Înapoi

Decizia etapei de incadrare privind PLAN URBANISTIC ZONAL - Atragere in intravilan, construire depozite cherestea si industriale, corp administrativ si lotizare locuinte de serviciu - titular - BORDEA RADITA

Nr. 4298  din data de  12.05.2016

                               

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL Atragere in intravilan, construire depozite cherestea si industriale, corp administrativ si lotizare locuinte de serviciu” in extravilan Odobesti,  T 107, P 2906, numar cadastral 53458, jud. Vrancea 

 

         Ca urmare a cererii adresate de BORDEA RADITA cu sediul in Focsani, Republicii,  nr. 41, bl.41, ap.3, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 4298 din 26.04.2016, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 12.05.2016 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL ––Atragere in intravilan, construire depozite cherestea si industriale, corp administrativ si lotizare locuinte de serviciu” in extravilan Odobesti,  T 107, P 2906, numar cadastral 53458, jud. Vrancea , titular BORDEA RADITA , nu necesita evaluare de mediu si evaluare adecvata si se va supune procedurii de adoptare fara aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

-          planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a)      gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

           Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea regimului terenului, astfel :  atragerea in intravilan in vederea construirii de locuinte, depozit de cherestea si industriale si          corp administrativ ( dotari de necesitate zilnica, spatiu verde, parcaje, amenajarea accesului).

           Terenul in suprafata de 10.001,0 mp, teren arabil lotizat, extravilan Odobesti, T107, P 2906 categoria de folosinta arabil.

 

Bilanţ  teritorial zona tip TRUP INTRAVILAN - mp.

 

„„         ZONE FUNCȚIONALE

Propus( mp)

%

 

1-  Sediu administrativ

     72,00

    0,72

 2.- Depozite

    328,00

    3,30

3. –Lociunte serviciu

  1200,00

   12,00

4. –Platforma betonata cherestea

5.- Circulatie carosabil+parcaje

6.- Circulatie pietonala

7. –Plantatii , spatii verzi

    528,20

  1855,15

     734,78

   5282,87

5,28

18,54

7,34

52,84

TOTAL TEREN

10.001,00

100,00

 

 

Pentru subzonele studiate se propun următorii  indicii urbanistici maximi :

Suprafață totală teren  =  10.001,00 m.p.

 

LOCUINŢE  DE SERVICIU  :

POTmax .= 35,00 % ; CUT max. = 0,70

           

DEPOZITE  :

POTmax .= 70,00 % ; CUT max. = 0,70

 

 CORP ADMINISTRATIV

POTmax. = 70,00 %; CUTmax.= 0,70

    Alimentarea cu energie electrica se va face din reteaua electrica  existenta in zona.

Energia termica se asigura electric, eolian sau alte solutii

Principala cale de comunicare in zona o constituie DN 2D care asigura legatura cu dotarile importante ale orasului Odobesti

b)      gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

            Planul va modifica destinaţia folosinţei actuale a terenului stabilita prin Planul Urbanistic   

            General al orasului Odobesti din extravilan arabil in intravilan - teren ce poate fi ocupat cu construcţii .

c)      relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- Alimentarea cu apa potabila se va realiza prin branșament la rețeaua centralizată de alimentare cu apă a existent in zona, aparținând S.C. ” CUP ” S.A, Focsani, Sucursala Apa –Canal Odobesti, conform Avizului de principiu  nr.7291/17.11.2015.

  Volumele de apă consumate vor fi contorizate cu apometre, prin grija furnizorului de apă.

   Regimul de funcționare va fi permanent, de 24 ore/zi și 365 zile / an.

             -Rețeaua de canalizare  internă va fi constituită în sistem unitar, din conducte de canalizare din PVC

                  Apele uzate menajere de la depozite si locuinte  vor fi preluate prin reteaua de canalizare proprie spre 4 bazine etanse vidanjabile  (trei pentru locuinte si unul pentru depozite) cu V=80mc/fiecare     

-Apele din precipitaţii  se vor colecta prin jghiaburi, burlane,olane , și  prin sistematizare verticală vor fi descărcate într-un bazin de retentie ape pluviale cu V=150mc

 

      d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

           asigurarea utilitatilor, zonele de circulatie, acces, gestionare deseuri si integrarea in

            specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

      de mediu : - planul va promova amplasarea depozite cherestea si industriale, corp administrativ si lotizare locuinte de serviciu

2.Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.

e)      mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 02-03 .04. 2016 si 05.04.2016 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 3600/07.04.2016, certificat de urbanism nr. 86/07.05.2016  emis de Primaria municipiului Focsani,  memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, plan de situatie cu retele tehnico-edilitare, plan incadrare in teritoriu, plan reglementari urbanistice, plan dotare tehnico-edilitare, aviz de gospodarire a apelor nr. 22491/25.04.2016 emis de ABA Siret-Bacau,  notificare nr. 03/11.01.2016 emisa DSP Vrancea, aviz de oportunitate nr. 16/13.05.2015 emis de C J Vrancea, adresa nr. 1326/15/SU-VN/16.09.2015 emisa de ISU „Anghel Saligny” al jud. Vrancea, adresa nr.311 din 05.02.2016, emisa de Directia de Agricultura Vrancea, nr.311din 05.02.2016

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.