Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Refacere infrastructura strazi , sistematizare verticala str. Timis, str. Nicolae Balcescu, str. Predeal (tronson cuprins intre strada Ion Creanga si strada Grigore Ionescu) si reparatii si asternere covoare asfaltice carosabil Magazia Garii - titular - PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE  - PROIECT

Nr.  9374 / 10.12.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI, cu sediul social în  FOCSANI, str. Dimitrie Cantemir nr. 1 bis, jud. Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7493 / 10.07.2019, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 17.10.2019  faptul că proiectul: “Refacere infrastructura strazi , sistematizare verticala str. Timis, str. Nicolae Balcescu, str. Predeal (tronson cuprins intre strada Ion Creanga si strada Grigore Ionescu) si reparatii si asternere covoare asfaltice carosabil Magazia Garii”:

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

 

Străzile propuse pentru refacere nu au beneficiat niciodata de o trama stradala corespunzătoare atat carosabil cat si trotuare, prezintă un grad mare de degradare, uzura pana la nivelul fundaţiei, sau de la caz la caz chiar cedari ale fundaţiei pe suprafeţe mari. Se semnalizează tasari in zonele unde sunt gurile de scurgere sau de-a lungul străzilor pe traseul gospodăriilor subterane.

Străzile propuse deservesc preponderent zone de case pe pamant cu preluarea fluxurilor de trafic auto si pietonal din străzile principale si străzile laterale ale cartierului; traficul pe străzi este un trafic uşor, fara recensăminte de trafic.

  • strada Timiş colectează traficul auto si pietonal din Predeal si b-dul Gării;
  • strada Nicolae Balcescu colectează traficul auto si pietonal din strada Nicolae Titulescu, Dobrogeanu Gherea si b-dul Gării;
  • strada Predeal (tronson cuprins intre strada Ion Creanga si strada Grigore Ionescu) colectează traficul auto si pietonal din strada Grigore Ionescu,Timiş, Ion Creanga;
  • strada Magazia Gării colectează traficul auto si pietonal din strada Bicaz, strada Ion Creanga, strada Grigore Ionescu;

 

Nr.crt.

Denumire stradă

Lungime (m)

1

Strada Timis

352,00

2

Strada Nicolae Balcescu

414,30

3

Strada Predeal

71,30

4

Strada Magazia Garii

215.00

 

TOTAL

1052,60 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conform legislaţiei şi a normativelor în vigoare, respectiv, Legea nr. 10/1995, HG 43/1997, P 100-1/2003, PD 177-2001, ordin MT. nr. 45/1998, ordin MT. nr. 50/1998, STAS 101443/3, STAS 17909/1-90investiţia se încadrează în următoarele date tehnice:

  • Clasificarea şi încadrarea drumurilor: Drumuri de utilitate publică de interes local-conform HG 43/1997, sectiunea a II-a, art.3, lit.a şi secţiunea a II-a, art.8, (1), lit.c;
  • Categoria drumurilor: drumuri de interes local- conform HG 43/1997, sectiunea a II-a, art.3, lit.a şi secţiunea a II-a, art.5, lit.c; străzi de categoria a III-a, conform HG 43/1997, sectiunea a II-a, art.9,lit .c şi lt.d;
  • Zona seismică de calcul ag=0,40 cm/s2
  • Perioada de colţ Tc=1,00 s;
  • Conform P100-1/2003;
  • Adancimea de inghet
  • Viteza de proiectare: 50km/h ptr strazi categoria III

 

Traseul strazilor in plan

Traseul proiectat al strazilor in plan se va mentine, va urmari traseul existent. Racordarile prevazute in plan vor fi circulare. Elementele geometrice in plan, inclusiv amenajarea in spatiu a curbelor (supralargiri, convertiri, suprainaltari), vor fi stabilite in conformitate cu prevederile STAS 863/85, STAS 10144-1, 2, 3 si O.M.T 49/1998.

 

Strazile in profil longitudinal

Elementele de baza in profil longitudinal de asemenea se menţin, cu corecturi minime necesare legate de respectarea cotelor de intrare în curţi şi cotelor obligate ale construcţiilor adiacente străzilor, precum si de asigurarea pantei minime de scurgere a apelor meteorice.

Daca prin realizarea straturilor rutiere strada se inalta, se va acorda o atentie deosebita scurgerii apelor, adoptandu-se solutii adecvate, astfel incat dispozitivele de scurgere sa preia atat apele de suprafata, cat si apele din curtile invecinate strazii. La amenajarea in profil longitudinal se vor respecta prescriptiile STAS 10144-3/91.

 

Strazile in profil transversal

Se vor analiza strazile in cauza si strazile care se intersecteaza cu aceasta si se vor adopta profile transversale tip in conformitate cu Ordinul M.T. nr. 49/1998 si STAS 10144-1/90 - Strazi. Profile transversale respectiv in conformitate cu spatiile dintre proprietati pentru evitarea exproprierilor si a lucrarior costisitoare.

Ca elemente geometrice, caracteristicile de proiectare vor corespunde profilului străzii, în funcţie de categoria străzii în structura funcţionala a reţelei rutiere a oraşului.

In profil transversal, străzile vor avea un carosabil cu latimea cuprinsa intre 4,00 si 7,00 m si trotuare cu latimi variabile cuprinse intre 0,50 – 2.00 m.

Accesele la proprietati iși vor pastra latimea existenta.

 

Ridicarea la cotă a căminelor existente pentru apă şi canal

Căminele de orice tip, existente, vor fi repoziţionate la cotele amenajate rezultate după realizarea lucrărilor de reabilitare a carosabilului, conform planşelor şi a detaliilor de execuţie ce se regăsesc în partea desenată a prezentului proiect tehnic.

 

Răsuflătorarele de gaze

Răsuflătorile de gaze existente vor fi repoziţionate la cotele amenajate rezultate după realizarea lucrărilor de reabilitare.

 

Reţele de telecomunicaţii subterane

Execuţia şi amplasarea acestora s-a proiectat în conformitate cu standardul în vigoare, respectiv, SR 13558:2014.

 

Amenajarea circulaţiei

Amenajarea circulaţiei pe traseul proiectat a fost analizată conform standardelor şi normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea circulaţiei printr-o presemnalizare corespunzătoare.

 

Semnalizarea rutieră

Lucrarile accesorii prevazute constau in plasarea de indicatoare pentru orientarea si reglementarea circulatiei în zonele periculoase (forma si dimensiunile indicatoarelor sunt conform SR 1848/1-2011), precum si marcaje cu vopsea pe partea carosabila menite sa întareasca si sa completeze semnificatia semnelor de circulatie plantate.

Marcajele rutiere se vor proiecta astfel încât sa asigure dirijarea si orientarea vehiculelor si pietonilor completând semnificatia indicatoarelor de circulatie, astfel încât sa fie asigurate conditiile de desfasurare a circulatiei în conditii de siguranta.

Marcajeie se vor proiecta a fi realizate cu vopsea reflectorizanta şi vor fi atât longitudinale, pentru separarea sensurilor de circulaţie, cât şi transversale, pentru semnalizarea trecerilor de pietoni şi a intersecţiilor. Formele şi dimensiunile marcajelor, locul lor de amplasare vor respecta prevederile SR 1848- 7/2015; totodată, în cazul marcajelor rutiere, se va folosi vopsea pentru marcaje rutiere cu microbile de sticlă conform SR 1848-7:2015 şi SR EN 1423:2012/AC:2013.

Pentru reabilitarea drumurilor vor fi alocate un număr suficient de indicatoare, indicatoare care vor fi poziţionate conform cerinţelor adminstratorului drumului.

 

Structura rutiera

Ţinând seama de verificarea la îngheţ - dezghet a structurii rutiere şi de valorile de trafic înregistrate pe strazile analizate, trafic usor.

 

Profil transversal tip 1 – se va aplica pe urmatoarele strazi:

1. str. Timis, intre Km 0+000,00 - 0+352,00;

2. str. Nicolae Balcescu intre Km 0+000,00 - 0+414,30;

- Cu latimea platformei de aprox. 10,00 m si a partii carosabile de 6,00 m si trotuare cu latimea variabila cuprinsa intre 1,00 – 2,00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

 

STRUCTURA SISTEM RUTIER

- 4,00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;

- 5,00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;

- 15,00 cm strat superior de fundatie din piatra sparta;

- 25,00 cm strat inferior de fundatie din balast;

- pamant P5 – conf. studiu geotehnic.

 

STRUCTURA TROTUAR

- Bordura 20x25 cm;

- fundatie din beton C 8/10 - 30x15 cm;

- Pavele vibropresate h= 6 cm;

- 5,00 cm strat de nisip;

- 10,00 cm strat de fundatie din balast;

- Bordura 10x15 cm;

- fundatie din beton C 8/10 - 20x10 cm;

- 5,00 cm - strat de nisip.

 

Profil transversal tip 2 – se va aplica pe urmatoarele strazi:

3. Str. Predeal, intre Km 0+000,00 - 0+071,30;

- Cu latimea platformei de aprox. 5,40 m si a partii carosabile de 4,00 m si troutuare cu latime variabila 0,50 – 1,00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

 

STRUCTURA SISTEM RUTIER

- 4,00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;

- 5,00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;

- 15,00 cm strat superior de fundatie din piatra sparta;

- 25,00 cm strat inferior de fundatie din balast;

- pamant P5 – conf. studiu geotehnic.

STRUCTURA TROTUAR

- Bordura 20x25 cm;

- fundatie din beton C 8/10 - 30x15 cm;

- Pavele vibropresate h= 6 cm;

- 5,00 cm strat de nisip;

- 10,00 cm strat de fundatie din balast;

- Bordura 10x15 cm;

- fundatie din beton C 8/10 - 20x10 cm;

- 5,00 cm - strat de nisip.

 

Profil transversal tip 3 – se va aplica pe urmatoarele strazi:

4. Str. Magazia Garii , intre Km 0+000,00-0+035,00.

Str. Magazia Garii , intre Km 0+174,00-0+215,00

 

- Cu latimea platformei de aprox. 13,40 m si a partii carosabile de 7,00 m si trotuare cu latimea variabila cuprinsa intre 1,00 – 2,00 m si spatii verzi cu latime variabila cuprinsa intre 1,00 – 2,00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

 

STRUCTURA SISTEM RUTIER

- 4,00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;

- 5,00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;

- 3,00 – 4,00 cm frezare si reparatii cu BAD22,4 urmat de strat preluare denivelari BAD22,4;

- imbracaminte asfaltica existenta – ramasa dupa frezare;

- straturi de fundatie existente din material granular;

- pamant P5 – conf. studiu geotehnic.

 

STRUCTURA TROTUAR

- Bordura 20x25 cm;

- Fundatie din beton C 8/10 - 30x15 cm;

- Pavele vibropresate existente;

- fundatie material granular existent;

- Bordura 10x15 cm - existentă;

 

SPATII VERZI

- reamenajare spatii verzi;

- umplutura de pamant.

 

Profil transversal tip 4– se va aplica pe urmatoarele strazi:

Str. Magazia Garii , intre Km 0+035,00-0+174,00.

 

- Cu latimea platformei de aprox. 18,00 m si a partii carosabile de 7,00 m, trotuare cu latimea variabila cuprinsa intre 1,00 – 2,00 m, parcare cu lățimea de 4,50m si spatii verzi cu latime variabila cuprinsa intre 1,00 – 2,00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

 

STRUCTURA SISTEM RUTIER aferent părții carosabile

- 4,00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;

- 5,00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;

- 3,00 – 4,00 cm frezare si reparatii cu BAD22,4 urmat de strat preluare denivelari BAD22,4;

- imbracaminte asfaltica existenta – ramasa dupa frezare;

- straturi de fundatie existente din material granular;

- pamant P5 – conf. studiu geotehnic.

 

STRUCTURA SISTEM RUTIER aferent parcării proiectate

- 4,00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;

- 5,00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;

- 3,00 – 4,00 cm frezare si reparatii cu BAD22,4 urmat de strat preluare denivelari BAD22,4;

- imbracaminte asfaltica existenta – ramasa dupa frezare;

- straturi de fundatie existente din material granular;

- pamant P5 – conf. studiu geotehnic.

STRUCTURA TROTUAR

- Bordura 20x25 cm;

- Fundatie din beton C 8/10 - 30x15 cm;

- Pavele vibropresate existente;

- fundatie material granular existent;

- Bordura 10x15 cm - existentă;

 

 SPATII VERZI

- reamenajare spatii verzi;

- umplutura de pamant.

 

Amenajare drumuri laterale

Pentru asigurarea viabilitatii lucrarilor de pe traseul drumurilor este necesara si amenajarea acestor intersectii, astfel:

Amenajare parte carosabila pe o lungime de 10 m, avand structura rutiera cu aceiasi structura a strazii aferente.

 

Descrierea lucrărilor de demolare necesare:

- planul de execuţie a lucrărilor de demolare, de refacere şi folosire ulterioară a terenului;

Lucrările propuse a se executa în cadrul prezentei documentații nu presupun modificări fizice ale amplasamentului din punct de vedere al topografiei, nu intersectează cursuri de apă și nu presupun dezafectări sau demolări ale construcțiilor existente. În cazul încetării activității, se vor finaliza lucrările începute pană în momentul respectiv pentru a se putea utiliza amplasamentul în condiții optime până la reluarea activității.

 

- descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului;

Lucrările de terasamente propuse prin prezenta documentație au fost astfel concepute încât să îndeplinească regula compensării volumelor de terasamente, mai precis volumul excavat rezultat să fie egal sau aproape egal cu volumul necesar execuției de umpluturi. Excesul de pamant va fi transportat, descărcat, compactat și nivelat la locul indicat de beneficiarul al investiției, operațiune ce va respecta cotele vecinătăților amplasamentului. În cazul încetării activității, se vor finaliza lucrările începute pană în momentul respectiv pentru a se putea utiliza amplasamentul în condiții optime până la reluarea activității.

 

- căi noi de acces sau schimbări ale celor existente, după caz;

Lucrarile se executa pe teritoriul titularului de proiect, astfel nu se pune problema accesului la punctele de lucru in sensul de a se construi noi cai de acces. Se utilizeaza caile de acces, drumurile existente apropiate punctului de lucru.

 

- metode folosite în demolare;

Lucrările propuse a se executa în cadrul prezentei documentații nu presupun modificări fizice ale amplasamentului din punct de vedere al topografiei, nu intersectează cursuri de apă și nu presupun dezafectări sau demolării ale construcțiilor existente.

 

- detalii privind alternativele care au fost luate în considerare;

S-a luat in calcul modernizarea structurii rutiere printr-o structură rutieră cu dală de beton de ciment. In urma unei analize extinse, s-a ajuns la concluzia ca soluţia adecvata este cea realizata printr-o structura rutiera de tip elastic, neexistând alte alternative care să asigure o siguranţă în exploatare, fiind o soluţie care va satisface necesităţile utilizatorilor, dar şi necesităţile sectoarelor de activitate din zonă.

 

- alte activităţi care pot apărea ca urmare a demolării (de exemplu, eliminarea deşeurilor).

- se interzic orice deversari de ape uzate, reziduuri, deseuri de orice fel, pe sol si in subsol.

- depozitarea in siguranta a materialelor de constructii (pentru a nu fi antrenate de vant si ploi) si indepartarea de pe teren a deseurilor;

- Se va asigura retinerea deseurilor in spatii de depozitare sigure, acoperirea acestora cu materiale inerte.

Descrierea tuturor efectelor semnificative posibile asupra mediului ale proiectului, în limita informaţiilor disponibile:

 

Lucrările propuse a se executa în cadrul prezentei documentații nu presupun modificări fizice ale amplasamentului din punct de vedere al topografiei, nu intersectează cursuri de apă și nu presupun dezafectări sau demolării ale construcțiilor existente. În cazul încetării activității, se vor finaliza lucrările începute pană în momentul respectiv pentru a se putea utiliza amplasamentul în condiții optime până la reluarea activității.

Pentru protecţia mediului înconjurător se vor respecta prevederile actelor normative cu privire la organizarea de şantier, depozitarea combustibililor, materialelor de construcţii în locuri special amenajate.

 

Pentru respectarea acestor acte normative specifice, s-a urmărit asigurarea următoarelor criterii:

 

Protecţia apelor si ecosistemelor

Conceperea soluţiei de modernizare a traseelor de drum a urmărit realizarea unui sistem de preluare şi scurgere a apelor meteoritice care să evite stagnarea acestora pe platforma drumului sau deversarea lor pe terenurile adiacente.

 

Protecţia atmosferei

Prin folosirea unor îmbrăcăminţi moderne, absorbante fonic şi care reduc emanarea prafului în atmosferă, deci se diminuează poluarea atmosferică şi se ameliorează condiţiile igienico - sanitare ale locuitorilor.

 

Protecţia mediului uman şi aşezărilor umane

Investiţia preconizată nu afectează construcţiile şi aşezările umane din vecinătatea traseelor. Prin natura şi structura fluxurilor tehnologice de producţie desfăşurate pe parcursul realizării investiţiei, nu se prevăd efecte negative asupra stării de sănătate a populaţiei din zonă.

 

Protecţia solului si subsolului

In etapa de construcţie calitatea solului poate fi afectată din cauza scurgerilor de ulei şi combustibil. De asemenea, solul poate fi tasat din cauza echipamentelor grele şi pot apărea pierderi din cauza excavărilor. Acestea afectează solul doar local şi temporar. După terminarea lucrărilor din cadrul obiectivului terenul se va reface şi înierba, suprafata fiind de aprox. 300 mp.

Totodata, prin lucrarile prevazute in cadrul proiectului se va amenaja spatiu verde cu o suprafata de 757,51 mp.

La executarea lucrărilor se vor folosi numai utilaje şi mijloace de transport ce corespund din punct de vedere tehnic în vederea evitării poluării mediului cu noxe sau materiale de construcţie în vrac. Se interzice deversarea pe sol sau în reţeaua hidrografică de produse petroliere, uleiuri uzate etc. Deşeurile rezultate în perioada execuţiei obiectivului vor fi gestionate conform Legii 211/2011, fiind sortate selectiv si predate firmelor specializate.

In momentul încheierii investiţiei, se vor trasa măsuri specifice de redare în circuit a eventualelor suprafeţe de teren ocupate de organizarea de şantier sau platforme de depozitare.

 

Impactul sonor in etapa de construcţie

Procesele tehnologice de execuţie a drumului implică folosirea unor grupuri de utilaje cu funcţii adecvate, aceste utilaje reprezentand surse de zgomot.

Pornind de la valorile nivelurilor de putere acustică ale principaleior utilaje folosite şi numărul acestora într-un anumit front de lucru, se pot face unele aprecieri privind nivelurile de zgomot şi distanţele la care acestea se înregistrează.

Utilaje folosite şi puteri acustice asociate:

  • excavatoare Lw ~ 117 dB(A)
  • tractor cu remorcă Lw ~ 105 dB (A)

 

Suplimentar impactului acustic, utilajele de construcţie cu mase proprii mari, prin deplasările lor sau prin activitatea în punctele de lucru, constituie surse de vibraţii.

In momentul încheierii investiţiei, se vor trasa măsuri specifice de redare în circuit a eventualelor suprafeţe de teren ocupate de organizarea de şantier sau platforme de depozitare.

In urma executarii lucrarilor de refacere a infrastructurii strazilor spatiul verde nu se va diminua.

Organizarea de santier: Organizarea de Santier se va realiza in incinta DDSP Focsani din strada Marasesti nr. 42. Organizarea de santier va fi prevazuta cu WC-uri ecologice.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:

se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri inerte reprezentate de materialul rezultat in urma excavaţiilor efectuate (17 05 04) (pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore - nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr.208/02.03.2019 , strazile sunt inventariate in domeniul public si se afla situate in intravilanul Municipiului Focsani.

Terenul se afla in subzona pentru cai rutiere, strazi, trotuare, face parte din categoria de folosinta strazi, alei, trotuare si este destinat circulatiei rutiere si pietonale.

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul Municipiului Focsani.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare)

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

     d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.208/02.03.2019 emis de Primaria Municipiului Focsani cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent sau taieri/interventii asupra arborilor aflati in zona amplasamentului.

- Constructorul si beneficiarul răspund de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

-  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

-  Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

-  Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-  Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.