Back

Decizie privind etapa de incadrare PLAN URBANISTIC ZONAL -Atragerea in intravilan a suprafetei de 4636 mp teren arabil pentru construire sala multifunctionala si teren minifotbal - titular NEDELCU DRAGOS-TOMA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –

“Atragerea in intravilan a suprafetei de 4636 mp teren arabil, pentru construire sala multifunctionala si teren minifotbal”

în mun. Focşani, Bd. Brailei, T 79, P 416, jud. Vrancea

 

      Ca urmare a cererii adresate de NEDELCU DRAGOS- TOMA din comuna Naruja, jud. Vrancea, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 11118 / 17.12.2015, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – A.P.M. Vrancea din data de 07.04.2016, etapa de încadrare, că:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Atragerea in intravilan a suprafetei de 4636 mp teren arabil, pentru construire sala multifunctionala si teren minifotbal” în mun. Focşani, Bd. Brailei, T 79, P 416,  jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

-          planul se încadrează în prevederile H.G. nr. 1.076/2004 art. 5. alin. (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planului cu privire la:

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal constituie suportul juridic, institutional si tehnic pentru atragerea in intravilanul municipiului Focsani a unui teren in suprafata de 4636 mp, in vederea construirii unei sali multifunctionale (pentru diverse prezentari, lansari de produse, etc) si a unui teren de minifotbal. Terenul este situat conform P.U.G./2000 in extravilanul municipiului Focsani si face parte din categoria de folosinta arabil.

In prezent, terenul este liber de constructii; cai de comunicatie existente: DN 23; zona dispune in prezent de retea de alimentare cu apa, cu energie electrica si telefonie.

Suprafata de teren va fi zonificata astfel:

Zone functionale

Suprafata

existenta, mp

Suprafata propusa,

mp

%

Constructii: teren minifotbal + vestiare + sala multifunctionala

-

2045,0

= 946 + 90 + 1009

  44,11

alei pietonale

-

96,0

  2,07

alei carosabile

-

2025,0

43,68

spatii verzi 

-

470,0

  10,14

total

4636,0

4636,0

100,00

 

Planul propune:

-          realizarea urmatoarelor: sala multifunctionala (pentru diverse prezentari, lansari de produse, etc), teren minifotbal, constructie vestiare, acces pietonal si carosabil si spatii verzi, spatiu de parcare; regimul de înălţime al constructiilor: P+ 1E;

-          accesul la proprietate se va face pe latura estica a terenului, printr-o alee carosabila existenta, cu latimea de cca 5 m, ce deserveste pensiunea turistica din vecinatate;

-          asigurarea utilitatilor prin racordarea la retelele existente in zona;

-          Imprejmuire: inaltime max. = 2 m.

Modul de utilizare a terenului:

Subzona

procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus, max.

coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus, max.

Zona sport-agrement

47,09 %

0,47

Zona servicii

41,42 %

0,41

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul raspunde posibilitatilor de dezvoltare a zonei de est a municipiului Focsani;

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- se vor respecta prevederile: Avizului de gospodarire a apelor nr. 59/28.03.2016 emis de Administratia Bazinala de Apa Siret, a Avizului de oportunitate nr. 2/10.09.2015 si Certificatului de urbanism nr. 732/02.09.2015 emise de Primaria municipiului Focsani;

- se vor respecta prevederile Notificarii nr. 62/18.03.2016 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea, privind interzicereaorganizarii in sala multifunctionala a unor evenimente tip nunti, botezuri, aniversari;

- alimentarea cu apa: din reteaua municipala si din putul forat existent pe proprietatea invecinata; evacuarea apelor uzate menajere se va face intr-un bazin etans vidanjabil (V = 40 mc);

- alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la reteaua existenta in zona;

- agentul termic si apa calda menajera vor fi asigurate de o central termica cu functionare cu combustibil solid (lemn, peleti);

- deseurile menajere vor fi colectate in europubele amplasate pe platforme betonate si vor fi preluate periodic de catre operator specializat.

d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Planul propus ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

  1. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectată):

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situate in partea de est a municpiului Focsani si se invecineaza la nord cu rest proprietate (teren liber de constructii), la sud cu drum exploatare si proprietati particulare (teren liber de constructii), la vest cu proprietate Zancescu Paul (teren liber de constructii) si la est cu proprietate Nedelcu Dragos –Toma (Pensiune turistica “Sara”) si proprietate Girneata Valentin (teren liber de constructii).

e) valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural: nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul; terenul este neamenajat, fara plantatii;

f) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 Informarea şi participarea publicului:

 Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 09.12.2015 şi 12-13.12.2015 si pe adresa de internet a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Vrancea incepand cu data de 18.12.2015. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.