Back

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE - Titular - PRIMARIA TATARANU

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Afisat in data de 26.03.2015

 

 

       Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  PRIMARIA TATARANU  din com. Tataranu, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 2600 din 19.03.2015, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 26.03.2015, ca proiectul ,, Modernizare drumuri comunale in comuna Tataranu, judetul Vrancea – km '' propus a fi amplasat in com. Tataranu, satele Bordeasca Veche, Bordeasca Noua, Vajaietoarea, Tataranu, Martinesti, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct. 13  a);

b) Caracteristicile proiectului

1) Marimea proiectului:

          LUCRARI PROPUSE

Proiectul tehnic propune realizarea unor lucrari de modernizare a drumurilor de interes local, in lungime totala de 9,578 km.

Pe tronsonul de drum analizat natura carosabilului este neamenajata sau pietruita in mod corespunzator, latimea partii carosabile si platforma drumului are latimea de 3,5-5 m, respective 5-7 m iar distanta intre garduri ( limite de proprietate) fiind cuprinsa intre 4-12 m.

Datorita faptului ca drumurile nu au un sistem dirijat de scurgere a apelor pluvial in perioadele ploioase, apa din precipitatii balteste si se scurge pe partea carosabila.

 

Lucrarile propuse in vederea reabilitarii drumurilor constau in:

  • Realizarea unei imbracaminti asfaltice;
  • Realizarea santurilor de scurgere a apelor pluvial catre emisari;
  • Realizarea acceselor catre proprietati.

 Modernizarea drumurilor locale din comuna Tataranu se va realiza pe amplasamentul existent, elementele geometrice atat in plan, cat si in profil longitudinal si transversal vor fi adaptate la amplasamentul existent, astfel incat proprietatile riverane drumului sa nu fie afectate, iar instalatiile electrice din zona sa nu fie mutate.

Drumurile locale ce vor fi supuse modernizarii in cadrul proiectului sunt:

  • Tataranu:   drumul local Politiei               L=186,50 m

                  drumul local Podul de Fier I   L=693,20 m

                  drumul local Podul de Fier II  L=249,50 m

                  drumul local Glozilor              L=351,70 m

                  drumul local Berzei                 L= 466,20 m

                  drumul local Stadionului II     L=208,60  m

  • Martinesti:  drumul local Vale                  L=392,70 m
  • Vajaietoarea: drumul local Pacii               L=193,10 m

                      drumul local Puntii             L= 244,40 m

                      drumul local Vechi             L=505,80 m

  • Bordeasca Noua: drumul local Bisericii    L= 339,00 m

                  drumul local Vraciu     L=367,50 m

                  drumul local Zorilor    L= 339,20 m

  • Bordeasca Veche:  drumul Casa Specialistului   L= 820,80 m

                     Drumul local Lalelelor     L= 661,70 m

                     Drumul local Intre Garduri L=327,90 m

                     Drumul local I Micsunelelor  L= 221,20 m

                     Drumul local Cucului         L= 161,80 m

                     Drumul local Orhideelor    L= 502,20 m

                     Drumul local Stadionului I  L= 278,00 m

                     Drumul local Peco               L= 145,40 m

                     Drumul local Sticletilor        L= 835,20 m

                      Drumul local Crivat             L= 227,00 m

                     Drumul local Mecanizatorilor L= 463,20 m

                     Drumul local Trandafirilor   L= 396,20 m       

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- se vor respecta prevederile actelor normative cu privire la organizarea de şantier, depozitarea combustibililor, materialelor de construcţii în locuri special amenajate,  excedentul de pământ se va depozita în spaţiile puse la dispoziţie de către administraţia publică locală.

La finalizarea lucrărilor, suprafeţele de teren ce se ocupă temporar se vor reda folosinţei anterioare, la starea iniţială.        

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul  comunei Tataranu, satele Bordeasca Veche, Bordeasca Noua, Vajaietoarea, Tataranu si Martinesti , conform Certificatului de Urbanism nr. 3/17.03.2015 emis de Primaria Tataranu, jud. Vrancea.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

     c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

   f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: perioada de expunere va fi redusa ,    întrucât poluanţii se vor manifesta pe tronsoane ale lucrărilor de execuţie. In perioada de   execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar. Pe măsura realizării lucrărilor si închiderii fronturilor de lucru , calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la  parametrii anteriori.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in Certificatul de Urbanism nr. 3 din 17.03.2015 eliberat de Primaria Tataranu, judetul  Vrancea.
  • Se vor realiza rigole de colectare a apelor pluviale.
  • Sistemul de scurgere a apelor va fi proiectat si va fi intretinut astfel incat sa protejeze drumul si terenurile adiacente (curatire si decolmatare santuri si rigole existente; curatire si decolmatare podete;  santuri si rigole noi).
  • In cazul zonelor umede si zonelor din apropierea cursurilor de apa se vor executa

        lucrari specifice pentru evitarea baltirilor.

  • Se interzic lucrarile de intretinere si reparatii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul obiectivului de investitii ( acestea se vor reliza numai prin unitati de specialitate autorizate).
  • Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a rezidiilor de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier, pietonal sau sa creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar.
  • Se interzice depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezulatate in sau in spatii neamenajate in acest scop.
  • Deseurile de constructie vor fi transportate la depozite autorizate.
  • Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole ( resturi materiale, anrocamente, gramezi de pamant, etc.) si readucerea la starea initiala.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate.
  • La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Materialele fine ( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului; alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.
  •    Alegerea de trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului pentru vehiculele care transporta materiale de construcţie ce pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va realiza cu vehicule acoperite cu prelate şi pe drumuri care vor fi umezite.
  • Evitarea dispersării unei organizări de şantier pe mai multe amplasamente şi utilizarea unor echipamente moderne, care conduc la reducerea emisiilor in aer.
  • Utilajele tehnologice vor respecta prevederile HG nr. 332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor destinate vehiculelor pentru transportul rutier de persoane sau marfă şi stabilirea masurilor de limitare a emisiilor gazoase şi de particule poluante provenite de la acestea, in scopul protecţiei atmosferei.
  • Evitarea ocupării terenurilor de calităţi superioare pentru organizarea de şantier, gropi de împrumut, depozite temporare sau definitive de terasamente şi materiale de construcţii.
  • Pe parcursul lucrarilor de constructii se vor monta panouri de avertizare pe drumurile de acces, se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de        pulberi in suspensie si sedimentabile.
  • Stratul de sol fertil decopertat va fi depozitat in conditii corespunzatoare in vederea utilizarii lui pentru imbunatatirea calitatii unor terenuri degradate sau    la
  • refacerea unor zone afectate, numai dupa obtinerea acceptului autoritatilor de  specialitate.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.          
  • Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :
  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului, cu modificarile, aprobarile si completarile ulterioare;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.