Înapoi

Decizie privind etapa de incadrare (proiect) privind planul „ PUZ – Dispensar uman, piață agroalimentară, teren de sport, sala de sport, parcare și refuncționalizare în sat Ruginești”, în intravilanul comunei Ruginești, sat Ruginești, T 27, 30, 42, 43, P 706, 739, 1000, 1002, NC 52328, 52317, 52320, 52325, 52390, jud. Vrancea - titular - COMUNA RUGINESTI

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE- PROIECT

 

         Ca urmare a notificării adresate de COMUNA RUGINEȘTI cu sediul în com. Ruginești, sat Ruginești, jud. Vrancea,  privind planul „ PUZ – Dispensar uman, piață agroalimentară, teren de sport, sala de sport, parcare și refuncționalizare în sat Ruginești”, în intravilanul comunei Ruginești, sat Ruginești, T 27, 30, 42, 43, P 706, 739, 1000, 1002, NC 52328, 52317, 52320, 52325, 52390, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 1087/29.01.2024,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2024 - etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Dispensar uman, piață agroalimentară, teren de sport, sala de sport, parcare și refuncționalizare în sat Ruginești, amplasat în intravilanul comunei Ruginești, sat Ruginești, T 27, 30, 42, 43, P 706, 739, 1000, 1002, NC 52328, 52317, 52320, 52325, 52390,   jud. Vrancea  , titular COMUNA RUGINEȘTI, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivul  general : Propunerea facuta se inscrie astfel in dezvoltarea urbanistica a întregii zone, avand in vedere faptul ca terenul studiat este înconjurat de zone cu functunea predominanta de locuire si asfel va funcţiona ca un centru de cartier.

Aspectul si funcţionarea intregii zone se vor imbunatati odata cu realizarea obiectivelor propuse.

Propunerea de amenajare a terenului, clădirile si drumurile noi creeate vor inlocui tapsanul actual.

Se va urmări integrarea zonei studiate si a construcţiilor propuse in caracterul general al unitatii teritoriale de referinţa. Se va avea in vedere realizarea unui cadru construit adecvat zonei, avand un caracter unitar si cu acces facil la utilitatile urbane.

Obiectivul principal vizeaza studierea amplasamentului in vederea reglementarii din punct de vedere urbanistic a suprafeţelor de teren detinute de beneficiar pentru procesul ulterior de proiectare.

Conform temei de proiectare se propune analizarea condiţiilor urbanistice pentru lotizarea suprafeţei de 80145mp si incadrarea obiectivelor propuse:

  • Sala de sport
  • Piaţa agroalimentara
  • Dispensar
  • Teren de tenis
  • Parc - zona de loisir in care sa existe diverse chioşcuri pentru alimentatie publica Drumuri, parcari pentru tota zona

Loturilor propuse au dimensiunile variate determinate de forma terenului studiat. O parte din cele amplasate perimetral amplasamentului vor avea forme neregulate.

Prin prezenta documentaţie se propune parcelarea terenului studiat in opt zone funcţionale organizate in opt UTR- uri; de la UTR1 la UTR8,

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 1 - 4932.84 MP- zona mixta de servicii medicale: dispensar medical, laboratoare, farmacie, birouri

 zonare funcţionala

  1. suprafaţa construita propusa total 1222.92 mp

dispensar medical 1121.39 mp

spaţiu comercial 101.51 mp

  1. suprafaţa construita desfasurata propusa total

dispensar medical 4079.58 mp

spaţiu comercial 101.51 mp

  1. trotuare pietonale, piatete 1509.52 mp
  2. spatii plantate 2200.42 mp

regim de înălţime P/S+P+1e/S+P+2e, H maxim = 15.00 m POT propus= 24.79% CUT propus= 0.84

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 2 - 1583.19 MP- zona mixta de servicii si comerţ cu funcţiuni conexe celor din UTR 3

 zonare funcţionala

  1. suprafaţa construita propusa 368.21 mp
  2. suprafaţa construita desfasurata propusa 1472.84 mp
  3. trotuare pietonale, piatete 411.87 mp
  4. spatii plantate 803.11 mp

REGIM DE ÎNĂLŢIME S+P+2E, H MAXIM = 15.00 M POT PROPUS= 23.25% CUT PROPUS= 0.90

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 3 - 8659.27 MP-zona mixta spatii plantate, loisir si de agrement

zonare funcţionala

  1. suprafaţa construita propusa 692.25 mp

2.       suprafaţa construita desfasurata propusa 1855.33 mp

3.       trotuare pietonale, piatete 2890.36 mp

4.       piste de biciclete 698.71 mp

5.       spatii plantate 4377.95 mp

REGIM DE ÎNĂLŢIME P/S+P+2E/S+P+3E, H MAXIM = 15.00 M POT PROPUS= 7.99% CUT PROPUS= 0.21

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 4 - 4888.00 MP- zona mixta de comerţ in aer liber (piaţa acoperita] si funcţiuni conexe (caldiri pentru administrarea pietii)

 zonare funcţionala

  1. suprafaţa construita propusa 1995.69 mp
  2. suprafaţa construita desfasurata propusa 5987.07 mp
  3. trotuare pietonale, piatete 2207.08 mp
  4. piste de biciclete 137.31 mp
  5. spatii plantate 547.92 mp

REGIM DE ÎNĂLŢIME S+P/S+P+1E, H MAXIM = 12.00 M POT PROPUS= 40.82% CUT PROPUS= 1.20

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 5 -15757.75 MP-zona carosabila si pietonala

zonare funcţionala

  1. carosabil existent 15074.80 mp
  2. carosabil propus pe zona studiata 3794.71 mp carosabil total 18869.51 mp
  3. trotuare, alei pietonale 4752.05mp
  4. piste de biciclete 2332.19 mp
  5. spatii plantate 2259.80 mp
  6. parcari 2619.00 mp

 

 

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 6 - 26526.31 MP- zona activitati sportive: sala de sport, terenuri de sport, funcţiuni conexe

zonare funcţionala

1.       suprafaţa construita propusa 8767,00 mp

2.       suprafaţa construita desfasurata propusa 23888.05 mp

3.       trotuare pietonale, piatete 9374.64 mp

4.       piste de biciclete 123.00 mp

5.       spatii plantate 8261.67 mp

REGIM DE ÎNĂLŢIME S+P+1E/S+P+2E, H MAXIM = 18.00 M POT PROPUS= 33.05% CUT PROPUS= 0.90

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 7 - 2701.25 MP-zona de protectie: linie de medie tensiune zonare funcţionala

  1. suprafaţa construita 0.00 mp
  2. spatii plantate 2701.25 mp

BILANŢ TERITORIAL PROPUS - UTR 8 -14790.39 MP-zona cu funcţiuni mixte locuinţe individuale si servicii conexe

zonare funcţionala nereglementata

BILANŢ TERITORIAL PROPUS TOTAL

suprafaţa totala teren studiat - 80145,00 mp

suprafaţa construita - propus total - 13046,07 mp

suprafaţa construita desfasurata - propusa total -37384,39 mp

suprafaţa trotuare pietonale, piatete - propus total - 21145,52 mp

suprafaţa spatii plantate - propus total - 21152,10 mp

suprafaţa piste de biciclete - propus total - 3219,21 mp

suprafaţa carosabil - propus total - 3794,71 mp

suprafaţa carosabil - total - 18869,51 mp

Terenul studiat este situat in intravilanul localitatii Rugineşti, sat Rugineşti , judeţul Vrancea , este format din cinci parcele de teren care sunt înscrise in C.F. nr. 52328 cu suprafaţa de 46739 mp, C.F. 52317 cu suprafaţa de 8893 mp, C.F. 52530 cu suprafaţa de 9859 mp, C.F. 52390 cu suprafaţa de 306 mp si C.F. 52325 cu suprafaţa de 15257 mp. a localitatii Rugineşti.

Terenul studiat are o suprafaţa totala de 80145 mp.

Pe amplasament exista doar o singura constructie, cu funcţiunea de statie de pompare, pe parcela

identificata de Nr Cad 52390 .

Terenul  are ca vecinătăți:

La Nord – Strada Eternitatii;

 La Est – Proprietati particulare;

La Sud - Strada Deleni;

La Vest – Proprietati particulare

Accesul la loturi se va face prin intermediul străzilor de incinta propuse, de 7.60 m latime, ce se vor organiza in UTRT 5 si se vor realiza pe teren conform planşei U2.

Accesul principal asigurat din strada Principala care are latimea de aproximativ 8.50m cu doua benzi de circulaţie si fara trotuare pe perimetru in situatie existenta.

Pe zona studiata strada Principala se propune a fi lărgită cu urmatoarea alcatuire: 2 benzi carosabile de 3,8 m latime, despartite de un scuar de 3m latime, cu piste de biciclete stanga/dreapta de 3,0 m latime si trotuare stanga/ dreapta de 2,0 m latime . Aceasta conformaţie a străzii va asigura imaginea de centru de cartier a zonei studiate.

Accesurile sunt posibile si din strada Eternitatii, iar propunerea este de a crea o legătură funcţionala intre cele doua străzi cu drumuri cu latimea cuprinsa intre 10,6 m (benzi pentru doua sensuri si trotuare de 1,6 m latime) si 11, 5 m.

Parcarile pentru vor fi rezolvate in interiorul loturilor, pe terenul proprietate, fiind prevăzute 144 locuri de parcare. Apele colectate de pe suprafaţa spatiilor de parcare vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi prevăzut si cu decantor de aluviuni, dupa care vor fi canalizate spre căminul de racord si mai departe in canalizarea centralizata.. Deasemenea se vor prevedea rigole perimetrale de preluare a apelor accidentale si din curăţenie. Aceste ape vor fi trecute deasemeni prin separatorul de hidrocarburi.

Echiparea edilitară:

Toate clădirile vor fi racordate la reţelele edilitare existente si se vor cauta soluţii pentru a suplini lipsa unor reţele.

Se va acorda o atentie speciala problemelor vizuale ridicate de transportul energiei. Nu se admit reţele de gaze naturale, de termoficare sau electrice aeriene. Nu se admit firide de gaze naturale sau tablouri electrice decât in zonele anexe, inaccesibile publicului larg si numai in nise. Lucrările de imbunatatire, extindere sau mărire de capacitate a reţelelor edilitare, daca este cazul, se vor realiza de către investitor.

Se va asigura in mod special evacuarea apelor pluviale de pe suprafeţele de teren neconstruite prin rigole spre canalizare. Sistematizarea verticala a terenului se va realiza astfel incat scurgerea apelor de pe acoperişuri, copertina si de pe terenul amenajat sa se faca către un sistem intern de canalizare - fara sa afecteze proprietăţile învecinate.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, înălțime maximă admisă, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, retragerile față de limitele laterale, principale și posterioare ale parcelei, accesuri auto și pietonale, modul de ocupare a terenului, asigurare parcări și spații verzi in incintă. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu :nu sunt.

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 33 / 24.08.2023 emis de Primăria comunei Ruginesti și a avizelor menționate în acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 1308/06.02.2024 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 1162/12.03.2024 emis de DAJ Vrancea, Punctul de vedere nr. 2288/12.02.2024 emis de DSVSA Vrancea .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1089 / 29.01.2024), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 
  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 1089 / 29.01.2024, Certificat de urbanism nr. 33 / 24.08.2023 emis de Primăria comunei Ruginesti, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Punctul de vedere nr. 1308/06.02.2024 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 1162/12.03.2024 emis de DAJ Vrancea, Punctul de vedere nr. 2288/12.02.2024 emis de DSVSA Vrancea.
  • Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” în ediţiile din 22.01.2024 și 25.01.2024 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.