Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul: “CONSTRUIRE ATELIER TÂMPLARIE ȘI ÎMPREJMUIRE ÎN INTERIORUL LIMITEI DE PROPRIETATE” propus a fi realizat în Orașul ODOBEȘTI, str. Nicolaie Iorga, nr.6 , CF50221, județul VRANCEA - titular - BERCARIU MONICA-GABRIELA

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE  - PROIECT

Nr. 4475 / 25.07.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de către: BERCARIU MONICA-GABRIELA cu domiciliul în municipiul Focsani, str. Petre Liciu, nr. 12, bl.12,ap.11, județul Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4476 / 06.07.2022, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 21.07.2022  faptul că proiectul: “CONSTRUIRE ATELIER TÂMPLARIE ȘI  ÎMPREJMUIRE ÎN INTERIORUL LIMITEI DE PROPRIETATE” propus a fi realizat în  Orașul ODOBEȘTI, str. Nicolaie Iorga, nr.6 , CF50221, județul VRANCEA.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct.10, litera a), proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale.

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Se propune  realizarea unei construcţii cu suprafaţa de 168 mp în cadrul careia se va realiza spaţiul necesar amplasării utilajelor necesare pentru desfăşurarea în condiţii optime a activităţilor de tâmplărie.

Din punct de vedere funcţional, hala va adăposti un atelier, un vestiar, un grup sanitar, un spatiu de depozitare şi un birou.

Sistemul constructiv este alcatuit dintr-o structura metalica cu stâlpi si grinzi, închidere perimetrala se realizeaza din panouri termoizolante sanwich.Spatiul interior este deschis si prezintă o mica compartimentare din pereţi despărţitori din panouri sandwich.

Invelitoarea este de tip şarpanta în doua ape realizata din panouri sandwich.

IMOBILUL va fi racordat la reţeaua de apa și energie electrica, existente în zona.

Evacuarea apei uzate se va realiza într-un bazin etanş vidanjabil.

Activitatea se va desfășura în hala de producţie, compartimentată în spații tehnice, de producție și administrative, organizate în funcție de fazele procesului tehnologic (debitare, frezare, găurire, căntuire, asamblare și depozitare materii prime, produse finite).

Debitarea la dimensiuni se realizeaza cu circular. Aplicarea de cant abs pe marginea pieselor de pal. Gaurirea pieselor de pal conform proiectelor de mobilier aflate în execuţie,se executata cu maşina de gaurit. Asamblarea, împachetarea și depozitarea mobilierului în vederea livrarii către clienti.

Deşeurilor de rumeguş si resturi de pal se vor preda către firma autorizata pentru reciclare.

 

Organizarea de santier :

Organizarea de şantier pentru lucrările solicitate se va face în incinta, fara a afecta proprietăţile vecine si reţele edilitare existente.

Pentru organizarea execuţiei se propun urmatoarele

-        împrejmuire ce cuprinde tot perimetrul,

-        wc ecologic.

-        la punctul de acces în şantier va exista punct curatare a pneurilor de noroi

Colectarea deseurilor se va realiza selectiv, depozitarea temporara fiind realizata doar în cadrul suprafetei special amenajate pentru organizare de santier.

In incinta organizării de santier, antreprenorul va amenaja o platforma special destinata colectării si gestionarii tuturor tipurilor de deseuri ce vor rezulta în urma execuției lucrărilor, prevăzuta cu pubele, containere si recipienti speciali destinati depozitarii temporare a deseurilor.

Constructorul va avea în vedere că pe tot parcursul executării lucrărilor sa păstreze zona în perfectă stare de curăţenie.

 

Toate aceste lucrări nu au caracter definitiv, astfel încât la terminarea obiectivului trebuie sa fie dezafectate în totalitate, iar zonele afectate de şantier vor fi curăţate, se va aduce terenul ocupat la stare starea iniţiala în conformitate cu normele si legile de protecţie a mediului.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:

se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii (beton, pamant si pietre din sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate în perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv în spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, în zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite în perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri în vederea prevenirii accidentelor.

- riscuri de accidente majore - nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor în vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform Certificatul de Urbanism 60/29.03.2022, terenul se afla în intravilanul oraşului Odobeşti, judetul Vrancea si apartine titularului.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia  privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul,

g) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri: - nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat în extravilanul si intravilanul oraşului Odobeşti.

i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: - nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , în perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul de prezentare)

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, în perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul IV.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării adecvate sunt următoarele:

 

Amplasamentul proiectului nu se află în interiorul sau în vecinătatea ariilor naturale protejate

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactul asupra corpurilor de apă:

      Proiectul propus nu întra sub incidenta prevederilor art. 48 și art. 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

IV. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu în vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism 145/16.11.2022 emis de Primaria Oraşului Odobeşti cat si a celorlalte avize mentionate în cadrul acestuia.

A fost obținută notificarea emisă de DSP Vrancea nr. 344 din 15.07.2022.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Se vor respecta solutiile tehnice din documentatia tehnica.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate în certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

- Constructorul si beneficiarul răspund de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate în Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului în vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport în cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi în conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi în responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), în conformitate cu prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate în spatii neamenajate în acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse în perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport în ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea în funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

- Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, în scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

- Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

- Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.

- Deşeurile rezultate în urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar în containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate în perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, în recipiente speciale, în vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

- Deşeurile menajere generate în perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar în pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau în timp.

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile în scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

- La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant în vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-  Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta în autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

- Nu se vor stoca combustibili în şantier.

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

- La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea în vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui în conditiile specificate în art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în cazul în care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

 

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta în urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • O.U.G. nr. 92 / 2021 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie în probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.