Înapoi

Decizie emitere Aviz de mediu pentru Planului Urbanistic General al municipiului Focșani, propus a fi amplasat în municipiul Focșani, judeţul Vrancea - itular - PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCȘANI

DECIZIA Nr. 11200 / 22.09.2023

de emitere a avizului de mediu necesar adoptării Planului Urbanistic General al municipiului Focșani, propus a fi amplasat în municipiul Focșani, judeţul Vrancea

 

 

Ca urmare a notificării adresate de PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCȘANI, din Focșani, Bd. Dimitrie Cantemir, nr. 1 bis, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr.422/15.01.2020 și a completărilor  ulterioare,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, şi a Hotărârii Guvernului nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,

A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit al A.P.M. Vrancea din data de 14.09.2023 - etapa de analiză a calităţii Raportului de mediu, că:

 

pentru Planului Urbanistic General al municipiului Focșani, propus a fi amplasat în municipiul Focșani, judeţul Vrancea, se va emite avizul de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării acestei decizii:

- planul respecta cerințele legislației privind protecția mediului,

- prin implementarea planului nu este afectată nici o arie naturală protejată de interes național/internațional,

-  nu sunt afectate zone de protecţie specială hidrogeologică,

- Reactualizarea Planului Urbanistic General al Municipiului Focșani reprezintă aducerea la zi a Planului Urbanistic General elaborat în anul 2000. Planul constituie documentaţia de bază, care stabileşte obiectivele, acţiunile şi măsurile de dezvoltare ale Municipiului Focșani pe o perioadă determinată în baza unor analize multicriteriale şi sectoriale ale situaţiei existente.

- Planul Urbanistic General cuprinde prevederi pentru categoriile de probleme:

• Relaţiile macroteritoriale;

• Potenţialul economic, natural, uman şi posibilităţi de dezvoltare;

• Stabilirea limitei intravilanului;

• Stabilirea zonelor cu interdicţiilor de construire;

• Evidenţierea deţinătorilor de terenuri şi circulaţia terenurilor;

• Stabilirea modalităţilor de utilizare şi construire a terenurilor şi indicatorilor corespunzători;

• Organizarea şi dezvoltarea căilor de comunicaţie;

• Modernizarea şi dezvoltarea echipamentelor tehnico-edilitare;

• Stabilirea şi delimitarea zonelor protejate (obligativitatea aprobării ulterioare a PUZCP pentru zona centrală a municipiului, delimitată în PUG);

• Delimitarea suprafeţelor în care se preconizează realizarea obiectivelor de utilitate publică.

- Obiectivele principale pe termen mediu (5- 10 ani) de dezvoltare ale administraţiei locale a Muncipiului Focșani prevăd:

1. Dezvoltarea economică a municipiului în sectorul secundar şi terţiar, prin propunerea extinderii zonelor de locuinţe (zone funcționale suport), a zonelor de agrement şi a zonelor de servicii (obtinerea unui cadru de legiferare a regimului noilor constructii, stabilirea tipului de interventie asupra fondului existent, prin RLU, stabilirea de scenarii posibile de crestere si modernizare în sistem extensiv, sau intensiv, pe teritoriul UAT Focșani);

2. Extinderea reţelelor de distribuire apă potabilă, gaze şi a reţelei de canalizare în zonele nou introduse în intravilan;

3. Crearea unor zone de servicii care să raspundă cerinţelor locuitorilor din Municipiul Focșani şi celor ce locuiesc în zona sa periurbană (restructurarea / reconversiea unităților industriale din localitate, zone de regenerare urbană – delimitarea unor areale de interes pentru proiecte complexe, integrate, care să încerce rezolvarea problemelor sociale, economice și spațiale ale zonei);

4. Modernizarea şi extinderea reţelei stradale (organizarea transportului și a circulației, având prognoza traficului și relațiilor localității în teritoriu);

5. Determinarea priorităților de intervenție în teritoriu și în cadrul localităților componente Mândrești Munteni și Mândrești Moldova;

6. Relaționarea localităților din zona periurbană și conectarea la municipiul Focșani (transport rutier, transport feroviar – stabilirea de noduri intermodale);

7. Zonificarea funcţională a terenurilor (o noua zonificare functionala, dictata de solicitari ale populatiei și de procesul accelerat al reconversiei economice locale și județene);

8. Protecția mediului, prin respectarea principiilor dezvoltării durabile (modul de interventie viitoare pe terenurile libere, în corelare cu propunerile de optimizare ale zonelor verzi, amenajarea de spatii verzi și zone de agreement);

9. Posibilitățile și condițiile de realizare a obiectivelor de utilitate publică, rezervând suprafețele de teren necesare acestora.

- Analiza calităţii raportului de mediu, efectuată de A.P.M. Vrancea, a avut în vedere următoarele elemente:

  • Respectarea conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr.2 a H.G. nr. 1076/2004;
  • Prezentarea alternativelor studiate, a motivelor care au stat la alegerea uneia dintre ele, a modului în care consideraţiile de mediu au fost integrate în proiectul de plan, precum şi procesul definitivării proiectului ca urmare a informaţiilor rezultate pe parcursul evaluării de mediu;
  • Avizele favorabile emise de celelalte autorități/instituții implicate;
  • Prezentarea informaţiilor grafice: hărţi, scheme, schiţe, diagrame;

- Raportul de mediu  propune o serie de măsuri pentru a preveni, reduce și compensa orice efect advers asupra mediului generat ca urmare a implementării planului.

- Pe parcursul proceduurii de reglementare, publicul a fost înștiințat în toate etapele procedurale conform prevederilor legale.

-  Consultarea publicului s-a realizat în conformitate cu prevederile HG 1076/2004, astfel publicul a avut posibilitatea informării/documentării asupra Proiectului de plan și a Raportului de mediu aferent acestuia, înainte de luarea deciziei de emitere a avizului de mediu.

Informarea şi participarea publicului:

Anunţurile privind

Depunerea notificării

Decizia etapei de încadrare

Organizarea ședinței de dezbatere publică

Publicate în ediţiile ziarului

„Monitorul de Vrancea” din datele de 15.01.2020 și 18.01.2020

„ Monitorul de Vrancea” din data de 26.02.2020

„Monitorul de Vrancea” din data de 20.07.2023 și 24.07.2023

Afișate pe pagina de internet a A.P.M. Vrancea

04.02.2020

12.02.2020

18.07.2023

Până la data luării acestei decizii, nu au fost înregistrate opinii/observaţii ale publicului.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. 

Procedura administrativă prealabilă: În conformitate cu prevederile art. 1, alin. 1 şi art. 7 alin. 1,2,3 din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, vă puteţi adresa instituţiei noastre în termen de 30 zile de la data comunicării prezentului act, înainte de a vă adresa instanţei de contencios administrativ competentă solicitând revocarea în tot, sau în  parte a acestuia. Plângerea se poate adresa în egală măsură şi organului ierarhic superior.

Soluţionarea litigiilor: Conform prevederilor art. 18 din O.U.G. nr. 195/2005 aprobată de Legea nr.265/2006, litigiile generate de emiterea prezentei decizii se soluţionează de instanţa de contencios administrativ competentă a Tribunalului Vrancea. Cererea în acest sens se poate depune în termen de 6 luni de la data primirii răspunsului în urma parcurgerii procedurii prealabile.