Back

Proiectul Deciziei Etapei de Incadrare - COMUNA COTESTI

       PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Afisat in data de 03.09.2015

 

                  Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA COTESTI cu sediul in com. Cotesti, jud. Vrancea, inregistrata la nr. 7451 / 26.08.2015, in baza Hotararii Guvernului nr. 445 / 2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007, regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 03.09.2015, ca proiectul: ,,  Modernizare drumuri de exploatare comuna Cotesti, judetul Vrancea prin programul FEADR – masura 1.2.5 , propus a fi amplasat in intravilanul si extravilanul comunei Cotesti, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

 

        Justificarea prezentei decizii:         

 

        I. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele :

 

a). Proiectul se incadreaza in prevederile H.G. nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

 

     b). Caracteristicele proiectului :

1. Marimea proiectului:

 

           Drumurile de exploatare agricolă asigură legătura dintre masivele de terenuri agricole, deplasarea spre centrele de producţie şi unităţile prestatoare de servicii şi acced în reţeaua drumurilor comunale şi judeţene.

         Traseele drumurilor de exploatare sunt proiectate pe traseele drumurilor existente şi nu sunt afectate suprafeţe de teren din proprietate privată sau de stat, având o lungime totală de 6120,00 m.

            Drumul A – are o lungime totală de 1760,00 m şi lăţimea părţii carosabile de 4,00 m

Drumul B –  are o lungime totală de 4360,00 m şi lăţimea părţii carosabile de 5,50 m

   Structura constructivă propusă şi verificată prin calculul de dimensionare a sistemului rutier, constă într-un complex rutier cu următoarea alcătuire:

  1. Sector de drum din balast (drum A km 0+000 – km 0+830 şi  km 1+380 – km 1+760):
    • completare fundaţie cu 15 cm balast
    • 20 cm piatră spartă amestec optimal
    • strat de mixtură asfaltică AB2 6 cm grosime
    • amorsare strat suport
    • strat uzură din beton asfaltic BA16 4 cm grosime
  2. Sector de drum asfaltat (drumul A km 0+830 – km 1+380 şi drumul B):
    • reparaţii strat suport (plombări)
    • mixtură asfaltică AB2 6 cm grosime (4+2)
    • strat de uzură din beton asfaltic BA16 4 cm grosime.

       Pe sectoarele de drum cu asfaltul degradat ce necesită lucrări de plombare, după executarea lucrărilor de reparaţii, mixtura asfaltică se va aşterne în grosime de 6 cm (strat de bază 4+2 cm reprofilare), după care se va aşterne stratul de uzură.

        2. Cumularea cu alte proiecte: Nu este cazul.

        3. Utilizarea resurselor naturale: Nu este cazul.

        4. Productia de deseuri: Deşeurile rezultate din activitatea zilnică desfăşurată în cadrul organizărilor de şantier şi a bazelor de producţie vor fi colectate în pubele  amplasate în locuri special destinate acestui scop; pubelele vor fi preluate periodic de către serviciile de salubritate din zonă, pe bază de contract.

        5. Emisiile poluante, inclusiv zgomot si alte surse de disconfort: posibil pe perioada construirii.

        6. Riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

    

c). Localizarea proiectului: Traseul supus reabilitarii si modernizarii se desfasoara pe teritoriul administrativ intravilan si extravilan al comunei Cotesti.

1. Utilizarea existenta a terenului : drum de interes local ( drumuri de exploatare ).

2. Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu s-au identificat resurse naturale.

3. Capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

a. zonele umede : Nu este cazul.

b. zonele costiere : Nu este cazul.

c. zonele montane si impadurite : Nu este cazul.

d. parcurile si rezervatiile naturale : Nu este cazul.

e. ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt :  zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : Nu este cazul.

f. zonele de protectie speciala : Nu e cazul.

g. ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost depasite : Nu este cazul.

h. ariile dens populate :  Nu este cazul.

i. peisaje cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : Nu este cazul.

 

d). Caracteristicele impactului potential.

 

1.Extinderea impactului : aria geografica si numarul de persoane afectate : Nu este cazul.

2.Natura transfrontiera a impactului : Nu este cazul.

3.Marimea si complexitatea impactului : Nu este cazul.

4.Probabilitatea impactului : Impact redus.

5.Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic).

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

 

Conditii generale :

 

  • Investitia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislatiei de mediu in vigoare si a avizelor de specialitate prevazute in certificatul de urbanism nr. 159 / 06.08.2015, eliberat de Consiliul Judetean Vrancea.
  • Se vor realiza rigole de colectare a apelor pluviale.
  • Sistemul de scurgere a apelor va fi proiectat si va fi intretinut astfel incat sa protejeze drumul si terenurile adiacente (curatire si decolmatare santuri si rigole existente; curatire si decolmatare podete;  santuri si rigole noi).
  • In cazul zonelor umede si zonelor din apropierea cursurilor de apa se vor executa lucrari specifice pentru evitarea baltirilor.
  • Se interzic lucrarile de intretinere si reparatii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul obiectivului de investitii ( acestea se vor reliza numai prin unitati de specialitate autorizate).
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a rezidiilor de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier, pietonal sau sa creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar.
  • Se interzice depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezulatate in sau in spatii neamenajate in acest scop.
  • Deseurile de constructie vor fi transportate la depozite autorizate.
  • Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole ( resturi materiale, anrocamente, gramezi de pamant, etc.) si readucerea la starea initiala.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate.
  • Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata.
  • La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Materialele fine ( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier.
  • Se va anunta APM Vrancea in situatia in care apar elemente noi, neprevazute in documentatia tehnica initiala.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor de investitii.
  • Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de incadrare.

 

 

       Masuri de prevenire si reducere a poluarii generate in perioada realizarii investitiei:

 

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.
  • Lucrarile propuse in proiect vor respecta  prevederile proiectului tehnic si a avizelor de specialitate, mentionate in certificatul de urbanism nr. 159 / 06.08.2015.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.
  • Organizările de şantier vor fi dotate cu sisteme de preluare a apei uzate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului.
  • Apele uzate tehnologice rezultate din procesele de preparare a materialelor de construcţie se vor colecta şi epura în decantoare înainte de descărcare.
  • Se vor respecta normele de protecţie sanitara a surselor de alimentare cu apa subterana sau de suprafaţa.
  • Alegerea de trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului pentru vehiculele care transporta materiale de construcţie ce pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va realiza cu vehicule acoperite cu prelate şi pe drumuri care vor fi umezite.
  • Evitarea dispersării unei organizări de şantier pe mai multe amplasamente şi utilizarea unor echipamente moderne, care conduc la reducerea emisiilor in aer.
  • Utilajele tehnologice vor respecta prevederile HG nr. 332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor destinate vehiculelor pentru transportul rutier de persoane sau marfă şi stabilirea masurilor de limitare a emisiilor gazoase şi de particule poluante provenite de la acestea, in scopul protecţiei atmosferei.
  • Evitarea ocupării terenurilor de calităţi superioare pentru organizarea de şantier, gropi de împrumut, depozite temporare sau definitive de terasamente şi materiale de construcţii.
  • Pe parcursul lucrarilor de constructii se vor monta panouri de avertizare pe drumurile de acces, se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de pulberi in suspensie si sedimentabile.
  • Stratul de sol fertil decopertat va fi depozitat in conditii corespunzatoare in vederea utilizarii lui pentru imbunatatirea calitatii unor terenuri degradate sau    la refacerea unor zone afectate, numai dupa obtinerea acceptului autoritatilor de  specialitate.
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier  sau sa creeze disconfort in zona.      
  • Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • La realizarea lucrarilor de constructie – montaj ale investitiei se vor evita zonele care afecteaza elementele peisagistice, urmand ca la finalizarea lucrarilor zonele afectate sa fie aduse la starea initiala.
  • Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea celor care realizeaza lucrarile.
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deseuri produse, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor.
  • Deseurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrarilor de constructii (metalice, feroase si neferoase, hartie si carton, plastic, PET, etc ) vor fi colectate / stocate temporar pe tipuri, in functie de sortimente, in recipiente speciale, in vederea valorificarii prin societati autorizate specializate.
  • Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate/stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Locurile de parcare se vor realiza in sistem impermeabil.
  • Se va asigura nivelul de zgomot conform legislatiei in vigoare.

 

           Nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si evaluarii adecvate.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.