Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Modernizare drum interjudetean Covasna-Brasov care face legatura intre drumul national DN12 si drumul national DJ131 km 0+000-7+856 si DJ 131B km 0+000-12+978”

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

  • PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de CONSILIUL JUDETEAN BRASOV, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, B-dul Eroilor, nr. 5, pentru proiectul „Modernizare drum interjudetean Covasna-Brasov care face legatura intre drumul national DN12 si drumul national DJ131 km 0+000-7+856 si DJ 131B km 0+000-12+978”,  propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Apata, Maierus, Ormenis, Augustin, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9644 din 14.06.2016 si nr. ELO 838/14.06.2016, completata cu nr. 11743 din 25.07.2016, nr. 14368 din 12.08.2016, nr. 15651 din 06.10.2016, nr. 18306 din 28.11.2016 si nr. 109 din 04.01.2017,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.10.2016, că proiectul „Modernizare drum interjudetean Covasna-Brasov care face legatura intre drumul national DN12 si drumul national DJ131 km 0+000-7+856 si DJ 131B km 0+000-12+978”,  propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Apata, Maierus, Ormenis, Augustin, (C.U. nr. 40 din 22.02.2016 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, lit.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune modernizarea DJ 131 si DJ 131B pentru asigurarea accesului locuitorilor si unităţilor social administrative si economice din comunele Maierus, Apata, Ormemis, Augustin, intravilan si extravilan.

Drumul  judetean DJ 131 isi originea in DN 13, traverseaza localitatea Maierus si Apata si se sfarseste la km. 7+707.984, in intersectia cu DJ 131 B.

Drumul judetean DJ 131B isi are originea la intersectia cu DJ 131 (km 7+707.984), strabate localitatile Apata, Ormenis si Augustin si se sfarseste la limita cu judetul Covasna la km 12+399.60 și necesita modernizare pe sectoarele: km 0+000 - 3+420, km 4+760 - 8+950 si km 11+940 -12+399.786, totalizand o lungime de 8069.79 m.

         Drumurile judetene DJ 131 si DJ 131B supuse modernizarii se proiectează ca drumuri de clasa tehnică IV, cu două benzi de circulaţie de 3,0 m lăţime, respectiv cu platforma de 8,0 m cu supralargiri in curbe si se dorește aducerea gabaritului drumurilor la nivelul impus de normativele în vigoare pentru lărgirea părţii carosabile, lucrări de reparatie poduri și reabilitare sau inlocuire podete, realizare și refacere santuri de scurgere a apelor pluviale din zona platfomei drumurilor, cât şi realizarea unei îmbrăcăminţi unitare pe toată suprafaţa de drum proiectată.

Lucrari propuse DJ 131: modernizarea drumului existent pe o lungime de 7,708 km: proiectarea unei noi rigole carosabile cu latimea de 0,90 m pe o lungime de 6861 m, realizarea unui sant nou din pamant pe o lungime de 7735 m, realizarea unui sant trapezoidal cu dren longitudinal de 520 m, realizarea unui sant ranforsat de 300 m, realizare trotuar pe o lungime de 3368 m, realizarea unui parapet metalic zincat cu lisa simpla tip semigreu de 3385 m, modernizarea celor 2 statii de autobuz existente, modernizarea parcarii existente, reparatii 2 podete existente, inlocuirea a 14 podete existente cu altele noi tip P2-L=2 m, realizarea unui pod, amenajare intersectie giratoriu, amenajari 2 intersectii cu drumuri judetene si 23 intersectii cu drumuri laterale, asfaltare sistem rutier degradat si nou proiectat pe o lungime de 7709 m. 

Lucrari propuse DJ 131B: modernizarea drumului existent pe o lungime de 12,400 km: realizarea unor rigole carosabile de 0,9 m pe o lungime de 7097 m si de 0,6 m pe o lungime de 2127 m, realizarea unui sant nou din pamant pe o lungime de 11436 m, realizarea unui sant ramforsat cu dren longitudinal de 1375 m, realizarea unui sant trapezoidal pereat de 100 m, realizarea unei rigole de acostament de 964 m, realizarea unui parapet metalic zincat cu lisa simpla tip semigreu de 1976 m, modernizarea celor 2 statii de autobuz existente, modernizarea celor 2 parcari existente, inlocuirea podetelor existente cu un podete noi – 36 buc, realizarea unui podet nou tip  P2-L=2 m, realizarea a 2 poduri, amenajare a 43 intersectii cu drumuri laterale, amenajarea unei intersectii cu drum judetean,  asfaltare sistem rutier degradat si nou proiectat pe o lungime de 12400 m

 

 

 

 

      In profil transversal, drumurile s-au proiectat pentru clasa tehnică IV si vor avea urmatoarele caracteristici:

- lăţimea platformei drumului - 8,00 m;

- lăţimea partii carosabile        - 6,0  m (2 x 3,0 m);

- latimea acostamentului         - 2 x 0,75 m;

- lăţimea benzii de încadrare  - 2 x 0,25 m;

- înclinarea partii carosabile   - 2,5 % (acoperis).

Pe sectoare de drum de pe raza localitatilor Ormenis si Augustin unde s-a adoptat latimea platformei de 6.50 m (parte carosabila 2 x 3.00 m, benzi de incadrare 2 x 0.25 m), datorita distantelor mici intre fronturile construite ce permit la limita modernizarea drumului DJ 131B, conform specificatiilor tehnice in vigoare.

Structura rutiera  proiectata se prezinta astfel:

- 4 cm BA 16 beton asfaltic - strat de uzura;

- 6 cm BAD 20 mixtura asfaltica - strat de legătură din binder;

- 30 cm - strat de fundatie din piatra sparta;

- 40 cm balast – strat superior de fundatie;

- 15 cm balast – strat inferior de fundatie.

Scurgerea apelor pluviale:

Scurgerea apelor se va realiza prin santuri din pământsanturi deschise, trapezoidale, pereate cu beton, cu sectiunea pavata cu beton C30/37, sau rigole carosabile (santuri acoperite) cu latimea de 0,9 m, pe ambele părți sau doar pe o parte a drumului.

 

Poduri și podete pentru traversarea cursurilor de apa pe sectorele DJ 131 si DJ 131B:

       Pod peste paraul Maierus, este situat pe DJ 131, la km 0+665, in intravilanul localitatii Maierus, va avea lungimea de 27,02 m si latimea de 13,4 m si va fi dimensionat pentru debitul de calcul Q1%=91,8 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare se vor realiza lucrari de consolidare, respectiv:

     - desfacerea sistemului rutier pana la nivelul superior al dalei existente;

     - demolarea consolelor de trotuar (lisele de parapet);

     - refacerea umpluturii rosturilor zidariei de la elevatiile aripilor;

     - camasuirea infrastructurilor (fundatii si elevatii) culeelor cu beton armat, minim 20 cm la elevatii si minim 50 cm la fundatii;

     - reparatii cu mortare speciale la dala existenta;

     - protectia anticoroziva a fetele vazute ale elementelor de beton (intrados si fetele laterale ale dalei existente), elevatiile culeelor si aripilor;

     - suprainaltarea aripilor pentru realizarea racordarilor cu terasamentele la noile caracteristici ale podului (lăţime, cotă roşie);

     - turnarea unei placi din beton armat (dala) peste dala existenta, cu lise din beton pentru montarea de parapete mixte la marginea partii carosabile;

     - montarea peste placa de beton a unei hidroizolatii (tip membrana)  din materiale performante;

     - realizarea unui strat de protectie a hidriozolatiei din beton asfaltic;

     - montarea parapetului metalic pietonal pe lisele de beton;

     - realizarea straturilor caii pe pod;

     - montarea de parapete de protectie la marginea partii carosabile, acesta coborandu-se in acostament cu un modul de capat;

     - racordarea pe o lungime de minim 10 m de la capetele podului a partii carosabile si a platformei rampelor de acces la pod de la noile  caracteristici ale podului (lăţime, cotă roşie) la drumul existent;

     - executarea de scări şi casiuri pe zona de racordare pod-rampe;

     - montarea pe ambele rampe de placi de racordare cu terasamentele;

     - lucrari de degajare, calibrare si stabilizare a fundului albiei impotriva afuierilor sub pod, in amonte si in aval;

     - suprainaltarea aripilor existente, pentru realizarea racordarilor cu terasamentele la noile caracteristici ale podului, la cota +482,65 mdM;

     - betonarea radierului pentru marirea vitezei si protejarea talvegului amonte/aval cu ajutorul unei saltele de gabioane,  pe doua lungimi de pod in aval, respectiv o lungime de pod in amonte;

     - protejarea malurilor pe aceleasi lungimi in albie, cu ziduri de sprijin din gabioane camasuite cu beton la fetele vazute;

     - realizarea marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor rutiere necesare pe pod si rampe.

 Pod peste paraul Remetea, este situat pe DJ 131, la km 1+700, in extravilanul localitatii Apata, va avea are lungimea de 11,5 m si latimea 10,1 m si este dimensionat pentru debitul de calcul Q5%=31,6 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare se vor realiza lucrari de consolidare, respective:

 - desfacerea straturilor caii si a betonului de panta pana la structura de rezistenta;

 - demolarea liselor de parapet;

 - demontarea fasiilor cu goluri existente;

 - demolarea partii superioare a zidului de garda si refacerea acestuia pentru noile caracteristici geometrice ale sectiunii transversale de la suprastructura;

 - consolidarea infrastructurilor existente;

 - realizarea unei banchete noi pentru rezemarea noii suprastructuri;

 - protectia anticoroziva a infrastructurilor;

 - inlocuirea suprastructurii cu una noua, alcatuita din grinzi prefabricate precomprimate solidarizate la partea superioara prin intermediul unei placi de suprabetonare din beton armat, care sa permita realizarea unei parti carosabile si a 2 trotuare denivelate;

 - asternerea peste placa de suprabetonare a unei hidroizolatii (tip membrana) din materiale performante;

             - realizarea unui strat de protectie a hidriozolatiei din beton asfaltic;

             - montarea de borduri la marginea partii carosabile;

             - realizarea straturilor caii pe pod;

             - montarea de parapete pietonale pe lisele podului;

          - pentru a stopa fenomenul de eroziune a talvegului in zona podului, amonte si aval se vor realiza lucrari de amenajare a albiei (doua lungimi de pod in aval, respectiv o lungime de pod in amonte;

          - decolmatarea și igienizarea albiei de vegetatie si de material solid depus in timp;

          - realizarea de aripi din beton noi, la cota +476,85 mdM;

          - umpluturi din piatra pentru aducerea talvegului la cota proiectata +474,35 mdM;

          - betonarea radierului și realizarea unei saltele de gabioane, în aval,  care se va proteja cu un strat de beton.

           Pod peste paraul Olt, este situat pe DJ 131 B, la km 12+125, in intravilanul localitatii Augustin, va avea lungimea de 164,18 m si latimea 27,02 m si este dimensionat pentru debitul de calcul Q1%=910 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare se vor realiza lucrari de consolidare, respectiv:

          - desfacerea straturilor caii si a betonului de panta pana la structura de rezistenta;

          - demontarea parapetului pietonal;

          - executia unei placi de suprabetonare care sa permita realizarea unei parti carosabile cu latimea de 7,80 m si a 2 trotuare de 1,20 m latime, din care 1,0 m parte utila si 0,20 m spatiul pentru montarea la marginea partii carosabile a parapetului de protectie, borduri inalte;

          - demolarea consolelor pe zidurile intoarse si refacerea acestora la cota +472,42 mdM;

          - realizarea hidroizolatiei (tip membrana) din materiale performante;

          - realizarea stratului de protectie a hidriozolatiei;

          - refacerea caii pe pod din doua straturi;

          - refacerea trotuarelor;

          - reconditionarea parapetului metalic pietonal si remontarea acestuia;

          - reparatii cu betoane/mortare speciale la infrastructuri si suprastructura;

          - protectia anticoroziva la infrastructuri si suprastructura;

          - realizarea de dispozitive antiseismice pe pile si culei;

          - pe culei si pile se vor monta dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie noi, ce vor fi de tip etans si vor fi adaptate formei si marimii rosturilor de dilatatie existente;

          - inlocuirea aparatelor de reazem;

          - montarea de borduri inalte din beton armat, la marginea partii carosabile;

          - inlocuirea placilor de racordare la capetele podului daca se constata degradarea acestora in momentul inceperii executiei sau lipsa acestora;

    - racordarea de la capetele podului a partii carosabile si a platformei rampelor de acces la  caracteristicile podului (lăţime, cotă roşie), precum si realizarea zidurilor de sprijin de picior de taluz de la baza rambleului;

          - montare parapete direcţionale pe rampe;

          - refacerea pereului la sferturile de con, a scarilor si casiurilor;

          - curatarirea albiei de vegetatie si material solid;

          - protectia pilelor din albia minora cu anrocamente;

          - curatarea si reprofilarea albiei prin intermediul treptelor de infratire in cazul umpluturilor cu anrocamente, respectiv pereerea albiei se va realiza pe lungimea treptelor, prin intermediul unei saltele de gabioane cu grosimea de 50 cm, iar la capetele saltelei de gabioane (amonte si aval) se va amplasa un prag de beton care sa mentina pe pozitie salteaua de gabioane, respectiv umplutura de anrocamente;

          - realizarea marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor rutiere necesare pe pasaj si rampe;

          - pe timpul executiei circulatia se va desfasura pe jumatate de cale cu semnalizarea corespunzatoare a circulaţiei inclusiv pe timpul nopţii.

         Podet peste paraul Hotarul situat pe DJ 131, la km 3+370, in extravilanul localitatii Maierus, va avea lungimea de 8,7 m si latimea 5,7 m si va fi dimensionat pentru debitul de calcul Q5%=28,9 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare și preluarea debitului cu asigurarea de 5%  se va inlocui cu un podet nou tip D5.

Infrastructura va fi constituita din doua culei din elemente prefabricate din beton armat precomprimat tip L, cu elevatia din elemente prefabricate din beton armat C20/25 și fundatia din beton monolit C8/10, cu lungimea egala cu latimea albiei, latimea de 1,85 m, hmed=1,5 m.

Suprastructura podului este constituita din dale prefabricate din beton precomprimat tip D5, cu lungimea de 5,9 m, înglobate intr-o dala din beton armat, peste care se va realiza o hidroizolatie din membrana hidroizolanta si calea podului alcatuita dintr-un strat de mixtura asfaltica si strat de uzura. Intre partea carosabila si trotuare s-au prevăzut parapete de siguranta.

Racordarea culeelor cu terasamentele aval și  amonte se va realiza prin aripi intoarse din elemente prefabricate tip A, rezemate la un capăt pe radierul culeilor şi la capetele opuse pe terasament, cu elevatia din beton prefabricat și fundatia din beton simplu monolit cu h=1,0 m, latimea variabila si lungimea egala cu latimea albiei.

Lucrarile de protectie a albiei constau din:

- albia va fi pereata cu pereu din piatra bruta sau bolovani de rau cu grosimea de 20 cm, pe fundatie de beton C16/20 cu grosimea de 15 cm pe toată lungimea podului, inclusiv aripi si vor fi prevazute în amonte și aval cu saltele de gabioane umplute cu anrocamente;

- gabioane la ambele capete ale lucrarilor de consolidare a talvegului, pentru prevenirea eroziunilor, pe lungimea de 2,0 m, latimea egala cu latimea albiei și grosimea cuprinsă intre 0,3 - 0,5 m.

      Podet peste paraul Bozom situat pe DJ 131, la km 4+019, in extravilanul localitatii Apata, va avea lungimea de 12 m si latimea 8,7 m si va fi dimensionat pentru debitul de calcul Q5%=43,9 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare și preluarea debitului cu asigurarea de 5%, cel existent se va reabilita/moderniza și se va mai adauga un podet tip D5.

Infrastructura va fi constituita din doua culei din elemente prefabricate din beton armat precomprimat tip L, cu elevatia din elemente prefabricate din beton armat C20/25 și fundatia din beton monolit C8/10, cu latimea de 1,85 m, hmed=1,5 m.

Suprastructura podului este constituita din dale prefabricate din beton precomprimat tip D5, cu lungimea de 5,9 m, înglobate intr-o dala din beton armat, peste care se va realiza o hidroizolatie din membrana hidroizolanta si calea podului alcatuita dintr-un strat de mixtura asfaltica si strat de uzura. Intre partea carosabila si trotuare s-au prevăzut parapete de siguranta.

Racordarea culeelor cu terasamentele aval și  amonte se va realiza prin aripi intoarse din elemente prefabricate tip A, rezemate la un capăt pe radierul culeilor şi la capetele opuse pe terasament, cu elevatia din beton prefabricat și fundatia din beton simplu monolit cu h=1,0 m, latimea variabila si lungimea egala cu latimea albiei.

Lucrarile de protectie a albiei constau din:

- albia va fi pereata cu pereu din piatra bruta sau bolovani de rau cu grosimea de 20 cm, pe fundatie de beton C16/20 cu grosimea de 15 cm pe toată lungimea podului, inclusiv aripi si vor fi prevazute în amonte și aval cu saltele de gabioane umplute cu anrocamente;

- gabioane la ambele capete ale lucrarilor de consolidare a talvegului, pentru prevenirea eroziunilor, pe lungimea de 2,0 m, latimea egala cu latimea albiei) și grosimea cuprinsă intre 0,3 - 0,5 m.

      Podet peste paraul Valea Pietrei Mari situat pe DJ 131, la km 6+774, in intravilanul localitatii Apata, va avea lungimea de 12 m si latimea 8,7 m si va dimensionat pentru debitul de calcul Q1%=42,6 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare și preluarea debitului cu asigurarea de 1%  se vor monta alaturat doua podete noi de tip D5.

Infrastructura va fi constituita din doua culei din elemente prefabricate din beton armat precomprimat tip L, cu elevatia din elemente prefabricate din beton armat C20/25 și fundatia din beton monolit C8/10, cu latimea de 1,85 m, hmed=1,5 m.

Suprastructura podului este constituita din dale prefabricate din beton precomprimat tip D5, cu lungimea de 5,9 m, înglobate intr-o dala din beton armat, peste care se va realiza o hidroizolatie din membrana hidroizolanta si calea podului alcatuita dintr-un strat de mixtura asfaltica si strat de uzura. Intre partea carosabila si trotuare s-au prevăzut parapete de siguranta.

Racordarea culeelor cu terasamentele aval și  amonte se va realiza prin aripi intoarse din elemente prefabricate tip A, rezemate la un capăt pe radierul culeilor şi la capetele opuse pe terasament, cu elevatia din beton prefabricat și fundatia din beton simplu monolit cu h=1,0 m, latimea variabila si lungimea egala cu latimea albiei.

Lucrarile de protectie a albiei constau din:

- albia va fi pereata cu pereu din piatra bruta sau bolovani de rau cu grosimea de 20 cm, pe fundatie de beton C16/20 cu grosimea de 15 cm pe toată lungimea podului, inclusiv aripi si vor fi prevazute în amonte și aval cu saltele de gabioane umplute cu anrocamente;

- gabioane la ambele capete ale lucrarilor de consolidare a talvegului, pentru prevenirea eroziunilor, pe lungimea de 2,0 m, latimea egala cu latimea albiei) și grosimea cuprinsă intre 0,3 - 0,5 m.

       Podet peste paraul Valea Lunga situat pe DJ 131, la km 6+761, in intravilanul localitatii Apata, va avea lungimea de 8,7 m si latimea 3,5 m si va dimensionat pentru debitul de calcul Q1%=64,6 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare și preluarea debitului cu asigurarea de 1%, podetul existent se va betona si sclivisi radierul si culeile pentru marirea vitezei.

Infrastructura va fi constituita din doua culei din elemente prefabricate din beton armat precomprimat tip L, cu elevatia din elemente prefabricate din beton armat C20/25 și fundatia din beton monolit C8/10, cu latimea de 1,85 m, hmed=1,5 m.

Suprastructura podului este constituita din dale prefabricate din beton precomprimat tip D5, cu lungimea de 5,9 m, înglobate intr-o dala din beton armat, peste care se va realiza o hidroizolatie din membrana hidroizolanta si calea podului alcatuita dintr-un strat de mixtura asfaltica si strat de uzura. Intre partea carosabila si trotuare s-au prevăzut parapete de siguranta.

Racordarea culeelor cu terasamentele aval și  amonte se va realiza prin aripi intoarse din elemente prefabricate tip A, rezemate la un capăt pe radierul culeilor şi la capetele opuse pe terasament, cu elevatia din beton prefabricat și fundatia din beton simplu monolit cu h=1,0 m, latimea variabila si lungimea egala cu latimea albiei.

Lucrarile de protectie a albiei constau din:

- albia va fi pereata cu pereu din piatra bruta sau bolovani de rau cu grosimea de 20 cm, pe fundatie de beton C16/20 cu grosimea de 15 cm pe toată lungimea podului, inclusiv aripi si vor fi prevazute în amonte și aval cu saltele de gabioane umplute cu anrocamente;

- gabioane la ambele capete ale lucrarilor de consolidare a talvegului, pentru prevenirea eroziunilor, pe lungimea de 2,0 m, latimea egala cu latimea albiei) și grosimea cuprinsă intre 0,3 - 0,5 m.

        Podet peste paraul Bodi situat pe DJ 131 B, la km 6+420, in intravilanul localitatii Augustin, va avea lungimea de 8,7 m si latimea 4 m si va dimensionat pentru debitul de calcul Q1%=38,5 mc/s, iar pentru aducerea acestuia la parametrii optimi de exploatare și preluarea debitului cu asigurarea de 1%  se va inlocui cu un podet nou tip D5.

Infrastructura va fi constituita din doua culei din elemente prefabricate din beton armat precomprimat tip L, cu elevatia din elemente prefabricate din beton armat C20/25 și fundatia din beton monolit C8/10, cu latimea de 1,85 m, hmed=1,5 m.

Suprastructura podului este constituita din dale prefabricate din beton precomprimat tip D5, cu lungimea de 5,9 m, înglobate intr-o dala din beton armat, peste care se va realiza o hidroizolatie din membrana hidroizolanta si calea podului alcatuita dintr-un strat de mixtura asfaltica si strat de uzura. Intre partea carosabila si trotuare s-au prevăzut parapete de siguranta.

Racordarea culeelor cu terasamentele aval și  amonte se va realiza prin aripi intoarse din elemente prefabricate tip A, rezemate la un capăt pe radierul culeilor şi la capetele opuse pe terasament, cu elevatia din beton prefabricat și fundatia din beton simplu monolit cu h=1,0 m, latimea variabila si lungimea egala cu latimea albiei.

Lucrarile de protectie a albiei constau din:

- albia va fi pereata cu pereu din piatra bruta sau bolovani de rau cu grosimea de 20 cm, pe fundatie de beton C16/20 cu grosimea de 15 cm pe toată lungimea podului, inclusiv aripi si vor fi prevazute în amonte și aval cu saltele de gabioane umplute cu anrocamente;

- gabioane la ambele capete ale lucrarilor de consolidare a talvegului, pentru prevenirea eroziunilor, pe lungimea de 2,0 m, latimea egala cu latimea albiei) și grosimea cuprinsă intre 0,3 - 0,5 m.

           Organizarea de santier:

           Lucrările de organizare de şantier constau din amenajări minime, care să asigure spaţiul necesar pentru depozitarea materialelor şi al sculelor pentru o durată foarte scurtă. Pe şantier se vor asigura condiţii pentru necesităţile igienice, de servire a mesei şi adăpost ale personalului de execuţie.

            b) cumularea cu alte proiectenu este cazul;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului  vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

  • deşeurile menajere, asimilabile si din constructii se vor colecta selectiv, în recipiente adecvate, pe platform special amenajate din zona punctelor de lucru, vor fi transportate în incinta organizării de şantier şi vor fi predate firmei de salubrizare autorizate cu care constructorul va încheia un contract de colectare şi transport în locuri autorizate.
  • deşeuri uleioase şi de combustibili, de solvenţi organici, agenţi de răcire şi carburanţi  provenite în mod accidental de la participanţii la trafic se vor colecta selectiv, în recipiente adecvate (metalici închişi) şi se vor preda la unităţi specializate, pentru valorificare sau incinerare.
  • deşeurile rezultate de la marcajele rutiere şi parapete, se vor stoca pe o platformă betonată, special amenajată, din incinta organizării de şantier, de unde se vor returna producătorului, distribuitorului sau firmei autorizate cu care constructorul are contract.
  • deşeurile de ambalaje se colectează selectiv şi vor fi valorificate prin unităţi specializate sau vor fi eliminate prin firme autorizate cu care constructorul va  încheia contract.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor, emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport;

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de legislatia specifica.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

        Substanţele toxice şi periculoase utilizate pot fi: carburanţi, lubrefianţi, şi acidul sulfuric pentru baterii, necesari funcţionării utilajelor şi autovehiculelor necesare realizării lucrărilor, precum şi substanţele din vopseaua de marcaj rutier.

            De asemenea materialele periculoase utilizate la lucrările specifice de drumuri (asfalt, bitum), în cazul unor deversări accidentale pe sol, pot cauza deteriorarea acestui factor de mediu, pe suprafeţe restrânse. Bitumul din compoziţia mixturilor asfaltice intră în categoria preparatelor periculoase, fiind toxic pentru organismele vii.

            Manipularea necorespunzătoare a carburanţilor şi uleiurilor minerale folosite pentru utilaje şi mijloace auto, eventualele neetanşeităţi sau chiar defecţiuni pot determina scurgeri accidentale pe sol sau în apele de suprafaţă, conducând la deteriorarea acestor factori de mediu.

            Astfel reviziile tehnice şi schimburile de ulei se recomandă a se efectua periodic, în ateliere specializate, iar vopseaua de marcaj va fi adusă în recipiente etanşe care după utilizare se vor returna producătorilor.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul si extravilanul com. Maierus, Apata, Ormenis, Augustin

2.1. utilizarea existenta a terenului: drum judetean (C.U. nr. 40 din 22.02.2016 emis de Consiliul Judetean Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologicanu este cazul;

     g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

     h) ariile dens populate -  nu este cazul.

      i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. Se vor respecta prevederile OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu  modificările si completările ulterioare;
  3. Se interzice folosirea de substanţe chimice, toxice pentru mediul ambiant, în apropierea cursurilor apelor de suprafaţă si pe malurile acestora, care prin deversare accidentală să afecteze fauna şi flora din zonă;
  4. Se vor ridica bariere eficiente in jurul amplasamentului, in vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.

5) Se vor respecta conditiile impuse de Avizul de gospodarire a apelor nr. 221/28.12.2016 emis de SGA Brasov, respectiv:

- Beneficiarul este obligat ca pe toata perioada de realizare a lucrarilor sa asigure stabilitatea constructiilor hidrotehnice existente si ziduri de sprijin de pe ambele maluri;

- Executia lucrarilor avizate nu va pune in pericol lucrarile existente in albiile si malurile cursurilor de apa precum si executia altor lucrari hidrotehnice necesare in viitor;

- Pe perioada de executie a lucrarilor, constructorul va permite in caz de necesitate accesul si interventia pentru executia unor lucrari sau actiuni necesare in caz de inundatii, poluari accidentale sau alte situatii specifice cursurilor de apa;

- Pe toata durata de executie a lucrarilor de investitii, beneficiarul are obligatia sa asigure scurgerea libera a apelor si sa nu obtureze sectiunea de curgere;

- In timpul executiei lucrarilor se interzice depozitarea materialelor de orice fel, a utilajelor sau a altor echipamente in albiile sau pe malurile cursurilor  de apa, dupa terminarea programului de lucru;

- Se vor lua masuri de prevenire a poluarii cursurilor de apa cu produse petroliere pe durata executiei lucrarilor;

- Se interzice depozitarea si/sau aruncarea deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albiile acestora;

- Dupa terminarea lucrarilor constructorul va salubriza si igieniza cursurile de apa de resturile materialelor ramase dupa finalizarea lucrarilor;

6) pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

7) deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;

8) se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;

9) se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;

10) nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;

11) in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;

12) se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi;

13) se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

14) în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

15) dupa finalizarea lucrărilor, constructorul are obligația de a aduce zona ocupată temporar la starea inițială prin operațiuni de nivelare si de inierbare a zonelor vegetale afectate;

16) conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

17) substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011;

18) nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de STAS 10009/1988 si  OMS  119/2014;

19) se vor lua toate măsurile pentru evitarea poluărilor accidentale, iar în cazul unor astfel de incidente, se va acţiona imediat pentru a controla, izola, elimina poluarea, anunţându-se GNM-SCJ Brașov.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  

         SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                  Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT: Consilier Codruta SAUCA