Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani pentru perioada 2021-2027” - titular - PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCSANI

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 13070 / 11.01.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de PRIMARIA MUNICIPIULUI FOCȘANI cu sediul in Focsani, b-dul Dimitrie Cantemir nr. 1 bis, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 13070/20.12.2021 referitoare la obtinerea avizului de mediu pentru  „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani pentru perioada 2021-2027” ,

în baza:

  • Hotararea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice aprobata prin Legea nr. 49/2011 cu modificarile si completarile ulterioare,

 

Agentia Pentru Protectia Mediului Vrancea

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Ca urmare a consultarii autoritatilor publice participante in cadrul sedintei Comitetului Special Constituit din data de 06.01.2022, etapa de incadrare, a completarilor depuse la documentatie,

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}In conformitate cu prevederile art. 11 alin.1 si a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potentiale asupra mediului din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe,

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}In lipsa unor observatii/propuneri din partea publicului interesat,

 

decide:

„Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani pentru perioada 2021-2027”, titular UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ MUNICIPIUL FOCȘANI , nu necesita evaluare de mediu si se va supune adoptarii fara aviz de mediu.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

{C}a)      {C}{C}{C}gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea

ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

 

Prezentul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă acoperă, din punct de vedere geografic, suprafața Municipiului Focșani și este elaborat pentru perioada 2021-2027.

Aria de acoperire selectată va permite integrarea proiectelor și măsurilor asociate transportului durabil cu celelalte proiecte incluse în strategia de dezvoltare durabilă și sustenabilă a Municipiului Focșani, având drept rezultat obținerea unor rezultate optime în ceea ce privește obiectivele sociale, de mediu și economice, obiective în domeniul integrării și al siguranței, al creșterii calității vieții cetățenilor.

Planificarea mobilității urbane durabile este o abordare strategică și integrată pentru tratarea eficientă a complexităților transportului urban.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani are drept scop crearea unui sistem de transport care să asigure realizarea următoarelor obiective strategice:

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Accesibilitate: asigurarea de opțiuni de transport pentru toți cetățenii, astfel încât aceștia să aibă acces la destinațiile și serviciile esențiale.

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Siguranță și securitate: îmbunătățirea condițiilor de siguranță și securitate pentru toți utilizatorii sistemului de transport și pentru comunicate în general

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Mediu sănătos: reducerea poluării atmosferice și fonice, a emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului de energie

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Eficiența economică: îmbunătățirea eficienței și rentabilității transportului de persoane și mărfuri

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Calitatea mediului urban: creșterea atractivității și calității mediului urban și a peisajului urban, pentru beneficiul cetățenilor, economiei și societății în ansamblu

 

Întrucât obiectivul principal al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă este crearea unui sistem de transport durabil, accesibil, atractiv și sigur, analizele realizate în cadrul studiului cuprind și localitățile aflate în imediata apropiere a municipiului, respectiv zona urbană funcțională, având în vedere că localitățile respective generează cerere de mobilitate și de transport, în legătură directă cu municipiul. De asemenea, măsurile propuse prin planul de acțiune se vor adresa întregii zone selectate ca arie de studiu.

Implementarea PMUD va asigura punerea în aplicare a conceptelor europene de planificare și de management pentru mobilitatea urbană durabilă adaptate la condițiile specifice regiunii și include lista măsurilor/proiectelor de îmbunătățire a mobilității pe termen scurt, mediu și lung.

Scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani este reprezentat de îmbunătățirea accesibilității și asigurarea unei mobilități de calitate și sustenabilă pentru întreaga arie de studiu stabilită, prin crearea unui sistem de transport care să răspundă următoarelor obiective principale:

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Este accesibil și satisface nevoile de mobilitate de bază ale tuturor utilizatorilor;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Echilibrează și răspunde cererilor diverse de mobilitate și servicii de transport ale

rezidenților și economiei;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Susține o dezvoltare echilibrată și o mai bună integrare a diferitelor moduri de transport;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Respectă cerințele durabilității, echilibrând nevoia de viabilitate economică, echitate

socială, sănătate și calitate a mediului;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Optimizează eficacitatea și eficiența costurilor;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Utilizează eficient spațiul urban, infrastructura și serviciile de transport;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Îmbunătățește atractivitatea mediului urban, a calității vieții și a sănătății publice;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Îmbunătățește siguranța și securitatea rutieră;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Reduce poluarea aerului și a zgomotului, emisiile de gaze cu efect de seră și consumul de energie;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Contribuie la îmbunătățirea performanței generale a rețelei de transport transeuropene și a sistemului de transport european în ansamblu.

 

Planul de mobilitate urbană durabilă al Municipiului Focșani propune o viziune, obiective și măsuri, concretizate într-o serie de proiecte ce au rolul de a diminua sau elimina disfuncțiile identificate și evidențiate anterior, la nivelul mobilității urbane. În continuare sunt prezentate direcțiile de acțiune și proiectele, clasificate pe tipurile solicitate:

 

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Direcții de acțiune și proiecte pentru infrastructura de transport

 

În cadrul acestei direcții de acțiune sunt propuse proiectele focalizate pe crearea/reabilitarea/extinderea infrastructurii de transport, cuprinzând toate aspectele acesteia: infrastructură stradală, crearea de soluții alternative de transport, sisteme park&ride, integrate într-un sistem unitar, care să asigure intermodalitatea mobilității durabile a municipiului. Conform Ghidului Jaspers, proiectele pentru infrastructura de transport sunt acele proiecte care necesită investiții de capital în lucrări fizice.

Astfel, proiectele propuse în cadrul acestei categorii sunt următoarele:

{C}P1.          {C}{C}{C}Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale

{C}P2.          {C}{C}{C}Crearea de sinergii de dezvoltare în mobilitatea urbană între Focșani-Mândrești

{C}P3.          {C}{C}{C}Coridor de transport pentru autobuze autonome

{C}P4.          {C}{C}{C}Reabilitarea coridoarelor de transport către principalele atracții turistice ale Municipiului Focșani

{C}P5.          {C}{C}{C}Reabilitarea/ modernizarea de străzi (fără rețea de transport public)

{C}P6.          {C}{C}{C}Reabilitarea și modernizarea spațiilor publice urbane în Zona Bahne

{C}P7.          {C}{C}{C}Refacere infrastructură străzi, sistematizare verticală str. Timiș, str. N. Bălcescu, str. Predeal (tronson cuprins între strada Ion Creangă și Grigore Ionescu) și reparații si așternere covoare asfaltice carosabil str.Magazia Gării

{C}P8.          {C}{C}{C}Refacere infrastructură străzi sistematizare verticală și spații verzi Cart. Mândrești - str. Islaz, str. Eternității, str. Bălți (începând de la intersecția cu str. Izvor), fdt. Făget, str.Mieilor, str.Cărpiniș, str.Nuferilor,Fundături str.Sălcioarei și str.Drumușor

{C}P9.          {C}{C}{C}Pasaj strada Mărășești peste Magistrala CF 500 Buzău - Mărășești

{C}P10.      {C}{C}{C}Modernizarea transportului public în Municipiul Focșani

{C}P11.      {C}{C}{C}Extinderea rețelei de stații de transport inteligente la nivelul Municipiului Focșani, prin instalarea de echipamente interactive

{C}P12.      {C}{C}{C}Dezvoltarea infrastructurii pentru cresterea accesibilitatii serviciului de transport public

{C}P13.      {C}{C}{C}Achizitia de autobuze ecologice, stații de încărcare și sisteme asociate

{C}P14.      {C}{C}{C}Coridor verde de mobilitate urbană în Municipiul Focșani

{C}P15.      {C}{C}{C}Realizarea unei centuri de ocolire în zona de Nord a Municipiului Focșani  - drum de legătură între DN2A și DN2 cu Autostrada A7

{C}P16.      {C}{C}{C}Realizarea unui drum de ocolire în zona de vest a Municipiului Focșani

{C}P17.      {C}{C}{C}Dezvoltarea rețelei de piste dedicate circulației bicicletelor, implementarea unui sistem de bike-sharing

{C}P18.      {C}{C}{C}Creșterea accesibilității între Focșani și Mândrești prin crearea infrastructurii pentru deplasările cu bicicleta 

{C}P19.      {C}{C}{C}Refacere trotuare, alei, parcaje și covor astfaltic strada Mare a Unirii

{C}P20.      {C}{C}{C}Dezvoltarea rețelei de piste de biciclete conectate într-o abordare intermodală

{C}P21.      {C}{C}{C}Reabilitarea și modernizarea trotuarelor pentru creșterea accesibilității și siguranței deplasărilor pietonale

{C}P22.      {C}{C}{C}Amenajarea de zone de tip „shared space”

{C}P23.      {C}{C}{C}Amenajarea de pasarele pietonale și pentru bicicliști în vederea creșterii accesibilității la rețeaua de mobilitate urbană și a siguranței deplasărilor alternative

{C}P24.      {C}{C}{C}Amenajarea de pasaje pentru bicicliști, pentru asigurarea conectivității cu rețeaua de piste de biciclete

{C}P25.      {C}{C}{C}Amenajarea unei pasarele pentru bicicliști la ieșirea din sud a municipiului

{C}P26.      {C}{C}{C}Parcare ecologică cu zero emisii de carbon

{C}P27.      {C}{C}{C}Amenajarea de spații de parcare în zonele rezidențiale, inclusiv solutii de tip Smart/Modular Parking

{C}P28.      {C}{C}{C}Amenajarea de parcări publice supraterane și subterane în zonele de interes, pentru reducerea impactului asupra traficului general

{C}P29.      {C}{C}{C}Parcări adiacente str. Panduri și str. 8 Martie

{C}P30.      {C}{C}{C}Extinderea zonei de mobilitate urbană durabilă în Piața Unirii și zona adiacentă, în vederea facilitării deplasărilor pietonale, transport public și mobilitate alternativă, cu scopul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră

{C}P31.      {C}{C}{C}Creșterea mobilității urbane durabile în zona Parc teatru prin intervenții de amenajare a unei parcări subterane cu dală urbană și parc

{C}P32.      {C}{C}{C}Regenerarea urbana a zonei Pietei Moldovei

{C}P33.      {C}{C}{C}Optimizarea coridorului strategic integrat Nord-Sud prin realizarea retelei de terminale intermodale si cresterea accesibilitatii retelei de transport (POAT)

{C}P34.      {C}{C}{C}Baze de tip ParK&Ride interconectate cu rețeaua de transport public si solutii alternative de mobilitate

 

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Direcții de acțiune și proiecte operaționale

 

În cadrul acestei direcții de acțiune sunt propuse măsurile și proiectele operaționale. Acestea au rolul de a descrie acele acțiuni destinate în principal eficientizării transportului public. Proiectele operaționale propuse pentru integrarea în Planul de Mobilitate Urbană a Municipiului Focșani sunt următoarele:

P35. Studiu de impact asupra proiectelor de modernizare a transportului public, pentru reorganizarea traseelor și a graficelor de circulație, in vederea reducerii costurilor și poluării, respectiv a creșterii eficienței transportului public în Municipiul Focșani

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P10, P11, P12, P13.

P36. Ride Sharing - School Bus - Platformă de ride sharing pentru promovarea soluțiilor de transport în comun pentu elevi și studenți

P37.Implementarea de sisteme de cântărire în mișcare la intrările în oraș, pe arterele cu trafic greu semnificativ

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P15, P16, P37.

P38.Reorganizarea traseelor pentru accesul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.5 tone

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P15, P16, P36.

P39.Creșterea mobilității urbane prin  infrastructura de transport alternativă

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu celelalte sisteme care conțin măsuri de dezvoltare a sistemelor alternative de mobilitate: P14, P17, P18, P20, P22, P23, P24, P39.

P40.Creșterea accesibilității la modurile de deplasare alternative prin crearea unei rețele de parcări pentru biciclete, inclusiv stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice

       Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu celelalte sisteme care conțin măsuri de dezvoltare a sistemelor alternative de mobilitate: P14, P17, P18, P20, P22, P23, P24, P38.

P41.Stații de încărcare pentru vehicule electrice

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu celelalte măsuri care au în vederea reducerii gradului de utilizare al vehiculelor cu combustibili tradiționali, respectiv: P14, P26, P55.

P42.Derularea de campanii pentru conștientizarea conceptului "car-sharing"

P43.Implementarea unui sistem de management al traficului și monitorizare în Municipiul Focșani

P44.Extinderea sistemului de management integrat al traficului și prioritizarea transportului public, inclusiv măsuri de monitorizare a parametrilor de mediu și reducerea poluării

Legătura cu alte măsuri: Proiectul trebuie corelat cu alte măsuri propuse prin PMUD, cel puțin cu P43, P45, P46, P48

P45.Creșterea siguranței deplasărilor pe Calea Moldovei și Calea Munteniei pentru toți utilizatorii rețelei de transport, prin instalarea de sisteme inteligente pentru transporturi

Legătura cu alte măsuri: Proiectul trebuie corelat cu alte măsuri propuse prin PMUD, cel puțin cu P37, P43, P44, P46, P48

P46.Amenajare treceri de pietoni inteligente

Legătura cu alte măsuri: Proiectul trebuie corelat cu alte măsuri propuse prin PMUD, cel puțin cu P43, P44, P45, P48

P47.Derularea de campanii de educație rutieră adresate tinerilor

P48.Extinderea sistemului de impunere a reglementărilor de circulație in vederea cresterii sigurantei in trafic si facilitarea comutarii catre solutiile nepoluante de mobilitate (camere video inteligente de detectie a trecerii pe roșu, incidente in trafic, identificarea nr de inmatriculare, depasire viteza legala)

Legătura cu alte măsuri: Proiectul trebuie corelat cu alte măsuri propuse prin PMUD, cel puțin cu P43, P44, P45, P46

P49.Implementarea de sisteme de informare „on street” privind parametrii de mobilitate urbană durabilă

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este integrat cu alte măsuri care presupun implementarea de sisteme inteligente, colectare și integrare date în timp real.

P50.Digitalizare servicii publice prin realizarea unei infrastructuri integrate de comunicatii

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este integrat cu alte măsuri care presupun implementarea de sisteme inteligente, colectare și integrare date în timp real

P51.Sistem pilot: Coridor de transport cu indicatoare digitale cu semnalizare variabilă

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este integrat cu P43, P44, P45

P52.Implementarea unui sistem de management inteligent al parcărilor publice – Smart Parking Focșani

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este integrat cel puțin cu P26, P27, P28, P29, P30, P31, P32, P53

P53.Studiu în vederea elaborării unui Regulament al parcărilor publice și rezidențiale

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu toate celelalte măsuri care au ca obiect crearea/amenajarea/reorganizarea spațiilor de parcare, inclusiv cu P52.

P54. Studiu pentru identificarea și justificarea necesității implementării unei zone cu emisii scăzute (smart low emission zone) prin implementarea de măsuri de limitare a accesului vehiculelor poluante

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P55.

P55.Proiect pilot – Smart Low Emission Zone

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P54.

P56.Studiu în vederea implementării conceptului „15 minutes City”

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P57

P57.Proiect pilot – 15 minutes City

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P56

P58.Centru Operational de Management Integrat al serviciilor publice

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu toate celelalte măsuri care implică implementarea de sisteme inteligente de transport.

P59.Citizen Innovation Platform

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu toate celelalte măsuri care implică implementarea de sisteme inteligente de transport

 

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}Direcții de acțiune și proiecte organizaționale

În cadrul acestei direcții sunt cuprinse măsurile/proiectele organizaționale care au rolul de a asigura structura necesară implementării și monitorizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă și a proiectelor incluse în acesta.

P60.Elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru proiectul „Optimizarea coridorului strategic integrat Nord-Sud prin realizarea retelei de terminale intermodale si cresterea accesibilitatii retelei de transport”.

Legătura cu alte măsuri: Proiectul este corelat cu P33

P61.Dezvoltarea unui compartiment având responsabilități de monitorizare a implementării PMUD.

Legătura cu alte măsuri: Toate măsurile/proiectele incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Aceste proiecte sunt cuprinse intr-un plan de actiuni ( capitolul 8 la „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani pentru perioada 2021-2027”).

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:

 La elaborarea Planului de Mobilitate Urbană al Municipiului Focșani, a fost avută în vedere încadrarea și corelarea cu prevederile documentelor de planificare spațială la nivel național, județean și local:

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Strategia de dezvoltare teritorială a României (SDTR) - România Policentrică 2035

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Planul de amenajare a teritoriului național

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Planul de dezvoltare Regională Sud-Est (PDR SE) 2021-2027

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Planul urbanistic general al Municipiului Focșani

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Strategia integrată de dezvoltare urbană a Municipiului Focșani 2021-2027

 

La elaborarea Planului de Mobilitate Urbană al Municipiului Focșani, a fost avută în vedere încadrarea și corelarea cu prevederile documentelor strategice sectoriale relevante pentru subiectul mobilității durabile :

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Strategia Comisiei Europene pentru o Mobilitate Sustenabilă și Inteligentă

{C}ü  {C}{C}{C}Mecanismul pentru interconectarea Europei: acord informal cu Parlamentul European privind programul post-2020

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Politica de Coeziune (PC) 2021-2027

{C}ü  {C}{C}{C}{C}Strategia Națională pentru Dezvoltarea Durabilă a României (SNDDR) 2030

{C}ü  {C}{C}{C}Master Planul General de Transport al României, etc.

{C}c)    {C}{C}{C}relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

           Planul de Mobilitate Urbană Durabilă aplică conceptele și politicile europene de planificare și management pentru o mobilitate și dezvoltare durabilă adaptată condițiilor specifice localităților din România. PMUD are ca scop identificarea investițiilor, măsurilor programate până în anul 2027 care să conducă la realizarea unui sistem de transport urban durabil.

Politicile şi măsurile definite în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă acoperă toate modurile şi

formele de transport din zona analizată, atât în plan public cât şi privat, atât privind transportul de pasageri, cât şi cel de bunuri, transport motorizat şi nemotorizat, deplasarea şi parcarea și răspund conceptelor și principiilor de dezvoltare durabila.

          În Plan sunt vizate proiecte care presupun extindere/modernizarea/reabilitarea extinsa a infrastructurii existente (transport public, biciclete, zone pietonale, parcari) si, suplimentar, implemenarea de sisteme integrate, sisteme inteligente de transport, sisteme si politici care sa promoveze intermodalitatea.

{C}d)     {C}{C}{C}probleme de mediu relevante pentru plan:

Problemele de mediu relevante pentru PMUD sunt in strânsă legătură cu transportul. Calitatea mediului urban este afectată de forma actulă a mobilităţii, dominată de utilizarea autovehiculului personal.

În cadrul PMUD al Municipiului Focșani au fost identificate problemele/ disfuncţionalitaţile actuale şi au fost propuse proiectele şi măsurile care vor contribui la îmbunătăţirea calitaţii vieţii.

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : s-au luat in considerare :

{C}-      {C}{C}{C}{C}Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2001/42/EC privind evaluarea efectelor

      anumitor planuri si programe asupra mediului,

{C}-       {C}{C}{C}{C}HG nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe.

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

{C}a)      {C}{C}{C}{C}probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : probabilitatea ca Planul de mobilitate urbana durabila  2021-2027 a municipiului Focsani prin portofoliul de proiecte propus sa genereze efecte negative asupra mediului este redusa , iar pentru cele care se produc durata si frecventa este scazuta, acestea avand caracter reversibil.

{C}b)     {C}{C}{C}{C}natura cumulativa a efectelor – tinand cont ca proiectele din portofoliul de proiecte propus de Planul de mobilitate urbana durabila  2021-2027 a municipiului Focsani se vor efectua in etape de timp diferite si in zone diferite , acestea nu vor determina un efect cumulativ , iar impactul asupra factorului uman/social este unul pozitiv.

{C}c)      {C}{C}{C}{C}natura transfrontiera a efectelor – proiectele din portofoliul de proiecte propus de Planul de mobilitate urbana durabila  2021-2027 a municipiului Focsani se refera la intravilanul si extravilanul municipiului si nu sunt de natura sa produca un efect transfrontiera.

{C}d)     {C}{C}{C}{C}riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – proiectele din portofoliul de proiecte propus de Planul de mobilitate urbana durabila  2021-2027 a municipiului Focsani vizeaza extindere/modernizarea/reabilitarea extinsa a infrastructurii existente (transport public, biciclete, zone pietonale, parcari), acestea neconstituind un risc pentru sanatate si mediu daca se respecta legislatia de mediu si sanatate publica .

{C}e)      {C}{C}{C}{C}mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) - proiectele din portofoliul de proiecte propus de Planul de mobilitate urbana durabila  2021-2027 a municipiului Focsani se refera numai la intravilanul si extravilanul municipiului Focsani.

Prin PMUD se promovează orientarea populației spre utilizarea unor mijloace de transport mai puțin poluante sau nepoluante. Astfel, se vor obține beneficii sociale directe la nivelul arealului de studiu, resimțite de locuitori, ca urmare a reducerii cantităților de emisii poluante și de gaze cu efect de seră, precum și a nivelului de zgomot.

În concluzie, populația afectată în mod pozitiv de implementarea intervențiilor propuse este reprezentată de locuitorii Municipiului Focșani care vor cunoaște o calitate a vieții îmbunătățită.

{C}f)       {C}{C}{C}{C}Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :

Prin implementarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila va creşte gradul de siguranţă rutieră, se vor elimina zonele cu trafic intens, conducând la reducerea poluării aerului, a zgomotului și vibrațiilor, precum și a gazelor cu efect de seră (în special CO2).

           (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

{C}g)      {C}{C}{C}{C}efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}pentru realizarea proiectelor propuse in PMUD se va notifica APM Vrancea, conform    

      legislaţiei de mediu în vigoare;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}la realizarea proiectelor propuse în plan se va avea in vedere crearea de noi spaţii verzi şi aliniamente de copaci, menţinerea spatiilor verzi si arbori existenţi pe amplasament;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}se vor respecta indicatorii de monitorizare stabiliţi în plan;

{C}Ø  {C}{C}{C}titularul planului este obligat să depună anual rezultatele programului de monitorizare, pentru anul anterior, la APM Vrancea;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}titularul planului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, precum şi in cazul oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acesteia;

{C}Ø  {C}{C}{C}{C}titularul planului are obligaţia de a supune procedurii de adoptare planul, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;

{C}Ø  {C}{C}{C}răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Monitorul de Vrancea ” în ediţiile din 13.12.2021 şi din 16.12.2021 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.