Back

Proiectul Deciziei etapei de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL Atragere în intravilan în vederea construirii unui cartier rezidenţial de locuinte şi functiuni complementare, titular: MATEI NICOLAI

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE - Proiect

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL

- ,, Atragere în intravilan în vederea construirii unui cartier rezidenţial de locuinte  şi functiuni complementare ”  -

 intravilanul atras al municipiului Adjud, T. 122, P. 649; Nr. Cad. 625100; judeţul Vrancea

 

              Ca urmare a cererii adresate de: MATEI  NICOLAI,  cu domiciliul in municipiul Adjud, str. Nicolae Balcescu, nr. 17;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 8535 / 08.09.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 12.10.2017, etapa de încadrare următoarele:

 

    PLANUL URBANISTIC ZONAL - Atragere în intravilan în vederea construirii unui cartier rezidenţial de locuinte şi functiuni complementare ,

    Titular:  MATEI  NICOLAI  nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

1.      Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

a)      Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

              Planul Urbanistic Zonal va reglementa schimbarea functiunii zonei, regimul de construire, accese, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului ( CUT), procentul de ocupare al terenului ( POT),  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .  

   

                      Principalele elemente ale temei program sunt:

  • Lotizarea terenului pentru locuinţe individuale, pe o suprafaţă de=16.497,0 mp;
  • Amenajare parcari conform HGR 525- RGU;
  • Amenajare acces auto şi pietonal;
  • Amenajare spaţii verzi plantate conform HGR 525- RGU;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;

 

          Terenul studiat are o suprafaţă de 23.803,0 mp şi se află în partea de sud-est a Municipiului Adjud, cu acces din str. Republicii. Conform PUG Adjud, terenul intravilan, in suprafaţă de 5.802,0 mp, este situat in  zonă pentru locuinţe individuale şi funcţiuni complementare, cu categoria de folosinţă agricol-arabil, iar terenul în suprafaţă de 18.001,0 mp este situat în extravilan cu categoria de folosinţă agricol-arabil.

Terenul  are ca vecinatati: La nord,  – proprietăţi private;La est,  – drum balastat;La vest - strada Republicii DN2-E85 si proprietate SC STRATEGIC ADVISORS SRL – Bucureşti ; La sud,  – proprietăţi private;

Terenul aparţine soţilor  Matei Nicolai si Dorina, conform actelor de proprietate.

Accesul in zona pentru public se poate realiza din str. Republicii,  cu amenajările specifice şi in conformitate cu legislaţia in vigoare.

Zona studiata, nu este ocupata cu cladiri şi nu are amenajate accese la str. Republicii.

 

BILANT TERITORIAL

 

 

Nr

 

ZONE SI SUBZONE FUNCTIONALE

          EXISTENT

Construcţii industriale  

          PROPUS

   Complex comercial

       mp

   %

        mp

   %

1.

 L-c1: subzona aferenta amplasarii unor construcii cu funcţiuni complementare - servicii publice –comerţ, cu o suprafaţă de maxim 100,0 mp;

 Max.admisibil

 

    -----

 

  -----                    

      100,00

   

  0,42

2.

L-c2: Subzonă aferentă amplasării unor construcţii pentru locuinţe, pe loturi individuale cu o suprafaţă totală de 16.497,0 mp;

 

 

16.497,00

69,31

3.

L-cr - subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale;

- max. admisibil-

 

     ------

 

  -----

 

 4.666,00

 

19,60

4.

L-zv - subzona spatii verzi plantate- minim admisibil

    ------

  -----

   Minim

 2.470,00

  10,38

5.

L-ed subzona echipare edilitara.

    ------

  -----

     

70,00

 

0,29

6.

Terenuri libere-agricol

23.803,00

100,00

-----------

-----------

 

7.

 

TOTAL suprafata analizata L

 

23.803,00

 

100,00%

 

23.803,00

 

100,00%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 35,00 %;

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 0,70.

 

AMPLASAREA COMPONENTELOR FUNCTIONALE ALE COMPLEXULUI

  • LS-c1 subzona aferenta amplasarii unor construcii cu funcţiuni complementare - servicii publice –comerţ, cu o suprafaţă de  100,0 mp;

Construcţii propuse: construcţii pentru comerţ şi servicii, cu o suprafaţă de 100,0 mp:

-regim de înălţime: P;

-structură constructivă: infrastructură din beton armat, suprastructzră metalică şi sarpantă din ferme metalice sau răşinoase;

-închideri perimetrale: panouri termoizolaroare şi tâmplărie pvc cu geam termopan;

-invelitoare: panouri termoizolatoare;

  • LS-c2 Subzonă aferentă amplasării unor construcţii pentru locuinţe, pe loturi individuale cu o suprafaţă totală de 16.497,0 mp;   

Construcţii propuse: construcţii de locuinţe pe loturi individuale de aproximativ 600,0 mp, inclusiv anexe gospodăreşti care se vor conforma astfel:

-regim de înălţime: locuinţele vor avea regim de înălţime D+P+M, iar anexele gopspodăreşti P;

-structură constructivă: locuinţe infrastructură şi suprastructură din beton armat şi sarpantă din lemn răşinoase; anexe gospodăreşti infrastructură din beton armat şi suprastructură din materiale uşoare (lemn, metal);

-închideri perimetrale: locuinţe zidărie din cărămidă sau bca, anexe gospodăreşti cu panouri termoizolaroare sau alte materiale uşoare finisate;

-protecţie termică: locuinţe termosistem exterior co grosime de cel puţin 10,0 cm iar la anexe de minim 5,0 cm;

-finisaje exterioare: locuinţe tencuieli silicatice pe termosistem iar la anexe funcţie de inchiderile exterioare;

-tâmplării exterioare: din lemn stratificat sau PVC multicameră;

-invelitoare: locuinţe şi anexe olane de tablă profilată vopsită multistrat;

  • LS-cr subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale, cu o suprafaţă de 4.666,0 mp;

Circulaţiile pietonale vor fi realizate borduri şi pavaje din beton presat, iar căile de acces rutier şi platformele pentru parcări vor avea borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic. Toate căile rutiere şi platformele pentru parcări se vor realiza cu pante corespunzătore pentru prelurea apelor pluviale prin cămine colectoare şi dirijate către canalizarea existentă pe drumul comunal de pe partea de sud a amplasamentului.

  • LS-zv - subzona spatii verzi plantate, cu o suprafaţă de 2.470,0 mp;

Pe aceasta subzona se vor realiza, gazonari si plantari cu specii perene cu talie mica, arbori cu talie mare si garduri vii.

  • LS-edsubzona echipare edilitara-post de transformare, cu o suprafaţă de 70,0 mp

Construcţiile propuse pe această subzonă sunt:

  • POST DE TRANSFORMARE ELECTRIC propus cu o putere instalată de minim 465 Kw;
  • Cămin general pentru racord de apă  ecipat cu apometru.
  • Racord canalizare propus;

 

REGIM DE ALINIERE     -     Aliniament obligatoriu impus:

  • 3 metri stinga-dreapta faţă de LEA 20 Kv;
  • Retragere faţă de strada de deservire locală-minim 5,5 m;
  • Amplasarea în parcelă, conform RGU;
  • Alte servituti care guverneaza parcelele: nu este cazul.

 

REGIM DE ÎNĂLTIME   -  Inaltimea maxima a constructiilor de locuit este D+P+M, cu inălţime maximă la cornişă de 7,0m şi maximă la coamă de 10,0 m, de la cota terenului sistematizat; pentru clădiri cu funcţiuni complementare, regimul de înălţime va fi P, cu înălţime msximă ls cornişă de 3,5 m şi max. la coamă de 7,0 m, de la cota terenului sistematizat. 

ECHIPARE TEHNICO- EDILITARA              

Echipare tehnico – sanitara:  Zona studiata nu este echipata edilitar (apă potabilă, canalizare, electrice gaze naturale, telefonie). Amplasamentul din zona de Nord, este racordat la retelele apa – canal, ale operatorului regional SC CUP SA Focsani, prin racorduri/bransamente (racord canalizare si bransament apa rece,)  ce nu pot asigura cerintele noii functiuni.

            In apropierea zonei studiate (la circa 180 ml) exista colectorul general de canalizare al mun. Adjud, cu adancime si capacitate de transport corespunzatoare, ce poate asigura, racordarea gravitationala a noului amplasament. De asemenea, in acceasi zona, exista posibilitati de racordare la reteaua de alimentare cu apa stradala, prin intermediul unei conducte PE ID .

 

             Instalatii de alimentare cu apa: Debitele de alimentare cu apa, pentru necesitati igienico – sanitare si pentru interventia la incendiu, vor fi asigurate prin intermediul unei retele de alimentare cu apa, de incinta, realizate din conducta PE ID De110 mm, racordata la reteaua de alimentare cu apa, stradala, in lungime totala, de  690 ml, in urmatoarea gama de diametre:

  • Conducta PE ID De 110, Pn6: 180 ml – racord la reteaua de alimentare cu apa, existenta;
  • Conducta PE ID De 110, Pn6: 510 ml – retea alimentare cu apa, de incinta

            Pe reteaua de alimentare cu apa, de incinta, pe conducta PE ID De 110, Pn6, se vor monta 5 hidranti supraterani, de interventie la incendiu, Dn 80 mm, iar bransarea consumatorilor, la reteaua de alimentare cu apa, se va realiza prin intermediul a 31 bransamente individuale.

In cadrul zonei studiate, se vor dezvolta: - Locuinte max D+P+M(1E): 29 amplasamente;

                                                       2 amplasamente, aferente functiunilor complementare;

           Pentru aceste functiuni, se va utiliza, in medie, un debit al necesarului de apa, de: 80 l/om si zi, pentru locuinte; respective : 50 l/om si zi, pentru functiuni complementare.

In aceste conditii, pentru o zi conventionala de calcul, de 12 ore, sunt necesare urmatoarele valori ale debitului cerintei de apa :       Q s zi med = 16,5 mc/zi = 1,375 mc/h = 0,38 l/s. 

                                                Q s zi max = 39,6 mc/zi = 3,30 mc/h = 0,91 l/s.

Pentru  perioada de iarna, asigurara debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul a cite unui cazan, cu functionare pe combustibil solid, cu gazeificare, cu randament de ardere ridicat.

Cazanele, individuale, pentru fiecare proprietate, in parte, vor fi montate in incaperi individuale, cu destinatie de centrala termica.Tipul cazanelor, randamentul de ardere ridicat al acestora,asigura dispersia in atmosfera a gazelor de ardere, fara a fi influientate.

Debitul de apa calda menajera va fi asigurat prin intermediul a cite unui  boiler, cu agent intermediar, preparat in cadrul cazanului pentru incalzire, cu acumulare, cu volumul de 100 litri, similar ca tip cu tipul cazanului, amplasat in cadrul centralei termice.

           

Instalatii de canalizare:

Debitele de ape uzate, de natura fecaloid – menajera, colectate de la locurile de producere, vor fi evacuate, la reteaua de canalizare, de incinta si la reteaua de canalizare stradala, prin intermediul unor racorduri PVC U 110.

Reteaua de canalizare, de pe amplasament, stradala, va fi realizata din conducta PVC SN 4, De 315 mm, in sistem unitar (menajer si pluvial) in lungime totala, de 690 ml (180 ml, de racord la colectorul de canalizare si 510 ml, de incinta) .

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, de pe proprietati, vor fi vehiculate, prin lucrari de sistematizare verticala, la gurile de scurgere si de acolo, la reteaua de canalizare stradala.

Deseurile menajere, precolectate in cadrul fiecarei proprietati (amplasament) vor fi preluate, pe baza de contract de prestari de servicii, de catre serviciul local de salubritate.

Alimentarea cu energie electrica: Langa amplasamentul propus noului obiectiv, exista o statie de distributie de medie tensiune cu retee electriceaeriene (LEA 20 KV). Din cadrul acesteia seva realizeaza in sistem subteran alimentareapentru postul de transformare tip anvelopa, propus aproximativ in zona centrala a terenului studiat.

Racordarea noului obiectiv la Sistemul Energetic Național (SEN) se va face prin intermediul unui post de transformare  propriu100 kVA de tip anvelopa. Masura (contorizarea) energiei electrice se va face pe joasa tensiune la consumatori.

Lucrari necesare la alimentare cu energie electrica (medie tensiune): racord alimentare 20KV. propusl=45m; realizare platforma betonata aferenta postului de transformare, procurare post de transformare in anvelopa 100KVA (90) - 20/0,4KV ; realizare priza de pamant la postul de transformare.

 

Lucrari de joasa tensiune in incinta :  cablu subteran alimentare consumatori (l=350 m);  cablu subteran alimentare iluminat,          l=790m; stalpi de iluminat  (bc=14.)

Telecomunicatii :  Obiectivul propus va fi bransat la reteaua Telekom din zona.  Se vor asigura conexiuni, cablaje la telecomunicatii cat si la internet.

 

2.      Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

a)      probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

b)      natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.

c)      natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)     riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul. Planul propune masuri in vederea respectarii standardelor de calitate a vietii.

e)      mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;

f)       Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

g)      efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

h)      Informarea si participarea publicului :

      Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 08.09.2017 si din data de 11.09.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

     În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 6404/26.09.2017, certificat de urbanism nr. 275/04.08.2017  emis de Primaria Municipiului Adjud,  aviz de oportunitate nr. 36/04.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta disfunctionalitati, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa, aviz de principiu nr. 9229/21.09.2017  emis de SC CUP SA – Sucursala Apa-Canal Adjud, adresa nr. 6404/26.09.2017 emisa de DSP Vrancea, adresa nr. 4773323/21.09.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea, adresa nr. 4304/19.09.2017 emisa de DRDP Iasi-Sectia de Drumuri Nationale Focsani, adresa nr. 45168/25.09.2017 emisa de Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea – Serviciul Rutier.

 

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

 

 

             

   Director Executiv,

             Şef  Serviciu A.A.A.,

 

Valentin LOGODINSCHI

             Marilena MĂNĂILĂ

     

 

 

 

 

 Întocmit,    

 Adriana MIHAILA