Back

Decizia etapei de incadrare (PROIECT) pentru Refacere infrastructură străzi, sistematizare verticală la străzile : Gheorghe Doja, Fdt. Ghe. Doja, Legumelor, Plantelor, Vasile Pârvan, şi Bahne - titular PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCŞANI

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE

PROIECT

NR. 10255 / 21.10.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : PRIMĂRIA MUNICIPIULUI  FOCŞANI cu sediul in municipiul Focsani, str. Dimitrie Cantemir nr. 1bis,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6899 / 25.06.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 26.09.2019  faptul că proiectul:

Refacere infrastructură străzi, sistematizare verticală  la străzile : Gheorghe Doja, Fdt. Ghe. Doja, Legumelor, Plantelor, Vasile Pârvan, şi Bahne ” propus a fi realizat în municipiul Focșani, străzile : GH. DOJA, FDT. GH. DOJA, LEGUMELOR, PLANTELOR , VASILE PARVAN , BAHNE,  judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Proiectul prevede modernizarea drumurilor prin intermediul unei structuri rutiere elastice, parcurgandu-se urmatoarele etape tehnologice: stabilizare mecanica a stratului de forma existent, asternerea, compactarea straturilor din balast si piatra sparta, asternerea si compactarea a straturilor din mixtura asfaltica, cat si realizarea acostamentelor.

 Se propun lucrări şi pentru:  amenajare drumuri laterale;  execuţie sanţuri; ridicare cămine la cota a reţelelor existente; semnalizare rutieră orizontală şi verticală.

Situatia actuala :  1.Strada Gheorghe Doja - tronsonul cuprins între strada Siretului şi Calea Moldovei are o suprafaţă rutieră şi pietonală din asfalt aflată într-o stare avansată de degradare cu prezenţa de faianţări, crăpături, măcinări şi tasări neuniforme a mixturii asfaltice şi a straturilor inferioare. Bordurile care încadreză trotuarele sunt parţial sparte, îngropate. Tronsonul de stradă care are capătul spre strada Petre Liciu are suprafaţa carosabilă din balast, trotuarele sunt betonat, iar bordurile care încadrează suprafaţa pietonală sunt îngropate şi parţial degradate.

2. Fundăturile Gheorghe Doja au sistemul rutier alcătuit dintr-o împietruire uşoară ce prezintă o stare de degradare avansată, din cauza lipsei sitemului de scurgere a apelor pluviale de pe suprafaţa carosabilă. Nu există trotuare.

3. Strada Legumelor are un sistem rutier rigid compus din dale de beton de ciment rutier. Suprafaţa carosabilă din beton  se prezintă într-o stare de degradare avansată.

4.Strada Plantelor are un sistem rutier rigid compus din dale de beton de ciment rutier, trotuare fiind betonate, iar bordurile care încadrează trotuarele sunt degradate şi parţial îngropate.

5. Strada Bahne are un sistem rutier rigid compus din dale de beton de ciment rutier, trotuare fiind betonate, iar bordurile care încadrează trotuarele sunt degradate şi parţial îngropate

Suprafaţa totală a drumurilor este de 16928.72 mp.

  • Profil transversal tip 1 – se va aplica pe urmatoarele strazi:
  1. str. Gheorghe Doja, tronsonul 1, intre Km 0+000.00-0+456.93;
  2. str. Vasile Parvan intre Km 0+000.00-0+160.00, 0+160.00-0+220.00;
  3. str. Plantelor, tronsonul 1, Km 0+000.00-0+265.31;
  4. str. Plantelor, tronsonul 2, 0+000.00-0+130.96

Cu latimea platformei de aprox. 9.00-10.00 m si a partii carosabile de 5.50-6.00 m si trotuare cu latimea de 1,70 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

  • STRUCTURA SISTEM RUTIER
  • 4.00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
  • 6.00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;
  • 15.00 cm strat de fundatie din piatra sparta 0-63 mm;
  • 25.00 cm strat de fundatie din balast 0-63 mm ;
  • 7 cm substrat de nisip;
  • Teren natural
    • STRUCTURA TROTUAR
    • Bordura 20x25 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-30x15 cm;
  • Pavele vibropresate h= 6 cm;
  • 5.00 cm strat de nisip;
  • 10.00 cm strat de fundatie din piatra sparta;
    • Bordura 10x15 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-20x10 cm;
    • Strat de nisip-5cm.

                                                                    

  • Profil transversal tip 2– se va aplica pe urmatoarele strazi:

Str. Fdt. Gheorghe Doja, intre Km 0+000.00-0+070.00;

Cu latimea platformei de aprox. 7.50 m si a partii carosabile de 5.00 m si trotuare cu latimea de 1.00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

  • STRUCTURA SISTEM RUTIER
  • 4.00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
  • 6.00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;
  • 15.00 cm strat de fundatie din piatra sparta 0-63 mm;
  • 25.00 cm strat de fundatie din balast 0-63 mm ;
  • 7 cm substrat de nisip;
  • Teren natural.
    • STRUCTURA TROTUAR
    • Bordura 20x25 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-30x15 cm;
  • Pavele vibropresate h= 6 cm;
  • 5.00 cm strat de nisip;
  • 10.00 cm strat de fundatie din piatra sparta;
    • Bordura 10x15 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-20x10 cm;
    • Strat de nisip-5cm.

 

  • Profil transversal tip 3– se va aplica pe urmatoarele strazi:
  1. Bretea Gheorghe Doja, intr Km 0+185.00-0+281.42

-Cu latimea platformei de aprox. 5.55 m si a partii carosabile de 4.00 m si trotuare cu latimea de 1.20 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

  • STRUCTURA SISTEM RUTIER
  • 4.00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
  • 6.00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;
  • 15.00 cm strat de fundatie din piatra sparta 0-63 mm;
  • 25.00 cm strat de fundatie din balast 0-63 mm ;
  • 7 cm substrat de nisip;
  • Teren natural
    • STRUCTURA TROTUAR
  • Bordura 20x25 cm;
  • Fundatie din beton C 8/10-30x15 cm;
  • Pavele vibropresate h= 6 cm;
  • 5.00 cm strat de nisip;
  • 10.00 cm strat de fundatie din piatra sparta;
    • Bordura 10x15 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-20x10 cm;
    • Strat de nisip-5cm.

 

  • Profil transversal tip 4– se va aplica pe urmatoarele strazi:
  1. str. Bretea Gheorghe Doja, intre Km 0+100.00-0+185.00;
  2. str. Gheorghe Doja, tronsonul 2, intre Km 0+085.00-0+194.79;

-Cu latimea platformei de aprox. 8.50 m si a partii carosabile de 5.00 m si trotuare cu latimea de 1,70 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

  • STRUCTURA SISTEM RUTIER
  • 4.00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
  • 6.00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;
  • 15.00 cm strat de fundatie din piatra sparta 0-63 mm;
  • 25.00 cm strat de fundatie din balast 0-63 mm ;
  • 7 cm substrat de nisip;
  • Teren natural.
    • STRUCTURA TROTUAR
    • Bordura 20x25 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-30x15 cm;
  • Pavele vibropresate h= 6 cm;
  • 5.00 cm strat de nisip;
  • 10.00 cm strat de fundatie din piatra sparta;
    • Bordura 10x15 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-20x10 cm;
    • Strat de nisip-5cm.

 

  • Profil transversal tip 5– se va aplica pe urmatoarele strazi:
  1. str. Fdt. Gheorghe Doja 1, intre Km 0+000.00-0+065.58;
  2. str. Fdt. Gheorghe Doja 2, intre Km 0+000.00-0+091.53;
  3. str. Fdt. Gheorghe Doja 4, intre Km 0+000.00-0+084.07;
  4. str.Bretea Gheorghe Doja , 0+000.00-0+050.00;

Cu latimea platformei de aprox. 3.10-3.50 m si a partii carosabile de 2.50-3.00 m – va avea urmatoarea componenta a structurii rutiere:

  • STRUCTURA SISTEM RUTIER
  • 4.00 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
  • 6.00 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 22.4 ;
  • 15.00 cm strat de fundatie din piatra sparta 0-63 mm;
  • 25.00 cm strat de fundatie din balast 0-63 mm ;
  • 7 cm substrat de nisip;
  • Teren natural.
    • Bordura 20x25 cm;
    • Fundatie din beton C 8/10-30x15 cm;

                                

Lucrările de modernizare propuse au ca scop sporirea capacităţii portante a traseului, îmbunătăţirea condiţiilor de colectare şi evacuare a apelor meteorice şi pluviale, cât şi asigurarea stabilităţii şi lăţimii platformei. Astfel se urmăreşte creşterea gradului de siguranţa a circulaţiei si a reducerii timpului de călătorie. Această investitie in infrastructura de transport va facilita mobilitatea populaţiei şi a bunurilor, reducerea costurilor de transport de mărfuri şi călători, îmbunătăţirea accesului pe pieţele locale si regionale, creşterea eficientei activităţilor economice, economisirea de energie şi timp, creând condiţii pentru extinderea schimburilor comerciale si, implicit, a investiţiilor productive.

In urma executarii lucrarilor de refacere a infrastructurii strazilor spatiul verde nu se va diminua.

Organizarea de santier: Organizarea de şantier se va amplasa si se va realiza de constructor pe măsura nevoilor impuse de lucrare, constand în asigurarea unor spaţii de depozitare a utilajelor si a materialelor.

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: proiectul analizat reprezinta unul din proiectele ce urmeaza a fi implementate in urmatoarea perioada pe raza municipiului Focsani, in vederea refacerii infrastructurii si sistematizarii verticale a tuturor strazilor municipiului Focsani.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii si demolari

( beton provenit din demolari, asfalt din decapari, pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

            -  riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

            - riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 797 / 26.06.2018, strazile sunt inventariate in domeniul public si se afla situate in intravilanul municipiului Focsani.

Terenul se afla in subzona pentru cai rutiere, strazi, trotuare, face parte din categoria de folosinta strazi, alei, trotuare si este destinat circulatiei rutiere si pietonale.

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul municipiului

       Focsani.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul .

 

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

     d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.797/26.06.2018 emis de Primaria municipiului Focsani cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

      - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in  

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.