Pentru Autorizațiile de mediu și Autorizațiile integrate de mediu se aplică viza anuală

Autorizațiile de mediu și autorizațiile integrate de mediu trebuie vizate anual, conform Ordinului Ministerului Mediului nr. 1150/27.05.2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu.

          Reamintim titularilor activităților că termenul în care se solicită aplicarea vizei anuale a autorizației de mediu și/sau autorizației integrate de mediu este de maximum 90 de zile și de minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația. În cazul în care autorizația a fost revizuită, termenul de 60 de zile se va calcula în funcție de ziua și luna în care a fost emisă autorizația inițială.

          Pentru obținerea vizei anuale, titularul activității este obligat să solicite aplicarea vizei anuale la autoritatea publică pentru protecția mediului emitentă a autorizației de mediu/autorizației integrate de mediu, prin depunerea următoarelor documente:

  1. Cererea conform modelului prevăzut la Anexa 1 la procedură,
  2. Raportul anual de mediu și/sau raportările menționate în actele de reglementare după caz,
  3. Declarația pe propria răspundere că desfășoară activitatea în aceleași condiții pentru care a fost emisă autorizația de mediu sau autorizația integrată de mediu și că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație, conform modelului prevăzut la Anexa nr. 2 la procedură,
  4. Dovada achitării tarifului de 100 de lei în cazul autorizației de mediu și de 300 lei în cazul autorizației intgrate de mediu. Tariful nu se restituie solicitantului în cazul în care solicitarea de aplicare a vizei anuale este respinsă.

          Solicitarea vizei anuale se face separat pentru fiecare autorizație de mediu sau autorizație integrată de mediu deținută de titular.

          Pentru autorizația de mediu revizuită și autorizația integrată de mediu revizuită, titularul solicită aplicarea vizei în anul imediat următor revizuirii, cu respectarea termenelor legale de solicitare a vizei anuale, conform ordinului amintit mai sus.

          Pentru solicitările transmise după termenul legal, respectiv cu maximum 90 de zile și cu minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația pe care titularul o deține, autoritatea publică pentru protecția mediului acceptă solicitarea și, în termen de 5 zile lucrătoare, transmite titularului o notificare cu privire la nerespectarea termenului de solicitare și suspendarea actului de reglementare pentru o perioadă echivalentă cu perioada de întârziere față de termenul legal.

          Perioada de suspendare începe după data emiterii autorizației/autorizației intergate de mediu (ziua și luna). Totodată, autoritatea publică pentru protecția mediului informează Garda Națională de Mediu

Formulare necesare pentru procedura de autorizare de mediu

Conform Ord. 1798/2007 (M. Of.  din 27.11.2007)modificat si completat de Ord. 1298/2011  de aprobare a procedurii de emitere a autorizatiei de mediu

 

La solicitarea unei autorizaţii de mediu sau cu minimum 45 de zile înainte de expirarea unei autorizaţii de mediu existente, titularul activităţii este obligat să depună la Agentia de Mediu următoarele:

   a) cererea pentru eliberarea autorizaţiei de mediu – in doua exemplare, stampilate, semnate, inregistrata;

   b) fişa de prezentare şi declaraţia având conţinutul cuprins în anexa nr. 2 la Ord 1798/2007;

   c) dovada că a făcut publică solicitarea prin cel puţin una dintre metodele de informare specificate în anexa nr. 3 (anunt in mass – media locala, se ataseaza pagina intrega din ziar; sau , in mediul rural – anunt public vizat de Primarie);

Conţinutul minim al informaţiilor in anuntul public:

  •  Datele de identificare a unităţii care a solicitat actul de reglementare (denumirea unităţii, adresa, fax, telefon etc.), 
  • Denumirea activităţii,  
  • Amplasarea obiectivului şi adresa, 
  • Scopul acţiunii propuse, 
  • Prezentarea succintă a activităţii,  
  • Informaţii generale asupra măsurilor de protecţie a mediului şi despre eventualul impact asupra factorilor de mediu,  
  • Adresa, telefonul şi faxul autorităţii pentru protecţia mediului, la care se pot obţine informaţii suplimentare şi la care se depun în scris, sub semnătură şi cu datele de identificare, contestaţii, sugestii legate de proiect sau de activitate: Oradea, B-dul Dacia nr. 25/A, tel/fax 0259/444590,  
  •  Data limită până la care se primesc propuneri şi contestaţii este de 15 zile de la aparitia anuntului.

   d) planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă a obiectivului = PIESE DESENATE;

   e) procesul-verbal de constatare pentru verificarea respectării tuturor condiţiilor impuse prin acordul de mediu sau nota privind stadiul de realizare a programului de conformare existent, după caz (pentru obiectivele pentru care a fost emis Acord de Mediu la executia obiectivului)/ Notificarea /Autorizatia de mediu anterioara (copie).

   f) Acte doveditoare asupra dreptului de folosință a amplasamentului;

   g) Certificat constatator 

Formular - Acord colectare date cu caracter personal- conform prevederilor Legii nr.190/2018 / Consimțământ - conform prevederilor Legii nr. 9/2023

Autorizația de mediu  își pastrează valabilitatea pe toată perioada în care beneficiarii lor obțin viza anuală.

Tarif initial autorizare = 500 RON, pentru activitatile ce vor necesita bilant de mediu tariful de  continuare procedura se stabileste ulterior.

Tarif revizuire autorizatie 250 lei (Revizuire- inseamana cind sunt modificari la autorizatia valabila – in termen)

Tarifele se achita la casieria APM Bihor odata cu documentatia, sau prin OP – se ataseaza copie la documentatia ce se depune la APM:

Contul IBAN al A.P.M. Bihor deschis la Trezoreria Municipiului Oradea:

COD FISCAL

CONT IBAN

4208471

RO70TREZ0765032XXX000255

 

 

 


Autorizaţia de mediu

AUTORIZAŢIA DE MEDIU - este actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activităţi existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune
Categoriile de activitati cu impact semnificativ asupra mediului pentru care este necesara obtinerea autorizatiei de mediu sunt prevazute in anexa nr.1 din Ordinul M.M.D.D 1798/2007.


PROCEDURA
- Ordinul M.M.D.D 1798/2007 pentru aprobarea procedurii de autorizare a activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului (nu se aplica pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu)
- Ordinul MAPAM 818/2003 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu modificat si complectat prin Ordinul MMGA nr.1158/2005.
- Ordinul MAPAM 36/2004 privind aprobarea Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu

CÂND SE SOLICITĂ AUTORIZAȚIA DE MEDIU ?
Solicitarea si obtinerea autorizatiei de mediu sunt obligatorii atit pentru desfasurarea activitatilor existente, cat si pentru inceperea activitatilor noi.

Solicitarea unei autorizatii de mediu se face cu minimum 45 de zile inainte de expirarea unei autorizatii de mediu existente.

UNDE SE SOLICITA AUTORIZATIA DE MEDIU ?
Autorizatia de mediu se solicita la sediul Agentiei pentru Protectia Mediului  in a carei raza se afla amplasamentul.

Conform art.14. alin.2 din OUG 195/2005 privind Protecţia mediului, "Funcţionarea fără autorizaţie de mediu este interzisă pentru activităţile care fac obiectul procedurii de autorizare din punct de vedere al protecţiei mediului."

LEGISLATIE CURENTA

  • OUG 195/2005 privind Protecţia Mediului  cu modificările şi completările ulterioare.
  • Ordinul M.M.D.D 1798/2007 pentru aprobarea procedurii de autorizare a activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului
  • Legea nr.359/08.09.2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice.
  • Ordonanta de urgenta nr. 75/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr.359/08.09.2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice
  • Legea 278/2013 privind emisiile industrilale
  • Ordinul MAPAM 818/2003 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu modificat si complectat prin Ordinul MMGA nr.1158/2005.
  • Ordinul MAPAM 36/2004 privind aprobarea Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu
  • Ordinul MMAP nr. 1.150 din 27 mai 2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu


MODALITĂŢI DE REVIZUIRE/REAUTORIZARE

Revizuirea autorizatiei de mediu se realizeaza ori de cate ori exista o schimbare de fond a datelor care au stat la baza emiterii ei. Titularul va informa in scris A.P.M. despre acest lucru, iar A.P.M. va emite o autorizatie de mediu revizuita, incluzand acele date care s-au modificat, sau va decide reluarea procedurii de emitere a unei noi autorizatii de mediu.

In situatia schimbarii titularului, denumirii sau formei juridice a societatii, cand activitatile se desfasoara in aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia de mediu, aceasta se transfera pentru noul titular sau pentru noua denumire a societatii. In acesta situatie nu se percep taxe sau tarife.


TAXE SI TARIFE
Conform Ordinului Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice nr.938/2014

VALABILITATE
Autorizația de mediu și autorizatia integrată de mediu își pastrează valabilitatea pe toată perioada în care beneficiarii lor obțin viza anuală.

 


Anunț privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu aprobată prin Ordinul MMAP 1150/2020

În data de 11 iunie 2020 a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I  nr . 495,  Ordinul nr. 1150/2020 al Ministrului Mediului, Apelor si Pădurilor privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizatiei de mediu si autorizatiei integrate de mediu.