Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul REABILITARE SI MODERNIZARE DJ 205 L, SECTOR DN 2D NEGRILESTI, KM 18+152KM , 21+552, L =3,4 KM, COMUNA NEGRILESTI, JUDETUL VRANCEA - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 10578 din 20.11.2017

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA , cu sediul in Focsani, Bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, jud. Vrancea ,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr9649/10.10.2017 in baza H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.11.2017, ca proiectul de investitii ” REABILITARE SI MODERNIZARE DJ 205 L, SECTOR DN 2D NEGRILESTI, KM 18+152KM , 21+552, L =3,4 KM, COMUNA NEGRILESTI, JUDETUL  VRANCEA ” propus a fi amplasat   sat Negrilesti, comuna  Negrilesti,  intravilan,  jud Vrancea 

, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Proiectul propune reabilitarea si modernizarea drumului judetean DJ 205L, pe sectorul cuprins intre DN2D – Negrilesti, de la km 18+152 pana la km 21+552, pe o lungime de 3,400 km, in comuna Negrilesti,judetul Vrancea. Drumul judetean asigura legatura rutiera intre drumul national DN 2D si drumulnational DN 2L.

Ţinând seama de expertiza tehnica, si de starea tehnică a drumului, în ceea ce priveşte structura rutieră (implicitsuprafaţa de rulare), lucrările anexă (semnalizare verticală şi orizontală), se propun urmatoarele:

 refacerea complexului rutier la nivelul intregii structuri;

 realizarea unui sistem functional de scurgere a apelor, executie rigole, santuri si podete.

 realizarea unei semnalizari corespunzatoare.

Localizarea proiectului

 Proiectul se localizeaza in intravilanul  sat Negrilesti , com Negrilesti ,  jud. Vrancea .

Regimul juridic:

Conform Certificatului de urbanism şi a planurilor anexate, terenul este situat în INTRAVILANUL, comuneiNegrilesti, sat Negrilesti, judetul Vrancea si face parte din domeniul public al U.A.T. jud. Vrancea, drum judeteanDJ205L (parte a corpului drumului) si in domeniul public al statului in administrarea Apele Romane A.B.A. Bacau– S.G.A. Vrancea (albie minora si majora a unui curs clasificat).

Terenul în suprafaţă de 25.000 m2

 

 

Caracteristici proiectului:

 lungime 3400 m

 latime parte carosabila medie – 2 x 2,75m

 latime acostamente –2 x 0,75m

 latime platforma – 7,00m

 Lucrări de drumuri

Structura rutiera va trebui sa asigure o structura impotriva degradărilor datorate fenomenului de inghet - dezghet,o capacitate portanta corespunzătoare, dar si sa permită realizarea unor intervenţii viitoare asupra structuriirutiere doar la nivel de imbracaminte rutiera.

Straturile sistemului rutier nou, dimensionat la actiunea traficului si verificat la inghet – dezghet sunt:

 4 cm plus aducere la cota din strat de uzură BA16 conform AND 605 (EB16 rul conform SR EN 13108);

 2 - 4 cm frezare pentru preluarea denivelarilor.

Sistemul rutier al drumurilor pe zona de largire este:

 4 cm strat de uzură BA16 conform AND 605 (EB16 rul conform SR EN 13108);

 6 cm strat de legatura BAD20 conform AND 605 (EB20leg conform SR EN 13108);

 15 cm piatra sparta;

 20 cm strat din balas

Traseul in plan

Sectorul de drum este amplasat in comuna Negrilesti, pe drumul judetean DJ 205L, intre pozitiile kilometrice18+152 si 21+552, si face legatura intre drumul national DN 2L si drumul national DN 2D.

Traseul proiectat are o lungime totala de 3400m si se suprapune pe traseul drumului existent.

Traseul in profil longitudinal

Proiectul va pastrara declivitatile si racordarile existente in plan vertical cu incadrarea pe cat posibil in pasul deproiectare corespunzator prevederilor STAS 863/1985. Proiectarea liniei tine cont de solutia proiectata pentrustructura rutiera a drumului.

Profilul transversal

Profil transversal corespunzator proiectat conform clasei tehnice V, cu urmatoarele elemente:

 Platforma: 7,00 m

 Parte carosabila: 2 x 2,75 m

 Acostamente: 2 x 0,75 m

Panta transversala pe partea carosabila: 2,5% (panta in acoperis).

Lucrări de consolidare a taluzelor și versanților din zona drumului

Pe zonele unde drumul este in debleu drumul este protejat cu ziduri de sprijin din zidarie de piatra, in stare buna.

Zidurile se vor repara local. Acolo unde este necesar zidurile se vor continua si sau completa / inalta cu structuri

noi din beton armat.

Evacuarea apelor pluviale:

Scurgerea apelor în bune condiţiuni are un rol important în prevenirea degradărilor în structura rutieră. Astfelscurgerea apelor se va realiza prin doua tipuri de sectiuni:

 Sectiuni trapezoidale ( santuri);

 Sectiuni triunghiulare (rigole).

Acestea se vor prevedea in functie de fiecare profil caracteristic. Deasemeni se vor perea in functie de pantelede scurgere. În acest sens se va prevedea:

 pereerea şanţurilor sau rigolelor acolo unde panta longitudinală este mai mică de 0,5% şi mai mare de3% şi deversarea apelor în zone posibile;

 reprofilarea şanţurilor existente din pamant, acolo unde nu se prevede pereerea;

 se pot prevedea pe zone scurte şi rigole carosabile; se recomandă ca aplicabilitatea acestora să sefacă pe baza unor analize atente pentru a da posibilitatea scurgerii apelor fără pericolul de îngheţ saucolmatări; acestea se vor dispune la traversarea localităţii acolo unde distanţa între gardurileproprietăţilor este mică;

 crearea de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc;

Pentru continuitatea scurgerii apelor, in dreptul acceselor la proprietati, s-au prevazut:

 rigole carosabile;

 podete tubulare avand diametrul de 0.50m, peste care se va realiza o placa armata din beton de cimentC 25/30 cu o grosime minima de 16 cm. Latimea accesului va fi de 4.00 m iar lungimea amanejata va fide la margimea acostamentului pana la limita de proprietate.

Lucrari de arta

Pod pe DJ 205L, km 19+650, peste paraul Satului la Negrilesti

Pentru a nu se inchide circulatia pe pod pana la realizarea lucrarilor prezentate in solutiile de mai jos se impunurmatoarele lucrari:

 reducerea vitezei de circulatie la maxim 10km/ora;

 limitarea greutatii vehicolelor la 15.0 t.

 limitarea partii carosabile la o singura banda cu latimea de 3.50 m dispusa in axul podului si delimitatade parapete provizorii;

 frezarea stratului de uzura de la banda de circulatie si asternera unui covor asfaltic nou, fara denivelari;

 semnalizarea corespunzatoare a masurilor de mai sus;

 indepartarea de punerilor si a vegetatiei de pe pod;

 verificarea lunara a starii suprastructurii podului, evolutia coborarii talvegului, mentinerea curateniei pepod, existenta si starea indicatoarelor rutiere;

Dupa analiza celor prezentate la capitolele precedente, principalele lucrari necesare pentru consolidarea poduluila clasa E de incarcare, largirea podului si repararea defectelor acestuia sunt urmatoarele.

Pe perioada executarii lucrarilor de reparatii, circulatia rutiera se va desfasura pe jumatate din latimeapartii carosabile. Suprastructura actuala nu poate prelua circulatia pe junatate din calea existenta astfelca se propune realizarea unei suprastructuri provizorii care sa asigure circulatia pe un singur sens.

 Montarea unui parapet provizoriu in vecinatatea axului drumului;

 Semnalizarea masurilor de mai sus;

 In prima etapa se va lucra pe jumatatea amonte a podului, iar circulatia se va desfasura pe jumatateaaval;

 Dupa terminarea lucrarilor la jumatatea amonte, operatiunile de mai sus se repeta la jumatatea aval;

Lucrari la infrastructuri

 Degajarea elevatiilor culeelor pana la nivelul rostului elevatie – fundatie;

 Camasiurea fundatiilor. Lucrarile de camasuire a fundatiilor infrastructurilor podului existent se vorrealiza perimetral cu grosimi ce nu vor depasii 0.50m si vor fi incastrate in stratul de argila marnoasaprezent in amplasamentul podului. Lucrarile nu produc ingustari ale albiei sau ale sectiunii de scurgere,acestea avand rol atat de consolidare a rosturilor elevatie – fundatie cat si de marirea amprenteifundatiei;

 Dupa realizarea camasuielilor se vor executa trei grinzi din beton armat, transversal albiei, la nivelul talvegului, ce vor lega cele doua fundatii consolidate ale culeelor, cu rol de stabilizare a talvegului cat side stabilizare a pozitiei fundatiilor.

 Injectarea eventualelor fisuri si goluri din masa elevatiilor si fundatiilor conform „Instructiuni tehniceprivind procedeele de remediere a defectelor pentru elemente de beton si beton armat”, indicativ C149-87”;

 Reparatii de fata vazuta la elevatiile culeelor si inchiderea golurilor existente in zidarie

 Demolarea partilor superioare ale culeelor si zidurilor intoarse pentru a permite realizarea suprainaltariielevatiilor la cotele noii suprastructuri;

 Pentru aducerea la cota impusa de noua suprastructura a infrastructurilor existente se vor realiza douacuve din beton armat, ce vor rezema direct pe zidaria existenta, conlucrand cu aceasta prin ancore sipinteni din beton armat. Prin realizarea cuvelor se vor asigura banchetele de rezemare pentru suprastructura, ziduri de garda si ziduri intoarse. Prin adoptarea acestei solutii se elimina necesitatea dea utiliza placi de racordare.

 Largirea elevatiilor culeelor, cu prevederea de ancore de conlucrare cu elevatiile existente,

suprainaltarea zidurilor de garda ( sa asigure rostul cu suprastructura, spatiu pentru dispozitivul de rost),executarea de ziduri intoarse cu trotuare si grinzi ale parapetelor in concordanta cu suprastructura;

 Amenajarea corespunzatoare a banchetelor pentru opritorii antiseismici

Lucrari la suprastructura

 Demolarea integrala a suprastructurii;

Executarea unei dale monolite, noi, din beton armat, precum si a consolelor din amonte si aval

prevazute cu grinzi pentru fixarea parapetelor.

 Dala monolita din beton armat va asigura o parte carosabila de 7.80m, cu doua trotuare de 1,25m sidoua lise de parapet. In plan podul se afla in aliniament si normal fata de cursul apei, profilul transversalal caii pe pod avand panta in acoperis de 2.0%.

Lucrari la cale

 Desfacerea caii pe pod si rampe;

 Demolarea parapetelor pietonale;

 Prevederea de dispozitive noi:

o parapet directional de tip foarte greu H4b

o parapete pietonale metalice

o dispozitive pentru acoperirea rosturilor de dilatatie de la culei

 Montarea parapetului pietonal;

 Montarea hidroizolatiei speciale pentru poduri cu aplicare la cald pe toata suprafata suprastructurii,inclusiv protectia acesteia;

 Executarea trotuarelor (borduri normale, umplutura beton, asfalt turnat;

 Aplicarea imbracamintii din mixturi asfaltice;

Montarea dispozitivelor de rost se va face ca nivelul superior al acestora sa urmareasca nivelul partiicarosabile si al trotuarelor;

 Marcajul caii prin aplicarea de marcaje orizontale rezonatoare;

 Evacuarea apelor pluviale se face prin adoptarea pe cale a unui profil transversal in acoperis, cu pantade 2.0%. spre bordura. Apele pluviale vor fi dirijate prin panta longitudinala catre dispozitive de captaresi preluare a apelor pluviale (casiuri, santuri, etc.). Pe rampe vor fi montate casiuri, care vor preluaapele meteorice de pe carosabil pana la baza rambleului.

Lucrari propuse pentru racordari cu terasamentele

 Largirea platformei drumului la ambele capate ale podului si racordul acesteia la profilul curent al drumului pe o distanta de cate 25.00m;

 Racordurile cu terasamentele se vor face prin sferturi de con;

 Instalatiile aflate pe pod se vor indeparta si se vor putea fi remontate cu ACCEPTUL

ADMINISTRATORULUI PODULUI NUMAI SUB CONSOLELE DE TROTUAR; In acest scop este

necesar ca la proiectare sa se solicite prevederea de elemente de prindere si sa se comunice greutatea acestora;

 Dupa repararea, largirea si consolidarea podului acesta va fi prevazut cu indicatoare rutiere

corespunzatoare.

 Structura rutiera a rampelor podului va trebui sa asigure o structura impotriva degradărilor datoratefenomenului de inghet - dezghet, o capacitate portanta corespunzătoare, dar si sa permită realizarea unor intervenţii viitoare asupra structurii rutiere doar la nivel de imbracaminte rutiera.

Lucrari la albie

 Calibrarea si curatarea albiei in zona podului astfel incat apa sa curga prin toata deschiderea;

Pod pe DJ 205L, km 20+000, peste paraul Satului la Negrilesti

Pentru a nu se inchide circulatia pe pod pana la realizarea lucrarilor prezentate in solutiile de mai jos seimpun urmatoarele lucrari:

 reducerea vitezei de circulatie la maxim 10km/ora;

 limitarea greutatii vehicolelor la 15.0 t.

 limitarea partii carosabile la o singura banda cu latimea de 3.50 m dispusa in axul podului sidelimitata de parapete provizorii;

 frezarea stratului de uzura de la banda de circulatie si asternera unui covor asfaltic nou, faradenivelari;

 semnalizarea corespunzatoare a masurilor de mai sus;

 indepartarea de punerilor si a vegetatiei de pe pod;

 verificarea lunara a starii suprastructurii podului, evolutia coborarii talvegului, mentinerea curateniei pe pod, existenta si starea indicatoarelor rutiere;

 

Dupa analiza celor prezentate la capitolele precedente, principalele lucrari necesare pentruconsolidarea podului la clasa E de incarcare, largirea podului si repararea defectelor acestuia sunturmatoarele.

 Pe perioada executarii lucrarilor de reparatii, circulatia rutiera se va desfasura pe jumatate dinlatimea partii carosabile. Suprastructura actuala nu poate prelua circulatia pe junatate din caleaexistenta astfel ca se propune realizarea unei suprastructuri provizorii care sa asigure circulatia pe un singur sens.

 Montarea unui parapet provizoriu in vecinatatea axului drumului;

 Semnalizarea masurilor de mai sus;

 In prima etapa se va lucra pe jumatatea amonte a podului, iar circulatia se va desfasura pe jumatatea aval;

 Dupa terminarea lucrarilor la jumatatea amonte, operatiunile de mai sus se repeta la jumatatea aval;

Lucrari la infrastructuri

 Degajarea elevatiilor culeelor pana la nivelul rostului elevatie – fundatie;

 Camasiurea fundatiilor. Lucrarile de camasuire a fundatiilor infrastructurilor podului existent se vor realiza perimetral cu grosimi ce nu vor depasii 0.50m si vor fi incastrate in stratul de argila marnoasa prezent in amplasamentul podului. Lucrarile nu produc ingustari ale albiei sau ale sectiunii de scurgere, acestea avand rol atat de consolidare a rosturilor elevatie – fundatie cat si de marirea amprentei fundatiei;

 Dupa realizarea camasuielilor se vor executa trei grinzi din beton armat, transversal albiei, la nivelul talvegului, ce vor lega cele doua fundatii consolidate ale culeelor, cu rol de stabilizare a talvegului cat si de stabilizare a pozitiei fundatiilor.

 Injectarea eventualelor fisuri si goluri din masa elevatiilor si fundatiilor conform „Instructiuni tehnice privind procedeele de remediere a defectelor pentru elemente de beton si beton armat”, indicativ C149-87”;

 Reparatii de fata vazuta la elevatiile culeelor si inchiderea golurilor existente in zidarie

 Demolarea partilor superioare ale culeelor si zidurilor intoarse pentru a permite realizarea suprainaltarii elevatiilor la cotele noii suprastructuri;

 Pentru aducerea la cota impusa de noua suprastructura a infrastructurilor existente se vor realiza doua cuve din beton armat, ce vor rezema direct pe zidaria existenta, conlucrand cu aceasta prin ancore si pinteni din beton armat. Prin realizarea cuvelor se vor asigura banchetele de rezemare pentru suprastructura, ziduri de garda si ziduri intoarse. Prin adoptarea acestei solutii se elimina necesitatea de a utiliza placi de racordare.

 Largirea elevatiilor culeelor, cu prevederea de ancore de conlucrare cu elevatiile existente, suprainaltarea zidurilor de garda ( sa asigure rostul cu suprastructura, spatiu pentru dispozitivul de rost), executarea de ziduri intoarse cu trotuare si grinzi ale parapetelor in concordanta cu suprastructura;

 Amenajarea corespunzatoare a banchetelor pentru opritorii antiseismici

Lucrari la suprastructura

 Demolarea integrala a suprastructurii;

 Executarea unei dale monolite, noi, din beton armat, precum si a consolelor din amonte si aval prevazute cu grinzi pentru fixarea parapetelor.

 Dala monolita din beton armat va asigura o parte carosabila de 7.80m, cu doua trotuare de 1,25m si doua lise de parapet. In plan podul se afla in aliniament si normal fata de cursul apei, profilul transversal al caii pe pod avand panta in acoperis de 2.0%.

Lucrari la cale

 Desfacerea caii pe pod si rampe;

 Demolarea parapetelor pietonale;

 Prevederea de dispozitive noi:

o parapet directional de tip foarte greu H4b

o parapete pietonale metalice

o dispozitive pentru acoperirea rosturilor de dilatatie de la culei

 Montarea parapetului pietonal;

 Montarea hidroizolatiei speciale pentru poduri cu aplicare la cald pe toata suprafata

suprastructurii, inclusiv protectia acesteia;

 Executarea trotuarelor (borduri normale, umplutura beton, asfalt turnat;

 Aplicarea imbracamintii din mixturi asfaltice;

 Montarea dispozitivelor de rost se va face ca nivelul superior al acestora sa urmareasca nivelul partii carosabile si al trotuarelor;

 Marcajul caii prin aplicarea unor marcaje orizontale rezonatoare;

 Evacuarea apelor pluviale se face prin adoptarea pe cale a unui profil transversal in acoperis, cu panta de 2.0%. spre bordura. Apele pluviale vor fi dirijate prin panta longitudinala catre dispozitive de captare si preluare a apelor pluviale (casiuri, santuri, etc.). Pe rampe vor fi montate casiuri, care vor prelua apele meteorice de pe carosabil pana la baza rambleului.

Lucrari propuse pentru racordari cu terasamentele

 Largirea platformei drumului la ambele capate ale podului si racordul acesteia la profilul curent al drumului pe o distanta de cate 25.00m;

 Racordurile cu terasamentele se vor face prin sferturi de con;

 Instalatiile aflate pe pod se vor indeparta si se vor putea fi remontate cu ACCEPTUL

ADMINISTRATORULUI PODULUI NUMAI SUB CONSOLELE DE TROTUAR; In acest scop este necesar ca la proiectare sa se solicite prevederea de elemente de prindere si sa se comunice greutatea acestora;

 Dupa repararea, largirea si consolidarea podului acesta va fi prevazut cu indicatoare rutiere corespunzatoare.

 Structura rutiera a rampelor podului va trebui sa asigure o structura impotriva degradărilor datorate fenomenului de inghet - dezghet, o capacitate portanta corespunzătoare, dar si sa permită realizarea unor intervenţii viitoare asupra structurii rutiere doar la nivel de imbracaminte rutiera.

Lucrari la albie

 Calibrarea si curatarea albiei in zona podului astfel incat apa sa curga prin toata deschiderea

Organizarea de șantier

- organizarea de șantier se va amenaja in zona frontului de lucru, pe un teren strict delimitat in acest scop,

- se va proceda la decopertarea și nivelarea terenului;

- zona destinată organizării de șantier va fi prevăzută cu un pat de piatră spartă cilindrată și va ocupa o suprafață de cca. 1000 m2;

- se va realiza împrejmuirea organizării de șantier, iar accesul auto și pietonal va fi controlat;

- baracamentul va fi constituit din containere modulare poziționate pe pat de piatră ce vor

adăposti depozitele de materiale de construcții și biroul organizării de șantier;

- se propune racordarea organizării de șantier la rețelele de utilități din zonă;

- se va amenaja o platformă pentru depozitarea temporară a materialelor de construcții utilizate și a deșeurilor generate, în incinta organizării de șantier

.b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu este cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : agregate minerale, apa.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( pamant, balast, piatra sparta, beton )  , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deseuri metalice , deşeuri menajere, etc.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : -nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului:i

Terenul pe care se execută lucrarea se afla in intravilanul satului Negrilesti, comuna Negrilesti.

Se va ocupa temporar o suprafata de cca. 1000 m2 pentru amenajarea organizarii de santier.

Suprafata ocupata temporar va fi situata pe un teren apartinand domeniului public.

Terenul ocupat temporar va fi redat la categoria şi starea iniţială după încheierea lucrărilor de construire.

Nu se vor ocupa suplimentar suprafete de teren si nu sunt necesare exproprieri.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : Intravilanul si extravilanul municipiului Focsani, comunelor

       Cimpineanca si Virtescoiu, jud. Vrancea ;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate sau activitatile ce se desfasoara in vecinatatea amplasamentului. Realizarea proiectului va contribui la imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei de pe aria proiectului;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in  memoriul de

  prezentare);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa pe perioada desfasurarii proiectului.

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil . Pe masura realizarii lucrarilor calitatea factorilor de mediu afectati va reveni la parametrii anteriori .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 17/28.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta , a notificarii pentru inceperea executiei nr. 73/24.10.2017 emisa de SGA Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente 

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

              

    Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.