Autorizatia de mediu

Autorizatia de Mediu este actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activităţi existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune, conform prevederilor art.2 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind Protecţia Mediului aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006 cu modificările şi completările ulterioare.

Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de mediu sunt obligatorii atât pentru desfăşurarea activităţilor existente, cât şi pentru începerea activităţilor noi, conform prevederilor art. 5 din Ordinul nr.1798/2007 al Ministrului Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, publicat în MO 808/27.11.2007.

Lista activităţilor supuse procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu conform Anexei nr. 1, din Ordinul nr. 1798/2007 al Ministrului Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, publicat în MO 808/27.11.2007.

Corespondenţa dintre codurile CAEN Rev. 1 şi CAEN Rev. 2este publicată în Ordinul 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN

Conform OM 1798/2007, art. 8 (1) - La solicitarea unei autorizaţii de mediu sau, după caz, cu minimum 45 de zile înainte de expirarea unei autorizaţii de mediu existente, titularul activităţii este obligat să depună la ACPM un dosar cuprinzând următoarea documentaţie:actele necesare la depunerea solicitării pentru emiterea autorizaţiei de mediu, sau, după caz, cu minimum 45 de zile înainte de expirarea unei autorizaţii de mediu existente sunt:

  • cererea pentru eliberarea autorizaţiei de mediu;
  • fişa de prezentare şi declaraţie, potrivit anexei nr.2 la OM 1798/2007;
  • dovada că a făcut publică solicitarea prin cel puţin una dintre metodele de informare prevăzute în anexa nr. 3 la OM 1798/2007; 
  • planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă a obiectivului; 
  • procesul-verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse prin acordul de mediu întocmit potrivit Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 860/2002*) pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi de emitere a acordului de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent; 
  • formularul de înregistrare prevăzut în tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, însoţit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activităţii grădinilor zoologice, acvariilor publice şi centrelor de reabilitare şi/sau îngrijire. 

Plata tarifelor aferente procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu se face conform OM 1108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrărilor şi serviciilor care se prestează de către autorităţile publice pentru protecţia mediului în regim de tarifare şi cuantumul tarifelor aferente acestora cu modificările ulterioare.

Model - Anunt public privind depunerea solicitarii de emitere a autorizaţiei de mediu

 

Transferul Autorizaţiei de mediu

  • orice transfer de act de reglementare se va supune, în prealabil aplicării art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.

Acte necesare pentru transfer:

  • cerere prin care se solicită transferarea autorizaţiei;
  • declaraţie pe propria răspundere dată de către noul titular că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia de mediu;
  • autorizaţia de mediu în original;
  • copie după certificatul constatator şi încheiere  emise de registrul comerţului cu privire la transferul dintre vechiul şi noul proprietar;
  • copie certificat unic de înregistrare emis de ORC pentru  noul titular;
  • xerocopia actului care atestă dreptul de proprietate sau folosinţă asupra   spaţiului  pentru noul proprietar (ex. contract vânzare-cumpărare + extras c.f., contract închiriere, comodat etc.).

Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de mediu sunt obligatorii atât pentru desfăşurarea activităţilor existente, cât şi la începerea activităţilor noi.

Funcţionarea fără autorizaţie de mediu este interzisă pentru activităţile care fac obiectul procedurii de autorizare din punct de vedere al protecţiei mediului.


AUTORIZAȚIA DE MEDIU - VIZA ANUALA

APLICAREA VIZEI ANUALE PENTRU TOATE AUTORIZAȚIILE DE MEDIU ESTE OBLIGATORIE! - Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1150 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu - Îl puteți regăsi în integralitate pe următorul link: http://www.anpm.ro/web/apm-suceava/cadru-legislativ10  

Obţinerea vizei anuale este obligatorie atât pentru autorizaţiile de mediu şi pentru autorizaţiile integrate de mediu emise înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, cât şi pentru cele emise după intrarea acestuia în vigoare.
Astfel, titularii autorizaţiilor / autorizaţiilor integrate de mediu, valabile, au obligaţia de a solicita la APM Suceava viza anuală în baza unei documentaţii care va conţine:

a) cererea conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură;
b) raportul anual de mediu şi/sau raportările menţionate în actele de reglementare, după caz;
c) declaraţia pe propria răspundere că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia/autorizaţia integrată de mediu şi că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;
d) dovada achitării tarifului.

Atenție:

1. Viza anuală va fi solicitată la Agenția pentru Protectia Mediului Suceava, în fiecare an, cu maximum 90 de zile și minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația.

2. Tariful  va fi achitat în cont doar după ce ați discutat cu reprezentanții Serviciului Avize, Acorduri, Autorizații.

 


ANUNT - Valabilitatea autorizațiilor de mediu după încetarea stării de alertă

 

Agenția pentru Protecția Mediului Suceava informează că de la data încetării stării de alertă se vor aplica prevederile art. 4, alin. 5, din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, conform căruia valabilitatea documentelor (autorizațiilor de mediu) se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Perioada celor 90 de zile de la încetarea acestei stări se va încheia la data de 06.06.2022.

 Atenționăm titularii autorizațiilor/autorizațiilor integrate de mediu că, de la data de 07.06.2022, au obligația de a solicita Agenției pentru Protecția Mediului Suceava viza anuală în termenul prevăzut de Ordinul nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei  de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu.

Conform acestui Ordin, termenul în care titularul activităţii solicită aplicarea vizei anuale este de maximum 90 de zile şi de minimum 60 de zile înainte de ziua şi luna corespunzătoare zilei şi lunii în care a fost emisă autorizaţia pe care acesta o deţine. În cazul în care autorizaţia pe care acesta o deţine a fost revizuită, termenul se va calcula în funcţie de ziua şi luna în care a fost emisă autorizaţia iniţială.

Pentru obţinerea vizei anuale, titularul activităţii este obligat să solicite aplicarea vizei anuale la autoritatea publică pentru protecţia mediului emitentă a autorizaţiei/ autorizaţiei integrate de mediu, prin depunerea următoarelor documente:

a) cererea conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 a Ordinului nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei  de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu;

b) raportul anual de mediu şi/sau raportările menţionate în actele de reglementare, după caz;

c) declaraţia pe propria răspundere că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia/autorizaţia integrată de mediu şi că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 a Ordinului nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei  de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu;

d) dovada achitării tarifului: 100 lei pentru autorizația de mediu/300 lei pentru autorizația integrată de mediu

Modelele de cerere și declarație sunt conform Ordinului nr. 1150/2020 și pot fi descărcate de pe site-ul instituției noastre http://apmsv.anpm.ro, domeniu Reglementari/Autorizația de mediu/viza anuală.

Nerespectarea termenului de depunere a documentației conduce la suspendarea autorizaţiei/ autorizaţiei integrate de mediu pe o perioadă echivalentă cu perioada de întârziere față de termenul legal impus.