Back

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI SUCEAVA, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și Legii nr. 188/1999 (r2), organizează concurs pentru ocuparea a două funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Avize, Acorduri, Autorizații și de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, din cadrul A.P.M. Suceava în data de 05.12.2018 (proba scrisă)

 

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI SUCEAVA, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și Legii nr. 188/1999 (r2), organizează concurs pentru ocuparea  a două funcţii publice de execuţie vacante de:

  1. consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Avize, Acorduri, Autorizații
  2. consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, din cadrul A.P.M. Suceava în data de 05.12.2018 (proba scrisă)

 

CODIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Avize, Acorduri, Autorizații, organizat în data de 05.12.2018 (proba scrisă).

Funcţia publică de execuţie vacantă:

consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Avize, Acorduri, Autorizații;

Conditii de participare :

  • Condiții generale:

 – art. 54 din Legea nr. 188/1999 (r2),  cu modificările şi completările ulterioare;

  • Condiţii specifice :

–  studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă în domeniile ingineria mediului, inginerie chimică, inginerie civilă, ecologia și protecția mediului, inginerie geologică, inginerie minieră, ingineria produselor alimentare, biologie, silvicultură, știința mediului;

  • vechime în specialitatea studiilor – fără vechime.

Bibliografia de concurs:

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului, publicată în Monitorul Oficial al României nr.1.196 din 30 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr.1798 din 19 noiembrie 2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, publicat în Monitorul Oficial al României nr.808 din 27 noiembrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Hotărârea Guvernului nr.445 din 8 aprilie 2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, publicată în Monitorul Oficial al României nr.481 din 13 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Ordinul MMP nr.135 din 10 februarie 2010/MADR nr.84 din 6 aprilie 2010/MAI nr.76 din 24 martie 2010/MDRT nr.1.284 din 14 aprilie 2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private, publicat în Monitorul Oficial al României nr.274 din 27 aprilie 2010;
  5. Constituția României, republicată;
  6. Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată(r2) în Monitorul Oficial al României nr.365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare;
  7.  Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României nr.525 din 2 august 2007.

Atribuțiile prevăzute în Fișa postului sunt:

  • participă la proceduri de reglementare şi emitere avize/acorduri/autorizaţii de mediu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  • primește și analizează documentațiile ce însoțesc cererile de emitere a acordurilor/avizelor și autorizațiilor de mediu;
  • păstrează evidența avizelor, acordurilor, autorizaţiilor de mediu, autorizațiilor integrate de mediu;
  • participă la şedinţele CAT;
  • participă la dezbaterile publice organizate conform procedurilor de emitere a actelor de reglementare;
  • centralizează raportările referitoare la activitatea de emitere a actelor de reglementare, informaţia de mediu şi modul de implementare a legislaţiei specifice şi transmite informări periodice la ANPM;
  • parcurge anumite etape din procedura de emitere a avizelor, acordurilor de mediu, autorizaţii de mediu pe baza competenţelor delegate/stabilite de către ANPM;
  • participă la întocmirea bazei de date referitoare la evidenţa procedurilor de emitere a acordurilor, autorizaţiilor în vederea actualizării şi diseminării acestor date, inclusiv pe pagina web proprie;
  • acordă la cerere consultanţă tehnică de specialitate persoanelor fizice/juridice referitoare la procedurile de reglementare, conţinutul documentaţiilor şi a altor probleme specifice privind mediul;
  • participă la elaborarea raportărilor specifice la solicitarea ANPM;
  • pregăteşte documentele în vederea arhivării;
  • colaborează cu celelalte servicii din cadrul instituţiei în scopul elaborării avizelor, acordurilor de mediu, autorizaţii de mediu;
  • colaborează cu celelalte servicii din cadrul instituţiei în vederea întocmirii răspunsurilor la petiţii, plângeri prealabile şi alte solicitări de informaţii specifice, după caz;
  • actualizează pagina de web a APM pentru domeniul specific;
  • respectă normele de SSM (sănătate şi securitate în muncă) şi în domeniul situaţiilor de urgenţă;
  • îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;
  • rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, lucrările repartizate;
  • respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  • respectă Regulamentului de Ordine Interioară a A.P.M. Suceava;
  • păstrează secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  • respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi de a prezenta, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  • îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de şeful serviciului /conducerea instituţiei, în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a serviciului în care îşi desfăşoară activitatea.

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, organizat în data de 05.12.2018 (proba scrisă).

Funcţia publică de execuţie vacantă:

consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Monitorizare și Laboratoare;

Conditii de participare:

  • Condiții generale:

 – art. 54 din Legea nr. 188/1999 (r2),  cu modificările şi completările ulterioare;

  • Condiţii specifice:

–  studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare   de lungă durată, absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă în domeniile chimie, inginerie chimică, fizică, știința mediului, ingineria produselor alimentare, ingineria mediului, biologie/biochimie;

  • vechime în specialitatea studiilor – fără vechime.

Bibliografia de concurs:

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului, publicată în Monitorul Oficial al României nr.1.196 din 30 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificările şi completările aduse de: HG nr. 336/2015; HG nr. 806/2016.
  3. H.G. nr. 1000/2012  privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Constituția României, republicată;
  5. Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată(r2) în Monitorul Oficial al României nr.365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare;
  6.  Legea nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României nr.525 din 2 august 2007
  7. Gheorghe Lăzăroiu, „Soluții moderne de depoluare a aerului”, Editura Agir, București, 2006 (cap. 1; pct. 2.1 și 2.2 din cap. 2).

 

Atribuțiile prevăzute în Fișa postului sunt:

  • efectuează prelevarea, pregătirea şi analiza probelor de aer (poluanți gazoși, pulberi) și de precipitații atmosferice, prin metode fizico-chimice specifice, având acces la toate echipamentele din cadrul laboratorului;
  • participă la monitorizarea calității aerului, în conformitate cu prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • participă la monitorizarea/măsurarea nivelului de zgomot ambiental;
  • poate înlocui personalul din cadrul laboratorului de supraveghere a radioactivităţii mediului, cu program de 11 ore/zi, executând activităţi de prelevare, pregătire şi analiză a probelor de mediu (măsurători beta și alfa globale);
  • își însușește şi respectă actele normative și standardele în vigoare în toate activităţile desfăşurate;
  • îşi însuşeşte, respectă şi aplică în mod corespunzător documentele interne şi externe ale sistemului de management al laboratorului, conform cu standardul SR EN ISO/CEI 17025 - „Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonare”;
  • poate prelua atribuții de responsabil/locțiitor pentru activități conform SR EN ISO/CEI 17025 (ex: responsabil calitate, responsabil reactivi etc.);
  • participă la/efectuează activități de încercare în scopul asigurării și controlului calităţii rezultatelor;
  • înregistrează datele, observațiile primare, execută calculele și raportează rezultatele încercărilor efectuate;
  • participă la verificarea, întreţinerea şi etalonarea de lucru a echipamentelor utilizate;
  • participă la elaborarea documentaţiei tehnice necesare achiziționării de produse și servicii necesare desfăşurării activităţii de laborator;
  • participă la recepţionarea echipamentelor, reactivilor, altor materiale și servicii necesare activităţii de laborator;
  • asigură prepararea soluţiilor de reactivi și materiale de referință pentru încercările efectuate şi înregistrările specifice acestei activități;
  • participă la implementarea de metode noi de încercare în laborator și la validarea/revalidarea metodelor de încercare în laborator;
  • asigură pregătirea recipientelor și sticlăriei de laborator, conform cerinţelor aplicabile;
  • asigură prepararea soluţiilor şi înregistrează consumurile de reactivi, materiale de referinţă în caietul de preparare soluţii;
  • anunţă imediat șeful ierarhic şi întrerupe lucrul, în cazul în care constată dereglări, defecţiuni ale echipamentului, rezultate suspecte;
  • rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, lucrările repartizate;
  • se preocupă de perfecţionarea profesională şi îmbunătăţirea continuă a activităţii proprii;
  • participă la cursuri de instruire și perfecţionare profesională, în interiorul şi în exteriorul A.P.M. Suceava;
  • participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat, precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici;
  • respectă normele legale de sănătate şi securitate în muncă şi pe cele din domeniul situaţiilor de urgenţă, precum și instrucțiunile specifice locului de muncă;
  • îndeplineşte cu profesionalism, imparţialitate şi în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;
  • respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege și Regulamentul de Ordine Interioară al A.P.M. Suceava;
  • păstrează secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  • respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi de a prezenta, în condiţiile legii, declaraţia de avere;
  • îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea instituţiei/şeful serviciului, în limitele şi în scopul fişei postului şi din sfera de activitate a laboratorului în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe cele ale funcţionarului public cu atribuţii similare din cadrul laboratorului, în cazul în care acesta se află în incapacitate temporară de muncă ori se află în concediu de odihnă;
  • participă la/asigură elaborarea de rapoarte, sinteze, situații, informări etc. privind activitățile desfășurate, echipamentele utilizate, rezultatele obținute etc., în formatele și la termenele stabilite.

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE ale concursului organizat pentru ocuparea  a două funcţii publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Avize, Acorduri, Autorizații și de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, din cadrul A.P.M. Suceava în data de 05.12.2018 (proba scrisă)

  • Perioada/locul depunerii dosarelor: 02 - 21.11.2018, inclusiv/Agenția pentru Protecția Mediului Suceava, str. Bistriței nr.1A, Suceava;
  • Selecția dosarelor de concurs: 22 – 28.11.2018;
  • Data/ora/locul desfășurării concursului:
  • Proba scrisă: 05.12.2018/ora 11.00/ Agenția pentru Protecția Mediului Suceava, str. Bistriței nr.1A, Suceava;
  • Data și ora probei interviu se vor afișa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

Dosarul de înscriere

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, modificată şi completată de H.G. nr. 1173/2008:

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs cu excepţia copiei actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail: office@apmsv.anpm.ro.

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: str. Bistriței nr.1A Suceava;
  • telefon: 0230. 514.056;
  • fax: 0230. 514.059;
  • adresa de e-mail: office@apmsv.anpm.ro;

Persoană de contact: Petronela PERSTENIUC – consilier juridic – Resurse Umane – A.P.M. Suceava.