Back

Decizia etapei de incasdrare (proiect) pentru proiectul Construire hala productie mase plastice corp 27 - titular - S.C. BALCANIC PROD S.R.L.

Decizia  etapei de încadrare -proiect

Nr. 5173 /28.05.2019

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC BALCANIC PROD SRL cu sediul in Focsani, sos. Galati km 5 , jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1069/30.01.2019 , în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare , Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.04.2019 că proiectul : “ Construire hala productie mase plastice corp 27 ” , propus a fi amplasat in Focsani, sos. Galati km 5, CF 50008 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.10 a si 13 a.

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Investitia mentionata mai sus este propusa in intravilanul municipiului Focsani, in Sos. Galati km 5, f. n, T 1; P 235 cu nr. Cadastral 50008, inscris in C.F. nr. 50008 a UAT Focsani.

Terenul si imobilele sunt  proprietatea SC Balcanic Prod SRL Focsani, conform Contract de vanzare-cumparare nr. 4022/30.08.2002. Terenul este in suprafata de 16309 mp (16363 mp masurati ) si are categoria de folosinta curti constructii.

 

Situatie existenta :

Pe teren se afla in prezent constructiile C14 – C17; C24 - C26, in suprafata construita de 7793 mp  :

  • Sconstruita hala productie C14     -    2344,00 m2
  • Sconstruita birouri C15                 -      224,00 m2
  • Sconstruita birouri C16                 -      625,00 m2
  • Sconstruita hala productie C17     -      968,00 m2
  • Sconstruita hala productie C18     -      312,00 m2
  • Sconstruita post trafo C24                        -        27,00 m2
  • Sconstruita hala productie C25     -   1.521,00 m
  • Sconstruita hala productie C26     -   1.772,00 m

           

Strategia de modernizare si retehnologizare a SC Balcanic Prod SRL Focsani include si dezafectarea  actualelor spatii de productie corp C14, C16 ( partial ); C17 si C18 care nu mai corespund din punct de vedere functional si construirea pe acelasi amplasament a unei noi hale de productie corp C27.

Desfiintarea cladirilor corp C14, C16 ( partial ); C17 si C18 se va face in baza Autorizatiei de desfiintare nr. 371/18.08.2017 emisa de Primaria Municipiului Focsani si a D.E.I. nr. 100/18.07.2017 emisa de Agentia de Protectia Mediului Vrancea.

La solicitarea beneficiarului, SC Balcanic Prod SRL Focsani, lucrarile de desfiintare si de construire se vor realiza astfel :

  1. Etapa a I a – demolare constructii corp C16 ( partial ); C17 si C18 si construire partiala corp C27.
  2. Etapa a II a – demolare constructie corp C14 si construire rest corp C27.

 

Situatie propusa :

  • Sconstruita birouri C15                               -      224,00 m2 ( existenta )
  • Sconstruita birouri C16 partial      -      436,00 m2 ( existenta )
  • Sconstruita post trafo C24                        -        27,00 m2 ( existenta )
  • Sconstruita hala productie C25     -  1.521,00 m( existenta )
  • Sconstruita hala productie C26     -  1.772,00 m( existenta )
  • Sconstruita hala productie C27    -  3.612,00 m2  ( propusa )

 

        Prin aceasta investitie Administratorul firmei doreste construirea unui spatiu de productie nou corp C27, modernizarea cladirilor existente C15 si C16 partial in care se va reamenaja zona administrativa - birouri, oficii, grupuri sanitare, vestiare, precum si amenajarile aferente : amenajari exterioare accese ( pietonale ai auto ), parcaje ( supraterane ) si spatii verzi.

Prin proiect se propun urmatorii indici urbanistici :

  • Suprafata de teren                         – 13.363,00 m2, din care :
  • Sconstruita existenta                     -    3.980,00 m2
  • Sconstruita propusa                       -    3.612,00 m2
  • Sconstruita la sol totala                 -    7.592,00 m2
  • Sconstruita desfasurata                             -    7.990,00 m
  • Platforme betonate                        -    5.421,00 m2
  • Spatii verzi                                    -    3.350,00 m2
  • Parcare auto                                  -   80 locuri, amenajata in partea de sud si vest a cladirii
  • Regim de inaltime                                     –      P
  • Inaltimea la streasina                     –    9,95 m
  • Inaltimea maxima a constructiei   –  12,00 m
    • POT propus – 46,40 %
    • CUT propus – 0,49

 

Accesul principal la Spatiul de productie propus se face din DN 23 – Sos. Galati.

 

HALA PRODUCTIE MASE PLASTICE corp C27 ( cladire propusa ) - are  regimul de inaltime  parter

Fundatii – Sistemul de fundare sub stâlpii metalici este alcătuit din fundaţii de beton armat monolit izolate (bloc şi cuzinet).

Structura rezistenta – este realizata din :

  • cadre metalice transversale de realizate din profile laminate la cald, alcătuite din stâlpi tip HEA şi grinzi de acoperiș tip IPE;

Inchideri exterioare – panouri  termoizolante de 10 cm

Finisaje interioare :

  • Pardoselile se vor confectiona din beton armat elicopterizat
  • Luminatoarele din planul invelitorii vor fi din policarbonat
  • Tamplaria exterioara ( usi si ferestre  ) se va executa din PVC

Acoperisul si invelitoarea -  tip sarpanta metalica si invelitoare din panouri termoizolante de 10 cm, prevazut cu sistem pluvial de jgheaburi si burlane coborate pana la nivelul solului pentru a evita imprastierea precipitatiilor pe fatada constructiei si taietori de zapada

Platforme betonate – realizate din beton rutier BcR 4.5

 

Spatiul destinat pentru productia de mase plastice are urmatoarea structura functionala :

  • spatiu depozitare materie prima ( la exterior )
  • zona receptie                                                –   105.57 mp
  • spatii extrudare                                 – 1040.02 mp
  • spatiu coextrudare                            –   407.41 mp
  • spatiu imprimare                               –   245.79 mp
  • spatiu depozitare cerneluri                –     68.42 mp
  • spatiu sudeze                                    –   807.52 mp
  • spatiu utilaj folie stretch                   –   407.80 mp
  • spatii pt circulatii                              –   507.36 mp
  • zona livrare                                       –   299.32 mp
  • depozit produs finit ( corp C26 )     
  • spatiu pentru reciclat deseuri tehnologice ( Corp C26 )

 

Activitatea consta in productie folie PE, productie folie Stretch, ambalaje din folie, imprimare flexografica, recuperare deseuri din folie PE si Stretch.

Din procesul de productie se obtin :- Folii, saci, pungi, sacoase, huse de diferite grosimi si culori imprimate sau neimprimate, folie stretch pt paletizare manuala sau automata, folie pt laminare, folie termocontractibile, folii produse refrigerate ( pui si peste ), folii hartie igienica, folie lapte.

 

CLADIRI corp C15 si C16 partial ( cladiri existente in care se va reamenaja zona administrativa - birouri, oficii, grupuri sanitare, vestiare, etc ).

Fundatii – continue sub peretii parterului, din beton armat in talpa fundatiei si grinda de fundare

Structura – este realizata in cadre ( stalpi si grinzi ) din beton armat

Inchideri exterioare – zidarie din caramida cu grosimea de 40 cm, cu termosistem de 10 cm

Compartimentari interioare – zidarie din caramida cu grosimea de 25 - 40 cm  respectiv panouri din gips carton pe schelet metalic autoportant cu grosimea de 10 - 15 cm 

Plansee – peste parter si etaj din beton armat,

Finisaje interioare

  • pentru pereti si tavane din mortar si var lavabil, pt. grupuri sanitare si oficii – faianta
  • Pardoselile se vor confectiona din placi ceramice in toate spatiile
  • Tamplaria interioara si exterioara se va executa din PVC cu geam termorezistent

Finisaje exterioare – termosistem din polistiren expandat de 10 cm grosime si tencuieli decorative pt. exterior .

Acoperisul si invelitoarea - tip sarpanta metalica si invelitoare din tabla profilata vopsita multistrat in camp electrostatic  si va fi prevazut cu jgheaburi si burlane coborate pana la nivelul solului pentru a evita imprastierea precipitatiilor pe fatada constructiei si taietori de zapada

ALIMENTAREA CU APA

Alimentarea cu apa in scop menajer, igienizarea spatiilor, stropirea aleilor si a spatiilor verzi se asigura din forajul propriu, cu H = 28 m, existent.

EVACUAREA APELOR UZATE

- Evacuarea apelor uzate rezultate din consumul menajer, se face printr-o retea de canalizare din tuburi PVC cu Dn = 50 – 200 mm, Lcan = 40 m, cu descarcare in colectorul de canalizare al SC Danilo Impex SRL , conf. Conventiei nr. 193/2.11.2005. Reteaua de canalizare a SC Danilo Impex SRL evacueaza apele uzate in canalizarea publica administrata de SC CUP SA Focsani.

- Apele meteorice ce provin din ploi sau din topirea zapezilor de pe acoperisul cladirilor sunt colectate cu ajutorul jgheaburilor si evacuate in reteaua de canalizare exterioara prin burlane. Burlanele vor fi prevazute cu piese speciale pentru curatire. Apele provenite de pe acoperis sunt considerate conventional curate, deci nu necesita tratare inainte de deversarea in colectorul de canalizare al SC Danilo Impex SRL. Evacuarea acestora la reteaua publica de canalizare se va face conform avizului detinatorului de retele de canalizare.

- Apele meteorice provenite de pe suprafata parcajelor si a aleilor pietonale sau carosabile sunt considerate a fi infestate cu hidrocarburi si necesita tratare inainte de a putea fi deversate in reteaua publica de canalizare. Aceste ape cu hidrocarburi sunt preluate cu ajutorul gurilor de scurgere si conduse la separatorul de hidrocarburi si apoi deversate in bazinul de retentie ape pluviale amplasat inimediata apropiere a separatorului de hidrocarburi. Separatorul va fi dotat cu zona separare namol si va avea obligatoriu posibilitatea prelevarii de probe in vederea analizei apei tratate de separator. Apa rezultata in urma tratarii este considerata conventional curata, si va fi evacuata la reteaua de canalizare a SC Danilo Impex SRL.

 

- Organizarea de santier se va amplasa in incinta societatii , toate baracile , depozitele de materiale vor fi amplasate spre limita sud – vestica.

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate :

Pe amplasament se desfasoara activitatea de producţie folie PE, producţie folie Stretch, ambalaje din folie, imprimare flexografica, recuperare deşeuri din folie PE si Stretch , activitate reglementata prin autorizatie de mediu.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii : agregate minerale, apa.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza , inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-  riscuri de dezastre naturale  - nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

Zona obiectivului analizat este delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat..

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 1510/31.10.2018 emis de catre Primaria municipiului Focsani, terenul este situat in intravilan, se afla in subzona cu unitati industriale, categoria de folosinta curti-constructii.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : nu este cazul,

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 1510/31.10.2018 emis de catre Primaria municipiului Focsani precum si a avizelor menţionate in acesta.

      - Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului

      conform prevederilor legale.
      - La executarea lucrărilor se vor respecta legislația de gospodărire a apelor, de securitate la

      incendiu și protecție civilă, normele sanitare și de protecţia muncii în vigoare.

      - Se va reface cadrul natural pentru suprafețele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor  

      utilizate.

      - Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate

cu prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii si demolari vor fi colectate / stocate temporar

in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii si demolari 

(metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.