Înapoi

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Atragere în intravilan şi lotizare în vederea construirii de locuinţe - titular - GAVRILESCU ION si GAVRILESCU LILIANA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 11421 / 26.02.2018

 

 

Ca urmare a notificării adresate de GAVRILESCU IOAN şi GAVRILESCU LILIANA din București, str. Lt. Sachelarie Visarion, nr. 13, Sector 2, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Atragere în intravilan şi lotizare în vederea construirii de locuinţe” în mun. Focșani, T 43, P 189, extravilan, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 11421/27.11.2017, în baza:

  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 22.02.2018 și a completărilor depuse la documentaţie;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) pct. c şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Atragere în intravilan şi lotizare în vederea construirii de locuinţe”, titulari GAVRILESCU IOAN şi GAVRILESCU LILIANA din București, str. Lt. Sachelarie Visarion, nr. 13, Sector 2, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a)gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: atragere în intravilan a terenului în suprafață de 21.653 mp, reconversie funcțională a terenului din agricol în locuințe și institușii/servicii complementare, stabilire reglementări urbanistice pentru lotizarea terenului în 29 loturi, în vederea construirii de locuințe,

 

 

 

 

 

tramă stradală pentru acces: lărgirea drumurilor de exploatare existente de la 4 m la 9,00 m (7,00 m carosabil și trotuare laterale de 1,00 m), platformă betonată pentru parcare autovehicule (6 locuri de parcare) și platforme de incintă în cadrul loturilor individuale, spații verzi, asigurarea utilităților.

Terenul este liber de construcţii; accesul la teren se face din drumurile de exploatare existente, care mărginesc terenul pe 3 laturi (N, E, V) și face legătura cu DJ 204E.

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

Subzona locuințe

0,00

0,00

17.520

80,91

Subzona spații verzi amenajate + gospodăria de apă

0,00

0,00

480

2,22

Subzona circulații

0,00

0,00

3.653

16,87

TOTAL

21.653

100

21.653

100

 

 

Modul de utilizare a terenului: procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus = max. 35 %, coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus = max. 1,05.         

Regim de inaltime maxim admis: P+1E +M.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul răspunde posibilităților de dezvoltare a municipiului Focșani.

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

           Dezvoltarea echipării edilitare                    

– alimentarea cu apa se va asigura din în sistem propriu, centralizat: un puț forat cu adâncinea de 60 m; se va monta o ministație de tratare a apei potabile; înmagazinarea apei s eva face într-un rezervor cu V = 80 mc; apele uzate menajere vor fi colectate în bazin etanșe vidanjabile individuale, cu V = 5 mc fiecare;

- apa caldă menajeră și agentul termic se vor asigura din surse proprii.

- deseurile menajere vor fi colectate individual in europubele si vor fi preluate de catre operator specializat.

d) problemele de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: planul propus ofera un maxim de eficienta privind modul de utilizare a terenului, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

  1. probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate, nu

apare efectul remanent asupra mediului;

  1. natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Având în vedere vecinătățile existente și cele viitoare, respectiv ferma avicolă și autostrada Ploiești-Albița, conform adresei D.S.P.Vrancea nr. 7740/24.11.2017, se va efectua studiul de impact asupra sănătății populației în conformitate cu prevederile art. 20 din Ordinul M.S. nr. 119/2014, la faza de proiect.

e)mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate:

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situat in partea de nord-est a teritoriului administrativ al municipiului Focșani;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

       (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul;

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Informarea şi participarea publicului:

Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 21.11.2017 şi 24.11.2017 și pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea începând cu data de 06.12.2017. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ: Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare,

potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim. Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.