (în imediata apropiere a fântânii sau a sursei de apă);

platou depozitare materiale.

        Justificarea  necesității  proiectului

Podul prezinta multiple degradari la nivelul infrastructurii si a suprastructurii, fiind necesare lucrari de reabilitare in vederea aducerii obiectivului analizat intr-o stare optima de exploatare.

Materiile prime si materialele vor fi procurate de la firme specializate si vor fi aduse pe amplasament cu autovehicule corespunzatoare. Alimentarea cu energie electrica se va face de la un generator alimentat cu carburanti, iar pentru autovehiculele si utilajele specializate necesare desfasurarii lucrarilor de constructie, alimentarea cu carburanti se va face de la o statie de distributie autorizata, din afara amplasamentului.

b2) Cumularea cu alte proiecte:nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale:   Pentru realizarea lucrarilor de modernizare se vor folosi:

             - produse de balastieră (nisip, pietriș de diverse sorturi) pentru realizarea structurii rutiere;

            - apă, pentru realizarea betoanelor și pentru finisaje;

b4) Producţia de deşeuri : Se vor realiza puncte special amenajate în vederea colectării și depozitării temporare a deșeurilor și se va implementa sistemul de colectare selectivă a deșeurilor. Serviciul de colectare a deșeurilor va fi realizat printr-un operator de salubritate autorizat potrivit legii, printr-un contract încheiat cu beneficiarul investiției. Depozitarea deșeurilor se va face doar în locurile special amenajate, nicidecum pe amplasamente neautorizate.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului:     Pasajul  se afla in intravilanul municipiului Focsani, tronsonul de drum national fiind dat spre administrare Consiliului Local Focsani, conform protocolului de predare- preluare nr. 30368/57918/16.08.2017.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru :

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de      protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :   nu este cazul;

       h) ariile dens populate : proprietati existente;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul,  .

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 1021 / 31.01.2018 emis de Primaria municipiului Focsani, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriei orasului Odobesti; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului  autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

- Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

- Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

- Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.