Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Infiintare Perdele Forestiere de Protectie a D.N. 2 - titular - Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor reprezentat de Garda Forestiera Focsani

    PROIECTUL DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

             Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor reprezentat de Garda Forestiera Focsani prin Hotnogu Teodor Edmond, din mun Galati, str. Feroviarilor, nr. 5, jud.  Galati, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7906 din 22.08.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 27.10.2016 că proiectul: ,,Infiintare Perdele Forestiere de Protectie a D.N. 2”, propus a fi amplasat in comunele Cotesti, Garoafa, Pufesti, Ruginesti si orasele Marasesti si Adjud, intravilan si extravilan, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 1, lit. d. (Impadurirea terenurilor pe care nu a existat anterior vegetatie forestiera sau defrisare în scopul schimbării destinatiei terenului).

b)Caracteristicile proiectului :

1) Marimea proiectului :

Proiectul consta in infiinţarea de perdele forestiere de tip impenetrabil, total acumulatoare de zăpadă, cu o lăţime de 30 m, amplasată faţă de drumul naţional la distanţa între 25 - 45 m, în funcţie de obstacolele din teren.

      Perdelele forestiere de protecţie a drumului naţional 2 se vor amplasa in Intravilanul si extravilanul com. Cotesti, Garoafa, Pufesti, Ruginesti si orasele Marasesti si Adjud, intravilan si extravilan, jud. Vrancea, (pozitie km : 174+850-175+700; 175+900-177+200; 194+500-194+600; 206+000-206+700; 207+900-208+100; 209+500-211+800; 221+700-223+250; 223+250-224+200; 227+000 - 228+000), conform O.U.G. nr. 38/2014 – 25.75 ha.

   

   Localizarea proiectului:

 

Nr. crt. tronson

Judetul

DN

Conform Legii 289/2002

Conform masuratorilor

U.A.T.

Tarla

Parcela

Pozitia km

Lungimea (m)

Suprafata (ha)

Lungimea (m)

Zona nr:

Suprafata (mp)

1

VRANCEA

2 (E 85)

174+850 - 175+700

850

2.55

850

22

25,504.66

Cotesti

41

1429

2

175+900 - 177+200

1300

3.9

960

21

28,831.33

Cotesti

41

1429

320

20

9,538.23

Golesti

19

101

TOTAL TRONSON 2

1280

 

38,369.56

     

3

194+500 - 194+600

100

0.3

48

19/1

1,254.00

Garoafa

74

309

41

19

1,229.10

74

309

TOTAL TRONSON 3

89

 

2,483.10

     

4

206+000 - 206+700

700

2.1

69

18

2,056.95

Marasesti

113

804

181

17.3

5,297.76

60

346

189

17.2

5,858.76

60

346/2

122

17.1

3,836.17

60

342

TOTAL TRONSON 4

561

 

17,049.64

     

5

207+900 - 208+100

200

0.6

200

16

5,864.00

Marasesti

55

313

6

209+500 - 211+800

2300

6.9

319

15

9,572.46

Marasesti

41

178

361

14

10,657.61

Marasesti

41

178

63

13

1,877.08

Marasesti

41

175

889

12

912.98

Marasesti

20

81

11

25,718.03

Marasesti

20

81

606

10

18,096.60

Marasesti

19

79

TOTAL TRONSON 6

2238

 

66,834.76

     

7

221+700 - 223+250

1550

4.65

202

9

6035.55

Pufesti

107

2280

37

8

1109.15

Pufesti

107

2280

959

7

2778.4

Pufesti

107

2280

6

25954.53

Pufesti

107

2280

318

5/2.

9761.87

Ruginesti

107

2280

TOTAL TRONSON 7

1516

 

45639.5

     

8

223+250 - 224+200

950

2.85

822

5/1.

24922.76

Ruginesti

107

2280

111

4

3289.33

Ruginesti

45

888

TOTAL TRONSON 8

933

 

28,212.09

     

9

227+000 - 228+000

1000

3

304.6

3.1

9,401.09

Adjud

105

569A

436.3

3

11,963.17

Adjud

105

582/3A

161.5

2

4,792.26

Adjud

105

582/3A

116.4

1

3,561.18

Adjud

105

582/3A

   

TOTAL TRONSON 9

1018.8

 

29,717.70

     

TOTAL

     

8,950.00

26.85

8685.8

 

259,675.01

     

 

Speciile forestiere pe baza cărora s-au stabilit compoziţiile de împădurire au fost stabilite conform normativelor în vigoare:

  • Norme tehnice privind compoziţii, scheme şi tehnologii de regenerare a pădurilor şi de împădurire a terenurilor degradate;
  • Îndrumări tehnice silvice pentru înfiinţarea, îngrijirea şi conducerea vegetaţiei forestiere pentru perdelele forestiere de protecţie – Anexa la Ord. M.A.A.P. nr. 636/2002

    Prin implementarea acestui proiect se va realiza:

  • protecţia căilor de comunicaţie şi de transport împotriva înzăpezirilor;
  • posibilităţile de creştere a suprafeţelor cu vegetaţie forestieră prin crearea de perdele forestiere de protecţie;
  • diminuarea valorilor extreme ale factorilor climatici (temperatura, evapotranspiraţia, vitezavântului), îmbunǎtǎţirea gradului de umiditate a aerului şi solului şi implicit a conditiilor staţionale pentru menţinerea şi dezvoltarea vegetaţiei forestiere şi erbacee;
  • diminuarea intensităţii proceselor de degradare a terenurilor şi ameliorarea progresivă a capacitǎţii de producţie a acestora sub efectul direct al culturilor forestiere ;
  • protecţia căilor de comunicaţie şi a altor obiective din zonǎ împotriva vânturilor şi secetei;
  • obţinerea de masă lemnoasă în aceasta zonă deficitară în lemn;
  • crearea de baze melifere;
  • ameliorarea condiţiilor de mediu prin reducerea amplitudinii temperaturii, creşterea umidităţii solului şi a aerului, reducerea vitezei vanturilor;
  • îmbunătăţirea aspectului peisagistic al zonei;

- Nu se vor executa lucrări de construcții pentru organizare de șantier. Lucrarea de înființare a perdelelor forestiere se întinde pe 8.7 km. Puieții forestieri folosiți la plantat vor fi depozitați temporar în terenul care urmează a se împăduri.

Se vor folosi muncitori localnici angajați pe perioada executării lucrărilor care vor fi tranportați zilnic in localitatea de domiciliu.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale: Nu este cazul.

b4) Producţia de deşeuri : se vor gestiona conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor si a HG nr. 856 / 2002 privind evidenta gestiunii deseurilor

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada realizarii proiectului in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului: - terenurile pe care se va realiza impadurirea se afla in extravilanul si intravilanul com. Cotesti, Garoafa, Pufesti, Ruginesti si oraselor Marasesti si Adjud, jud. Vrancea .

Terenul este in domeniul public al UAT-urilor Marasesti, Adjud, Cotesti, Garoafa, Pufesti si Ruginesti in domeniul public al statului ( zona drumului national DN 2) si in proprietatea unor persoane fizice si juridice.

Destinatia: zona adiacenta a DN 2 si zona de utilitati publice.

 

Folosinţele actuale şi planificate ale terenului atât pe amplasament, cât şi pe zone adiacente acestuia:

 

Nr. crt. tronson

 Judetul

 DN

 Conform Legii 289/2002

 Conform masuratorilor

 U.A.T.

Tarla

 Parcela

Categoria de folosinta

 Pozitia km 

 Lungimea (m)

 Suprafata (ha)

 Lungimea (m)

 Suprafata (mp)

1

 VRANCEA

2 (E 85)

174+850 - 175+700

850

               2.550    

850

            25.504.66

 Cotesti

41

1429

Arabil

2

175+900 - 177+200

1300

               3.900    

960

            28.831.33

 Cotesti

41

1429

Arabil

320

              9.538.23

 Golesti

19

101

Arabil

TOTAL TRONSON 2

1280

            38.369.56

 

 

 

 

3

194+500 - 194+600

100

               0.300    

48

              1.254.00

 Garoafa

74

309

Nep

41

              1.229.10

74

309

Pasune + Nep

TOTAL TRONSON 3

89

              2.483.10

 

 

 

 

4

206+000 - 206+700

700

               2.100    

69

              2.056.95

 Marasesti

113

804

Vii

181

              5.297.76

60

346

Arabil

189

              5.858.76

60

346/2

Arabil

122

              3.836.17

60

342

Arabil

TOTAL TRONSON 4

561

            17.049.64

 

 

 

 

5

207+900 - 208+100

200

               0.600    

200

              5.864.00

 Marasesti

55

313

Arabil

6

209+500 - 211+800

2300

               6.900    

319

              9.572.46

 Marasesti

41

178

Arabil

361

            10.657.61

 Marasesti

41

178

Arabil

63

           1.877.08

 Marasesti

41

175

Nep.

889

                 912.98

 Marasesti

20

81

Arabil

            25.718.03

 Marasesti

20

81

Arabil

606

            18.096.60

 Marasesti

19

79

Arabil

TOTAL TRONSON 6

2238

        66.834.76    

 

 

 

 

7

221+700 - 223+250

1550

               4.650     

202

6035.55

Pufesti

107

2280

Arabil

37

1109.15

Pufesti

107

2280

Arabil

959

2778.4

Pufesti

107

2280

Arabil

25954.53

Pufesti

107

2280

Arabil

318

9761.87

Ruginesti

107

2280

Arabil

TOTAL TRONSON 7

1516

45639.5

 

 

 

 

8

223+250 - 224+200

950

               2.850    

822

24922.76

Ruginesti

107

2280

Arabil

111

3289.33

Ruginesti

45

888

Arabil

TOTAL TRONSON 8

933

        28.212.09    

 

 

 

Arabil

9

227+000 - 228+000

1000

               3.000    

299.8

          9.401.09    

Adjud

105

569A

Arabil

386.3

        11.963.17    

Adjud

105

582/3A

Arabil

141.5

          4.792.26    

Adjud

105

582/3A

Arabil

96.4

          3.561.18    

Adjud

105

582/3A

Arabil

 

 

TOTAL TRONSON 9

924

        29.717.70    

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

        8.950.00    

             26.850    

8591

      259.675.01    

 

 

 

 

 

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede: nu este cazul ,

       b) zonele costiere: nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica: nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

 

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 230 din 18.08.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor

      prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrări va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma realizarii proiectului vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriilor pe raza carora se afla amplasamentul proiectului ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • H.G. 2293 / 2004 privind gestionarea deseurilor rezultate in urma procesului de obtinere a materialului lemnos;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.