Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE - Proiect - Titular : STROE CONSTANTIN

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE  - Proiect

 din data de 29.01.2015

 Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de STROE CONSTANTIN din Medgidia, str. Kemal-Agi-Amet, nr. 13, jud. Constanta, inregistrată la Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea cu nr. 7606/03.09.2014, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,
Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.01.2015, ca proiectul ,,Construire casa de locuit" propus a fi realizat în com. Tulnici, sat Lepsa, T 48, P 1881 (Punct Schit), jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.
 

  Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:
a) Proiectul intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, amplasamentul acestuia fiind suprapus Sitului de Interes Comunitar Putna Vrancea- ROSCI0208, Ariei Speciale de protectie avifaunistica Muntii Vrancei – ROSPA 0088 si Ariei protejate de interes national Parcul Natural Putna-Vrancea.

b) Caracteristicile proiectului: Proiectul prevede construirea unei case de locuit avand regim de inaltime parter, Sc = 98,15 mp, structura din zidarie portanta din caramida, centuri din beton armat turnate pe o talpa din beton simplu, planseu si sarpanta din lemn, tamplarie PVC cu geam termopan, acoperis cu invelitoare din tigla.

Structura functionala: sufragerie, dormitor, bucatarie, hol, baie, camara si spatiu pentru centrala termica. Cota terenului sistematizat (trotuarului) = - 0,7 m.

Accesul la teren: din drumul national DN2 D Focsani – Tg. Secuiesc, in localitatea Lepsa se desprinde drumul judetean DJ 205F lepsa – Soveja, continuand cu drumul forestier  de pe Valea Paraului Lepsa.

Asigurarea utilitatilor: alimentarea cu apa: se va realiza din fantana cu hidrofor; evacuarea apelor uzate se va face prin intermediul unei retele de canalizare din PVC catre un bazin vidanjabil etans;

- alimentarea cu energie electrică se va asigura prin racord la reteaua de electricitate din zona;

- alimentarea cu energie termica: se va face cu centrala termica cu combustibil solid (lemne).

Lucrari necesare organizarii de santier

- curatarea si nivelarea terenului, imprejmuirea incintei, constructii sumare (magazii, etc);

- localizare: pe amplasamentul investitiei.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei: zonele libere de constructii vor fi ecologizate si readuse la starea initiala prin amenajarea spatiilor verzi.

b.1. mărimea proiectului: suprafaţa totală teren = 685 mp, S construita = 98,15 mp.

b.2. cumularea cu alte proiecte: nu sunt date referitoare la existenta unui alt proiect in derulare sau planificat.

b.3. utilizarea resurselor naturale: -

b.4. producţia de deşeuri:

- deseurile rezultate in faza de constructie (lemn, plastic, hartie, carton) se vor colecta selectiv si se vor valorifica prin operatori specializati;

- surplusul de pamant rezultat din sapaturi se va utiliza pentru nivelarea terenului si umpluturi;

- deseurile menajere rezultate vor fi colectate in europubele sipreluate de catre un operator de servicii de salubritate, pe baza de contract.

b.5. emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- Protectia calitatii apelor: apele uzate vor fi preluate de o retea de canalizare din PVC si colectate intr-un bazin vidanjabil etans;

- Protectia calitatii solului: in cazul scurgerii accidentale de uleiuri/carburanti de laa mijloacele de transport folosite, se vor lua imediat masuri de colectare si prevenire a poluarii solului si apei subterane; pe timpul organizarii de santier se va utiliza o toaleta ecologica;

- Protectia ecosistemelor terestre si acvatice: se vor respecta prevederile legale in vigoare privind protectia si conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice.

b.6. riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate: titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectului: terenul este amplasat in intravilan com. Tulnici, sat Lepsa, Tarla 48, Parcela 1881, jud. Vrancea. Vecinatati: 2 m fata de limita de hotar cu lotul 1, 3 m si 14,6 m fata de limita de hotar cu drum forestier, 14,15 m fata de limita de hotar cu lotul 3. Padurea este la limita de hotar cu lotul nr. 1, la cca 65 m, iar distanta pana la albia paraului Lepsa este de cca 25 m.

Coordonatele amplasamentului:

Nr.        X (m)         Y (m)

pct.

1       497612,91   621114,60

2       497621,63   621108,97

3       497630,81   621098,69

4       497634,24   621102,26

5       497647,74   621118,51

6       497646,73   621125,66

7       497630,58   621135,86

Localizarea proiectului in raport cu ariile naturale protejate: amplasamentul se suprapune Sitului de Interes Comunitar Putna Vrancea- ROSCI0208, Ariei Speciale de protectie avifaunistica Muntii Vrancei – ROSPA 0088 si Ariei protejate de interes national Parcul Natural Putna-Vrancea.

c.1. utilizarea existentă a terenului: folosinta actuala: curti constructii; destinatii admise: locuinte si dotari complementare.

c.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: -

c.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

- zonele umede: nu este cazul;
- zonele costiere: nu este cazul;

- zonele montane şi cele împădurite: Parcul Natural Putna-Vrancea;

- parcurile şi rezervaţiile naturale: amplasamentul este situat in zona de dezvoltare durabila a Parcului Natural Putna-Vrancea, intr-un areal integrat in PUG – ul actual al satului Lepsa ca zona de intravilan – zona cu destinatie rezidentiala/constructii.

- ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.: nu este cazul;

- zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de  protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică:

Avand in vedere lipsa de pe amplasament si din vecinatatea acestuia a oricarei specii sau parti de habitat de interes conservativ, impactul produs pe perioada constructiei va fi nesemnificativ si se va manifesta doar punctual. Valorile naturale, peisajul, speciile si habitatele de interes conservativ care au facut obiectul desemnarii acestei arii protejate nu vor fi afectate prin implementarea proiectului propus;

- ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul;

- ariile dens populate: nu este cazul;

- peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potenţial:

d.1. extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate: -

d.2. natura transfrontieră a impactului: nu este cazul;
d.3. mărimea şi complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (precizate in memoriul de prezentare);

d.4. probabilitatea impactului: nesemnificativa;
d.5. durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: in perioada de execuţie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar, iar la finalizare calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

 

• Investitia se va realiza cu respectarea documentatiei depuse la A.P.M. Vrancea, precum si a normativelor si prescriptiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislatiei de mediu in vigoare, a prevederilor certificatului de urbanism nr. 31/30.06.2014 emis de Primaria Tulnici.

• Se vor respecta cu strictete prevederile Avizului emis de Administratia Parcului Natural Putna- Vrancea.

• Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului conform prevederilor legale.
• La executarea lucrărilor se vor respecta normele PSI, normele sanitare, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare.

• Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrarilor.

• Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier si sa nu creeze disconfort in zona.

• Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

• Se vor lua masuri pentru prevenirea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.

• Se vor respecta limitele de zgomot produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor in conformitate cu H.G. nr.1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor.

• Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

• La realizarea investitiei, se vor utiliza utilaje performante, cou nivel redus al emisiilor de noxe si care au revizia tehnica la zi; umectarea, daca este cazul, a suprafetelor, in scopul dispersiei prafului si /sau a pulberilor datorateposibilelor excavatii in cadrul lucrarilor de constructie, iar activitatile generatoare de zgomot se vor desfasura numai pe durata zilei, fara a depasi limita admisa.

• Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

• Nu se vor stoca combustibili in şantier.

• Se vor evita pierderile de carburanti sau lubrifianti la stationarea utilajelor/mijloacelor de transport utilizate; pentru aceasta, se vor verifica atent toate utilajele/mijloacele de transport utilizate.

• Pe parcursul efectuarii lucrarilor de constructii, se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate. Se vor monta

panouri de avertizare pe drumurile de acces si se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de pulberi in suspensie si sedimentabile.

• Se interzice efectuarea lucrarilor de intretinere si reparatii a mijloacelor de transport in cadrul obiectivului de investitii, precum si alimentarea cu carburanti a acestora; aceste lucrari se vor realiza numai prin unitati specializate autorizate.

• Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, etc) si readucerea terenului la starea initiala.

• Deseurile de constructie vor fi transportate si depozitate la o platforma autorizata.

• Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia pecifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizeaza lucrarile.

• Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva /depozitarea temporara a tuturor categoriilor de deseuri produse (deseuri de ambalaje, deseuri metalice, de lemn, etc), atat in timpul lucrarilor de executie a proiectului, cat si in timpul functionarii obiectivului, pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deseuri produse, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor.

• Este interzisa depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.
• Este interzisa arderea deseurilor rezultate atat in timpul lucrarilor de executie a proiectului, cat si in timpul functionarii obiectivului.

• Deseurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrarilor de constructii (metalice feroase si

neferoase, hartie – carton, plastic – PET, textile) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate cu mijloace de transport  adecvate fiecarui tip de deseu, la un operator specializat autorizat in vederea eliminarii/valorificarii; transportul acestor tipuri de deseuri se va face de catre o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

• Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii si in perioada functionarii obiectivului vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

• Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor.

• Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.

Se vor respecta normele legale in vigoare privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice.

• Este interzisa schimbarea modului de utilizare a terenurilor pe suprafetele in care se constata prezenta unor zone importante de cuibarit, hranire, reproducere sau colonii ale speciilor de interes conservativ; se vor evita activitatile care distrug sau degradeaza habitatul speciilor; se va limita poluarea fonica. 

• Sunt interzise:

  • deteriorarea si/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihna;
  • deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intentionata a cuiburilor si/sau oualor din natura;
  • perturbarea intentionata in cursul perioadei de reproducere, de crestere, de hibernare si de migratie;
  • recoltarea florilor sau a fructelor, culegerea, taierea, dezradacinarea sau distrugerea cu intentie a acestor plante in habitatele lor natural, in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • arderea vegetatiei.

• Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

• Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare, iar A.P.M. Vrancea va aplica in mod corespunzator, in aceasta situatie, prevederile art. 22 alin. (3) din HG nr. 445/2009.

• La finalizarea proiectului, titularul proiectului va notifica autoritatea competenta pentru protecţia mediului in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

• Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.
 

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale:

• O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările si completările ulterioare;

• Legea nr. 211 /2011 privind regimul deşeurilor;

• H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României;
• H.G. nr. 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;

• H.G. nr. 352 /21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 /2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate.

 

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.