Back

„Construire strazi si sens giratoriu in 3 faze” SC URBAN INVEST SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect 20.02.2019

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC URBAN INVEST SRL cu sediul în jud. Brașov, mun.Brasov, str.Carpatilor, str.Stefan Baciu, nr.2 înregistrată la APM Brașov cu 18079 din 22.11.2018, în baza:

{C}§  {C}Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;

{C}§  {C}Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 19597/19.12.2018 si nr 1183/22.01.2019 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.12.2019, că proiectul „Construire strazi si sens giratoriu in 3 faze”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, mun. Brașov, str. Carpaților, amplasament identificat prin extrase CF nr.154338, 154401, 154620 – Brasov, nr.154338, 154401, 154620, conform C.U. nr. 3152 din 20.11.2018 emis de Primăria Municipiului Brașov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

{C}a)  {C} proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa nr. 2, pct.10 lit.b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcărilor auto publice;   

{C}b)    titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;

{C}c)    lipsa observațiilor din partea publicului interesat;

{C}d)    în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

Terenul ce va fi ocupat de noua retea stradala si pietonala este situat in intravilanul Municipiului Brasov, in perimetrul fostei intreprinderi de prefabricate pentru cai feroviare, prin conversie din zona industriala, in zona mixta, fiind proprietatea SC Urban Invest SRL.

Amplasamentul este situat pe treapta joasă a depresiunii tectonice intramontane a Braşovului. În ansamblul său, terenul se prezintă relativ plan, cu o mică înclinaţie de la nord spre sud.

{C}-       {C}Clasa de importanţă a construcţiei : III (construcţie de importanţă medie).

{C}-       {C}Categoria de importanţă a construcţiei : C (normală).

- Lungime străzi  = 2661.67 m, din care:

                     - străzi colectoare (categoria III): 1548.5 m;

                - străzi de folosinţă locală (categoria IV): 1113.17 m;

- Lăţime parte carosabilă : 2x2.50, 2x3.00 m, 2x3.50 m ;

- Suprafaţă străzi asfaltate : 24560 m2;

Realizarea drumurilor de categoria a III-a (colectoare) se va realiza etapizat în concordanţă cu fazele de dezvoltare a blocurilor de locuinţe din cartierul Urban Residence, conform planşei PS04.

Astfel pentru deservirea primei faze de dezvoltare a cartierului, respectiv blocurile 01÷07, se va realiza Axul 01 de la Km 0+000.00 până la Km 0+452.70 cu toate intrările laterale spre străzile de folosinţă locale (Ax 02, 03, 04, 05).

Pentru a doua fază de dezvoltare a cartierului Urban Residence, respectiv blocurile 08÷15, se va realiza Axul 01 de la Km 0+452.70 până la Km 0+687.00, Axul 08 de la Km 0+083.00 la Km 0+279.60 şi Axul 10 de la Km 0+050.00 la Km 0+141.50, cu toate intrările laterale spre străzile de folosinţă locale (Ax 06, 09, 13, 14).

Pentru a treia fază de dezvoltare a cartierului, respectiv blocurile 16÷21, se va finaliza Axul 01 de la Km 0+687.00 până la 0+754.68, Axul 08 de la Km 0+000.00 la Km 0+083.00, inclusiv sensul giratoriu de pe Strada Carpaţilor şi Axul 10  de la Km 0+141.50 până la ieşirea în strada Carpaţilor de la benzinăria Lukoil (km 0+488.00) inclusiv amenajarea intersecţiei cu sensul giratoriu existent.

Intersecţia dintre axul 08 şi strada Carpaţilor este amenajată  cu sens giratoriu, conform prevederilor din PUZ.

Diametrul exterior al insulei sensului giratoriu este de 19.00 m. Spre interior este amenajată o zonă inelară pavată cu piatră cubică de 2.00 m lăţime, zona verde centrală având un diametru de 7.50 m.

Partea carosabilă a sensurilor giratorii are o lăţime de 9.00 m.

Elementele geometrice ale străzilor, în funcţie de categoria lor, sunt următoarele:

Ø străzi colectoare (categoria a III-a):

• numărul de benzi:                         2;

• lăţime parte carosabilă:   2x3.50 m=7.00 m;

• număr trotuare:                  2;

• lăţime trotuare:                              1.50 m;

• dimensiuni parcări:                       5.00x2.50 m;

 

Ø străzi de folosinţă locală (categoria a IV-a):

• numărul de benzi:             2;

• lăţime parte carosabilă:   2x3.00 m=6.00 m şi 2x50 m = 5.00 m;

• număr trotuare:                  2;

• lăţime trotuare:                              1.50 m;

• dimensiuni parcări:                       5.00x2.50 m;

Întrucât trebuie realizată şi colectarea apelor meteorice, s-a prevăzut încadrarea părţii carosabile cu bordură denivelată 20x25cm (pe fundaţie C25/30), cu înălţimea liberă de 4 cm spre parcări şi cu bordură denivelată 10x20 cm (pe fundaţie C25/30) cu înălţimea liberă de 12 cm spre trotuare, pentru preluarea apelor pluviale de pe suprafaţa străzilor şi dirijarea acestora către gurile de scurgere proiectate. Înălţimea liberă a bordurii poate creşte până la 13-15 cm în dreptul gurilor de scurgere a canalizării pluviale, care se vor amplasa în intersecţii şi înaintea trecerilor de pietoni.

Profilul transversal al străzilor s-a proiectat sub forma de acoperiş cu două versante sau cu pantă unică, în funcţie de condiţiile topografice locale, astfel încât să se asigure accesul cu uşurinţă în parcări şi scurgerea apelor pluviale de pe suprafaţa părţii carosabile.

Instalatii de apa si canalizare:

In prezent alimentarea cu apa potabila si serviciile de canalizare se face prin intermediul gestionarului retelelor de apa si canalizare din minicipiul Brasov, conform avizului nr.1297 din 21.06.2018 emis de Compania Apa Brasov SA.

Evacuarea apelor pluviale provenite de pe parcarile si aleile carosabile supraterane vor fi colectate printr-un sistem de rigole betonate, acoperite cu gratar carosabil, descarcate prin intermediul gurilor de  scurgere in doua retele de canalizare pluviala, din conducte PVC – KG, Dn 200÷315 mm, L=550 m si L=865 m, trecute prin doua separatoare de nisip si hidrocarburi petroliere, descarcate in doua bazine de retentie, subterane, cu capacitatea de 2x100 mc; Qpl = 100 l/s;

Bazinele de retentie a apelor pluviale de pe carosabil si parcuri, dupa epurare in doua separatoare de nisip si hidrocarburi petroliere, vor fi echipate cu doua pompe submersibile cu tocator (1a + 1r), P=0,9 kW, H= 20 mCA, Q= 1,1 l/s, n=2900 rot/min. Din aceste bazine, pri pompare, apa pluviala va fi descarcata gradual prin intermediul a doua conducte PEID Φ160 mm, in caminele de racord canalizare menajera PVC – KG Dn 315 mm (R1 si R2).

Instalatii de epurare:

Apele pluviale impurificate de pe carosabil si parcarile supraterane si subterane vor fi epurate prin doua separatoare de nisip si hidrocarbori cu urmatoarele caracteristici, fiecare:

Separator de nisip si hidrocarburi petroliere:

{C}-     {C}debit nominal                                                          - 50 l/s;

{C}-     {C}capacitate totala                                          - 7926 litri;

{C}-     {C}capacitate trapa de namol                                    - 5000 litri;

{C}-     {C}capacitate depozitare lichide usoare       – 1350 litri;

{C}-     {C}clasa de sarcini capac de vizitare            - D400;

{C}-     {C}diametru capac de vizitare                        - 800 mm;

{C}-     {C}garnitura de etansare                                 - cauciuc;

{C}-     {C}racord intrare/iesire                                    - DN300/ø315;

{C}-     {C}diametru corp ø                                           - 2440 mm;

{C}-     {C}masa celui mai greu element                   - 8050 kg;

{C}-     {C}masa totala                                                  - 10800 kg;

La evacuarea apelor uzate menajere si pluviale epurate in reteaua de canalizare menajera a municipiului Brasov, limitele maxim admise ale indicatorilor de calitate sunt prevazute in HG 188/2002 modificat si completat cu HG nr.352/2005 – NTPA 002.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin adresa nr.2767/03.12.2018 emis de Compania Apa Brasov si aviz de gospodarire a apelor nr.249/23.10.2018 emisa de SGA Brasov;

 

Organizarea de șantier:

{C}-       imprejmuirea provizorie a terenului pe care se executa lucrari pregatitoare ale investitiei de baza, ;

{C}-       la limita proprietatii se va monta panoul de santier cu toate informatiile si datele despre investitie: beneficiar, proiectant, constructor, durata de realizare

{C}-       se amplaseaza baraci tip container pentru personalul tehnic si muncitori (birouri, sala de sedinta, vestiare etc.)

{C}-       pentru asigurarea cerintelor igienice se amplaseaza WC-uri ecologice si grupuri sanitare;

{C}-       containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

La iesirile din santier vor fi  prevazute instalatii de curatat camioanele prevazute cu bazin si apa pentru curatarea rotilor acestora. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – „Construire locuinte colective si functiuni complementare”

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, actualizat 2016;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, actualizat 2018.

 

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Amplasamentul investitiei este situat in intravilanul localitatii Brasov, pe strada Carpatilor. Imobilul este proprietate SC URBAN INVEST SRL conform 154338, 154401, 154620 Brasov, destinatia conform PUZ (plan urbanistic zonal) Construire blocuri locuinte, spatii comerciale, birouri, centre educationale, functiuni complementare, parcari, str.Carpatilor Brasov”, aprobat prin HCL nr.135/2018: circulatii carosabile/pietonale existente si propuse, in conformitate cu CU 3152 din 20.11.2018 emis de Primaria Municipiului Brașov

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul

  • La Nord şi Nord-vest – zona L3a, M2 şi V1b (blocuri de locuinţe  dincolo de care este strada Liviu Cornel Babeş, restaurant şi un segment din intrarea Caisului şi stadionul ICIM)
  • La Nord-Est şi la Est – zona V1b şi L3a (Stadionul ICIM şi locuinţe colective);
  • La Est – blocuri de locuinţe;
  • La Sud –zona A1- ansamblu rezidenţial, întreprinderea NOVAPAN, şi teren rămas în proprietatea unor persoane juridice, până în parcarea de pe colţul dintre strada Poienelor şi strada Carpaţilor) ;
  • La vest – strada Carpaţilor.

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele:

{C}-       {C}proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii

impactului asupra corpurilor de apa: - nu este cazul ;

 

 

Conditiile de realizare a proiectului:

{C}1)    {C}Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;

{C}2)    {C}Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

{C}3)    {C}Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;

{C}4)    {C}Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;

{C}5)    {C}Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;

{C}6)    {C}Se va respecta programul de lucru impus de Consiliul Județean Brașov în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;

{C}7)    {C}Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;

{C}8)    {C}Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;

{C}9)    {C}Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;

{C}10) {C}Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;

{C}11) Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;

{C}12) {C}Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;

{C}13) {C}Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.

{C}14) {C}În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:

{C}- {C}utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

{C}- {C}pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

{C}- {C}minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);

{C}- {C}se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

{C}- {C}curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;

{C}15) {C}Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;

{C}16) {C}Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;

{C}17) {C}În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

{C}18) {C}Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;

{C}19) {C}Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

{C}20) {C}Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;

{C}21) {C} Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;

{C}22) {C} Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;

{C}23) {C}Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

{C}24) {C} Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 : 

    - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.                                      

 

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                                                                                                    

 

             SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

             Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

      

                                                                                                    

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier Costel BUCATARU                                            Consilier Viorel MAREAN