Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul CONSTRUIRE POD DIN BETON ARMAT PESTE PARAUL ALBA PE DJ 205 K , KM 0+350 CONFORM HG NR 540/2000 RESPECTIV KM 0+588 CONFORM RIDICARE TOPOGRAFICA ACTUALIZATA , SAT MARASESTI , COMUNA RACOASA , JUD VRANCEA - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 10579 din 20.11.2017

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre UAT judetul Vrancea -   Consiliul Judetean  Vrancea  prin Marian Oprisan   cu sediul in Focsani, str. Dimitrie Cantemir,  nr 1-3 , jud Vrancea  ,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9657/10.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.11.2017, ca proiectul de investitii ” CONSTRUIRE POD DIN BETON ARMAT PESTE PARAUL ALBA  PE  DJ 205 K , KM 0+350 CONFORM HG NR 540/2000 RESPECTIV KM 0+588 CONFORM RIDICARE TOPOGRAFICA ACTUALIZATA , SAT MARASESTI , COMUNA RACOASA , JUD VRANCEA ” propus a fi amplasat   comuna  Racoasa,  intravilan si extravilan, jud Vrancea, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Localizarea proiectului

Proiectul propune realizarea unui pod rutier peste paraul Alba in localitatea Racoasa, judetul Vrancea.

Podul va asigura legatura rutiera intre drumul national DN 2L si satul Marasti (Mausoleul Marasti).

Podul va asigura o parte carosabila de 7.80m (cate o banda de circulatie pe sens) si doua trotuare de 1.25m

fiecare. Racordarea pod rampe se face pe 25.00m cu trecere de la 7.80m la 5.50m parte carosabila.

Terenul in suprafata totala de 600 mp (suprafata de studiu), compusa din:

  • suprafata existenta a strazi (numai a partii carosabile privind zonele de racordare la pod) este de 324 mp
  • suprafata aferenta podului este de 276 mp,

Regimul juridic:

Conform Certificatului de urbanism şi a planurilor anexate, terenul este situat în INTRAVILANUL comunei

Racoasa, judetul Vrancea si face parte din domeniul public al U.A.T. jud. Vrancea, drum judetean DJ 205K

(parte a corpului drumului) si in domeniul public al statului in administrarea Apele Romane A.B.A. Bacau – S.G.A.

Vrancea (albie minora si majora a unui curs clasificat).

Terenul în suprafaţă de 600 m2.

 

 

Situatia existenta

  • Podul este amplasat in comuna Racoasa, sat Racoasa, pe drumul judetean DJ 205K care face legatura intredrumul national DN 2L si satul Marasti.
  • La km 0+350 (0+588) drumul judetean DJ 205K traverseaza paraul Alba printr-un pod cu trei deschideri de6,25m + 7,00m + 6,25m si o lungime totala de 20,50m.
  • Podul este amplasat in localitate, in aliniament si normal fata de cursul de apa.
  • Podul a fost construit in anul 1975 si a fost dimensionat la clasa „II” de incarcare (convoi de calcul A10 si S40,
  • conform STAS 3221/63). Schema statica este cu grinzi simplu rezemate.
  • Din punct de vedere seismic, podul de pe DJ 205K peste scurgere este situata in zona cu grad de seismicitate
  • 9.2, conform STAS 11100/1 – 93, si are caracteristicile Tc=1.0s, ag=0.40g, conform normativului P100-2013.
  • In sectiune transversala podul are cinci grinzi principale, ursi de lemn, ce asigura o parte carosabila de 6,30m,fara trotuare, latimea totala fiind de 7,85m.
  • Rezemarea grinzilor pe infrastructuri se realizeaza direct, fara aparate de reazem; nu exista dispozitive antiseismice.
  • Infrastructura este alcatuita din doua culei masive, din beton, fundate direct si doua pile masive, lamelare, din beton si zidarie de piatra, fundate direct.
  • Albia este amenajata, aceasta fiind canalizata in ava si amonte, prevazuta cu praguri deversoare si zone de linistire. Lucrarea hidrotehnica amintita este in curs de extindere pe zona din amonte pe ambele maluri.
  • Podul nu este prevazut cu scari de acces.
  • Racordarea cu terasamentul este realizata prin taluzele terenului natural.
  • Podul nu are guri de scurgere.
  • Pe pod sunt montati parapeti pietonali din lemn.
  • Nu exista parapeti de siguranta pe pod si pe rampe.
  • Dispozitivele de acoperire a rosturilor de la culei lipsesc.

 

     Necesitatea şi oportunitatea proiectului

Prin materializarea investitiei se va realiza cresterea standardului de viată a locuitorilor comunei

Racoasa si a satelor componente Gogoiu, Mărăști, Răcoasa, Varnița si Verdea, dar si de comunele

invecinate ce sunt strabatute de drumul national DN 2L prin:

- accesul la principalele obiective economice, sociale si culturale si exploatatiile agricole,

- accesul mijloacelor de interventie in caz de urgenta,

- ameliorarea conditiilor de mediu prin diminuarea volumului de praf si poluanti

atmosferici produse de circulatia vehiculelor,

- ameliorarea conditiilor igienico – sanitare.

Constructia podului este o necesitate permitand creşterea standardului de viată al locuitorilorcomunelor din zona.

Oportunitatea investitiei este permanentă dată fiind importanţa reţelei de căi de transport in cadrullocalităţilor din zonă, precum si dorinta de crestere a nivelului de trai a locuitorilor din localitătile pe carele accesibilizează drumurile luate in studiu.

 

Caracteristicile proiectului

Suprastructura

  • Suprastructura, in sectiune transversala, este alcatuita din 8 grinzi prefabricate, monobloc,
  • precomprimate cu armatura aderenta preintinsa, avand lungimea de 21.00m si inaltimea de 0.95m.
  • Peste grinzi se va executa o placa de suprabetonare din beton armat C 35/45 ce va asigura o parte carosabila de 7.80m, cu doua trotuare de 1,25m si doua lise de parapet. In plan podul se afla in aliniament si normal fata de cursul apei, profilul transversal al caii pe pod avand panta in acoperis de2.5%.
  • Carosabilul va fi incadrat cu borduri.
  • Pe pod se vor preverea parapeti directionali pe siguranta de tip H4b protejati prin zincare.
  • Aparatele de reazem sunt dimensionate in conformitate cu incarcarile corespunzatoare suprastructurii, convoaielor de calcul, si actiunilor exceptionale (seism) si vor fi realizate din neopren armat.
  • Se vor prevedea rosturi de dilatatie pe cele doua culei.
  • Evacuarea apelor pluviale se face prin adoptarea pe cale a unui profil transversal in acoperis, cu panta de 2.5% spre bordura. Apele pluviale vor fi dirijate prin panta longitudinala catre dispozitive de captare si preluare a apelor pluviale (casiuri, santuri, etc.). Pe rampe vor fi montate casiuri, care vor prelua apele meteorice de pe carosabil pana la baza rambleului unde sunt prevazute santuri betonate si mai departe spre decantoare si base.
  • Sistemul rutier pe partea carosabila este alcatuit dintr-un strat de uzura de 4cm BAP16, un strat suport de 4cm BAP16, 3cm protectie hidroizolatie BA8 si hidroizolatie 1cm.
  • Infrastructura
  • Infrastructura podului este alcatuita din doua culei. Culeile sunt masive realizate din beton si betonarmat C25/30 cu ziduri intoarse, sunt fundate direct in stratul de argila marnoasa sau marna vanatacompacta dura. Adancimea de fundare a infrastructurilor va fi de cca. 3,50m sub cota talvegului siminim 2,00m sub cota afuierilor maxime.
  • Pe banchetele cuzinetilor infrastructurilor vor fi dispuse dispozitive antiseismice.

 

Racordari cu terasamentele

Racordarea cu terasamentele se realizeaza cu taluzuri pereate si gabioane pereate cu beton.

In spatele celor doua culei se vor monta placi de racordare cu terasamentele de 3.00 m lungime.

La capetele podului se vor executa casiuri (mal stang).

Structura rutiera a rampelor podului va trebui sa asigure o structura impotriva degradărilor datorate

fenomenului de inghet - dezghet, o capacitate portanta corespunzătoare, dar si sa permită realizarea unor intervenţii viitoare asupra structurii rutiere doar la nivel de imbracaminte rutiera.

Straturile sistemului rutier nou, dimensionat la actiunea traficului si verificat la inghet – dezghet sunt:

 4 cm beton asfaltic BA16

 6 cm mixtura asfaltica BAD 20

 25 cm piatra sparta amestec optimal

 30 cm balast

Lucrari hidrotehnice

Lucrarile hidrotehnice propuse au ca scop asigurarea stabilitatii corpului drumului in zona podului nou prin protectia malurilor in zona traversarii paraului Alba, punerea in siguranta a malurilor si stabilizarea talvegului in zona podului in amonte de podul nou.

Dimensionarea acestora ţine seama de prevederile STAS 4273/83 şi STAS 4068/2-87 şi de debitele de pe paraul Alba.

În conformitate cu STAS 4273 – 83 pct. 2.11 – tabelul 11, lucrările hidrotehnice pentru drumuri judetene se încadrează în categoria 4.

Conform tabelului 13, pentru lucrările definitive şi principale, la categoria construcţii hidrotehnice 4 corespunde clasa de importanţă IV.

În funcţie de clasa de importanţă a construcţiei, în condiţii normale de exploatare, lucrările se proiectează pentru probabilitatea anuală de depăşire de 2 %.

Nivelul apei este calculat cu asigurarea de 2 %.

Dimensionarea lucrărilor de apărare a malurilor se vor face la debitul cu asigurarea de 2%.

Lucrarile hidrotehnice necesare pentru protectia drumului si a infrastructurii podului sunt:

 L = 190.00 m - ziduri din gabioane;

Protectia malurilor si a culeilor podului se face prin suprainaltarea malurilor existente cu un rand de gabioane atat pe malul drept cat si pe malul stang, in amonte, iar inaltimea este constanta in lung. Zidulde gabioane este realizat dintr-un gabion 1.00 x 1.00 x 5.00m fundat pe un prism de piatra Sparta pentru a preveni afundarea zidului.

Lungimea zidului de gabioane pe malul drept este de 90.00 m si are o inaltime de

1.00 m iar pe malul stang este de 100.00 m cu o inaltime de 1.00 m.

La 10.00m inainte si dupa podul nou se vor prevedea cate un prag din beton simplu iar suprafata cuprinsa intre acestea se va proteja cu un pereu de beton de 15 cm grosime.

Pentru asigurarea unei scurgeri rectilinii se va realiza o calibrare a albiei pe toata latimea acesteia, la o cota a talvegului rezultata din calculele hidraulice.

 

Organizarea de șantier

Terenul pe care se execută lucrarea se afla in extravilanul satului Racoasa, comuna Racoasa.

Se va ocupa temporar o suprafata de cca. 1000 m2 pentru amenajarea organizarii de santier.

Suprafata ocupata temporar este situata langa rampa de acces pe pod, pe un teren apartinand tot domeniului

public.

Terenul ocupat temporar va fi redat la categoria şi starea iniţială după încheierea lucrărilor de construire.

Nu se vor ocupa suplimentar suprafete de teren si nu sunt necesare exproprieri.

Coordonatele Stereo 70 ale proiectului – limitele proiectului

Punct

E (x)

N (Y)

Ax drum

644997.262

500877.666

 

Ax drum

645018.921

500879.832

 

Ax drum

645040.661

500881.884

 

Ax drum

 

645057.861

500884.626

 

Limita pod

645018.028

500884.894

 

Limita pod

645020.514

500874.600

 

Limita pod

645042.932

500878.273

 

Limita pod

645038.941

500887.023

 

 

Organizarea de șantier

- organizarea de șantier se va amenaja in zona frontului de lucru, pe un teren strict delimitat in acest scop,

- se va proceda la decopertarea și nivelarea terenului;

- zona destinată organizării de șantier va fi prevăzută cu un pat de piatră spartă cilindrată și va ocupa o suprafață de cca. 1000 m2;

- se va realiza împrejmuirea organizării de șantier, iar accesul auto și pietonal va fi controlat;

- baracamentul va fi constituit din containere modulare poziționate pe pat de piatră ce vor

adăposti depozitele de materiale de construcții și biroul organizării de șantier;

- se propune racordarea organizării de șantier la rețelele de utilități din zonă;

- se va amenaja o platformă pentru depozitarea temporară a materialelor de construcții utilizate șia deșeurilor generate, în incinta organizării de șantier.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Pe DJ 205K nu se desfasoara in prezent lucrari de reabilitare, asfaltare

b3) Utilizarea resurselor naturale : agregate minerale, apa.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( pamant, balast, piatra sparta, beton )  , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deseuri metalice , deşeuri menajere, etc.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : -nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului: Terenul pe care se execută lucrarea se afla in extravilanul satului Racoasa, comuna Racoasa  folosinta DJ 205 K.- destinatie DJ205 K.-

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : limita dintre intravilanul si extravilanul municipiului Adjud;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 

d)Caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate sau activitatile ce se desfasoara in vecinatatea amplasamentului. Realizarea proiectului va contribui la imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei de pe aria proiectului;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in  memoriul de

  prezentare);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa pe perioada desfasurarii proiectului.

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil . Pe masura realizarii lucrarilor calitatea factorilor de mediu afectati va reveni la parametrii anteriori .

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 15/13.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta si Avizul de gospodarire ape nr 43 din 25.10.2017 emis SGA Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente  

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

 - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

 - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

   utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.             

 

 

    Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.