Back

Decizia etapei de incadare (proiect) pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Modificare PUZ aprobat şi atragere în intravilan suprafaţa de 763 mp pentru înfiinţare zonă producţie” - titular - S.C. CIRAST S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 706 / 21.02.2018

 

 

Ca urmare a notificării adresate de CIRAST SRL din sat Goleştii de Sus, comuna Coteşti, jud. Vrancea, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Modificare PUZ aprobat şi atragere în intravilan suprafaţa de 763 mp pentru înfiinţare zonă producţie”

în comuna Coteşti, sat Goleştii de Sus, T 50, P 1607 - intravilan şi T 50, P 1607/1, 1607 - extravilan, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 706 / 19.01.2018, în baza:

  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 15.02.2018, a completărilor depuse la documentaţie;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) pct. c şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Modificare PUZ aprobat şi atragere în intravilan suprafaţa de 763 mp pentru înfiinţare zonă producţie”, titular CIRAST SRL din sat Goleştii de Sus, comuna Coteşti, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a)gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: stabilire regelementări urbanistice pentru înființarea pentru construire unitate de productie, platformă acoperită pentru utilaje/parcare auto (2 locuri de parcare), magazie, alei carosabile, spații verzi și atragere în intravilan a suprafeței de 763 mp teren și reglementarea întregii suprafețe de teren deținute (2050 mp) pentru zona servicii si productie.

Suprafața totală de teren: 2.050 mp, din care 1.287 mp - T 50, P 1607, intravilan (conform PUZ aprobat prin H.C.L. 72/22.09.2017) + 763 mp - T 50, P 1607/1, 1607, extravilan.

Terenul este liber de construcţii; accesul la terenul propus pentru atragerea in intravilan se face pe latura sudica din DJ 205R si pe latura nordica din drumul comunal; echipare edilitara existenta: zona dispune de rețele de apă potabilă și de energie electrică.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

   mp

%

mp

%

Constructii (productie – servicii)

       630,00

  30.73

1025,0

  50.00

Spatii verzi

       260,00

12.68

410,00

   20.00

Circulatie pietonala , carosabile si parcari

       397,00

   19.38

 615,00

  30.00

Teren arabil extravilan

      763,00

 37,21

-

-

TOTAL

2050,00           100,00

2050           100.00

 

Modul de utilizare a terenului: procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus = max. 50 %, coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus = max. 1,20.         

Regim de inaltime maxim admis: P+1E.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul raspunde posibilităților de dezvoltare a comunei Cotești.

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Dezvoltarea echipării edilitare                    

-alimentarea cu apa potabila a obiectivului se va realiza prin bransament la reteaua comunei.

-apele uzate menajere vor fi colectate intr-un bazin etans vidanjabil (V = 50 mc);

- apele pluviale de pe suprafețele betonate vor fi preluate de rigole si deversate in santul de garda al Dj 205 B; la intersectii si schimbari de directie pe reteaua de canalizare vor fi prevazute camine de vizitare/decantare.

- alimentarea cu energie electrica  se va face de la reteaua electrica existenta in zona. 

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

  • planul prevede realizarea unor zone verzi de protecție și accesele interioare cu plantații pe aliniament, pentru îmbunătățirea capacității de regenerare a atmosferei, protecția fonică și eoliană;
  • soluțiile tehnice adoptate pentru colectarea și evacuarea apelor uzate menajere (canalizare subterana din tuburi PVC) se previne poluarea apelor subterane.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: planul propus oferă un maxim de eficiență privind modul de utilizare a terenului, orientarea optimă a construcțiilor, precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

  1. probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu

apare efectul remanent asupra mediului;

  1. natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e)mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate:

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

Terenul este situat in partea de est a comunei Cotesti  și se învecinează la nord: cu drum comunal, la sud: drum judetean DJ 205R, la vest: teren proprietate Iacob Fanica, la est: proprietate teren proprietate Ciubotaru Paul.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

       (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul;

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare;
  • veţi urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii;
  • veţi respecta prevederile Adresei nr. 1204/22.02.2017 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, Avizului de Gospodărire a Apelor nr. 3/13.02.2017 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea, certificatului de urbanism nr. 59/26.10.2017 emis de Primăria Comunei Cotești și Avizului de oportunitate nr. 47/13.12.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea.
  • veţi respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare;
  • veţi lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi;
  • în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, veţi supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat, înregistrat la A.P.M.Vrancea cu nr. 1832/19.02.2018, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de adoptare fără aviz de mediu, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, veţi notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea înainte de realizarea modificării;
  • veţi înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului:

Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 12.01.2018 şi 15.01.2018 si pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea incepand cu data de 23.01.2018. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ: Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.